Perhesurmat ja lapsen tappajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä on pielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä on pielessä

Vieras
Kuinka joku voi tappaa _oman_ lapsensa? Normaali ihminen ei tapa ketään muutakaan, mutta, että sen joka on oma lapsesi, niin pystyy. Kuinka lähes jokainen myisi vaikka koko omaisuutensa jos sillä saisi parannettua lapsen vakavan sairauden tms. Lähteekö kaikki sieltä tälläisten tekijöiden omasta lapsuudesta? (on ollut mahd. väkivaltaa) mutta vaikka kuinka hullu ja pimeä olisi muuten, niin kynnys tappaa oma lapsi on niin korkea ettei siihen kukaan pysty. (tai niin luulisi) Mitä me ihmiset voimme tehdä, ettei tälläisiä tekoja enää tapahdu? Useimmat vanhemmat ovat normaaleja, mutta mistä tunnistaa nämä potentiaaliset tekijät? Mun mielestä jos lapsi kokee fyysistä kuritusta hänet voisi ottaa heti saman tien pois kasvattajilta, ja lopullisesti.

Tappaminen on vielä asia sikseen ... mutta ...
Toisin kuin luullaan ei veri likikään aina ole vettä sakempaa .
Tämän olen tullut itse toteamaan - aiemmin luulin vanhempieni , erityisesti äitin olevan hyvinkin läheinen.
Samoin ainoan sisareni.
Elämä todisti toisin.
Tai siis osa oli mun kuvitelmaa - ja tietyllä tapaa yksipuolista harhaa - ajattelin että tuetaan toisiamme tiukoissa paikoissa .
Höpön löpön - ei se näin ollut.
Eli tappamisen lisäksi on useita muita tapoja osoittaa välinpitämättömyytensä.
Oman lapsenkin suhteen...
Valitettavaa , mutta kaikki likikään eivät ole rakastavia vanhempia tai lähimmäisiä....

Se on tuo mielentrveys tärkeä asia. Voin kuvitella, että moni kokee tekevänsä siinä tavallaan hyvän teon, kun ottaa perheensä mukaan.
Jotain ymmärrän sairastuneen ihmisen vääristyneestä ajatusmaailmasta.

Aikuinen on aina vastuussa ala-ikäisen lapsensa hyvinvoinnista. Kunhan lapsi muuttaa omilleen, sen jälkeen voi pitää vaikka lopun elämää mykkäkoulua, mutta niin kauan kun lapsen omat siivet ei kanna on sen vanhemman huolehdittava lapsesta. Jos ei rakasta lastaan, vaikka inhoaisi sitä ei tarvi sanoa ääneen. Kun on lapsen tehnyt hoitaa vastuunsa niin kauan kun sitä kestää.

Se on sillä hetkellä sen ihmisen ajatusmaailmassa ainoa keino päästä ongelmista eroon. Tappaa se oma lapsi. Se voi kuitenkin vanhemman näkökulmasta olla ihan hyvä ja toimiva tapa ja jopa lasta suojeleva. Tämmöinen aikuinen tarvisi apua. Tilanne on jo luisunut liian pitkälle kenenkään huomaamatta ja puuttumatta.

Ikäviä asioita.

Emo voi uhattuna tappaa poikasensa. Miksi toisten tilanne päästetään siihen, että joku koko ajan vain uhkaa ja uhkaa ja normaali ihminenkin voidaan ahdistaa nurkkaan, jossa psyyke lopulta pettää ja tarttuu viimeiseen pakokeinoon.

Yhteistyössä