perhepeti vs oma sänky

mua kiinnostaa että miten te jotka olette päätyneet perhepetiratkaisuun, että onko teillä kumppanin kanssa parisuhdeaikaa/seksielämää? en siis halua kritisoida vaan mua vain kiinnostaa.
meidän neiti nukkuu omassa sängyssä ja vajaa 3kk iästä eteenpäin se oma sänky on ollut omassa huoneessa. mun mielestä jokainen saa tehdä omat päätöksensä näissä asioissa, mutta kaikki ei ole samaa mieltä.. saan jatkuvasti näiltä perhepedissä nukkuvilta ihmisiltä kritiikkiä siitä että tyttö nukkuu omassa huoneessa, miten tytölle jää traumoja ja miten tulee eroahdistusta ja millon mitäkin. me kuitenkin halutaan pitää meidän parisuhde kondiksessa, ja tyttö saa kyllä päivisin hoivaa, huolenpitoa ja rakkautta. tyttö nukahtaa yleensä hyvin omaan huoneeseensa, eikä jää sinne huutamaan. meillä on iloinen ja aurinkoinen ja tyytyväinen lapsi, joten mikä ihme tässä ihmisten mielestä on niin väärin? ja yksi pointti on se että jos me nukuttais kaikki samassa sängyssä, meistä kukaan ei nukkuisi hyvin. ei edes tyttö. se on huomattu kun joskus ollaan kokeiltu nukkua tytön kanssa päikkärit meidän sängyssä... ja kyllä me tietenkin itkuun vastataan silloin kun sitä harvoin tulee. ei me itkevää lasta jätetä omaan huoneeseen huutamaan.. sellanen "joutava kitinä" on asia erikseen, tarkotan sillä siis sellasta et se höpöttelee siellä itsekseen kun nyt ei huvita nukkua.
mä olen vain miettinyt sitäkin että missä vaiheessa te sitten luovutte siitä perhepedistä ja lapsi siirtyy omaan sänkyyn? ja miten se siinä vaiheessa onnistuu?

Meillä poika kohta 5kk ja perhepedissä nukuttu alusta asti..syy siihen on hyvin lyhyet unipätkät 30min-1h, välillä yllättää ja nukkuu 2h! Ensimmäisen pätkän nukkuu omassa sängyssään, sitten otan viereen..eli äitin väsymys syynä perhepetiin..näin kohta 5kk valvoneena menee sieltä mistä aita on matalin, eli otan viereen niin saan edes hetken torkahtaa yöllä :) tästä kun voimia saisi niin alkaisin omaan sänkyyn opettamaan..huonosti nukun kun poika on vieressä..poika niin levoton nukkuja! mutta en nuku lainkaan jos poika omassa sängyssä kun herää huutelemaan kokoajan..tavoite olisi saada poika omaan sänkyyn kunhan unipätkät vähän pitenee niin äitikin jaksaa yörumbaa paremmin :) Ei siinä minusta mitään pahaa ole että laps nukkuu alusta asti omassa sängyssään..täytyyhän siihen joskus oppia kuitenkin :) ja jos laps nukkuu omassaan paremmin niin sehän on vaan plussaa, jaksaa kaikki paremmin ja mukavampihan se on päivälläkin kun on pirteä ja hyväntuulinen äiti joka jaksaa touhuta! :)

Meillä päädyttiin perhepetiin melkein heti. Olisiko viikon-pari ollut kun yritin nukuttaa omaan sänkyynsä, mutta itse olin niin väsynyt, että jatkuvasti nukahtelin istuma-asentoon, kun poikaa öisin imetin. Sitten päätin oman jaksamiseni ja pojan turvallisuuden vuoksi siirtyä perhepetiin, että jos yöllä syötän, en ainakaan tiputa poikaa lattialle. Nyt me kaikki nukumme aivan loistavasti yömme, ja kun omaan sänkyyn ollaan kokeiltu, siitä ei tule mitään. Suurimman osan ajasta en edes herää yösyöttöihin, mieheni on kertonut, kun öisin hän herää pojan ininään, olen kuulemma vain unissani kääntynyt poikaa kohden ja työntänyt tissin suuhun. :D

*Muoks:
Niin ja kyllä tuo seksielämä onnistuu vaikka vauva sängyn on vallannutkin. Tosin emme miehemme kanssa oikein koskaan sängyssä ole seksielämäämme toteuttaneet, sohvalla ja suihkussa seksi sujuu vallan mainiosti, pesukoneen päällinenkin on todettu hyväksi. :)

Viimeksi muokattu:
Meillä nukutaan vielä perhepedissä ja tyttö 3kk.Hetken kokeiltiin omaan sänkyyn nukuttamista muttei siitä mitään tullut joten viereen vain ja omalta kannalta helpompi yösyöttöjen kanssa kun ei tarvi lähtiä laukkoon ja nosteleen eestaas.Tyttö muutenki on ollut levoton nukkuja että tarvitsee kapaloa avukseen mutta nyt kun on muutamia öitä alettua nukkua ilman yösyöttöjä ja kapaloa,voi alkaa harkitseen omaan sänkyyn nukuttamista. :)
Seksiä voi harrastaa vaikka tyttö sängyn vallannutkin muttei tietenkään silloin kun tyttö on siinä.

Yhteistyössä