Perhepäivähoito vai päiväkoti 1 v 8 kk:lle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmeliini

Uusi jäsen
18.01.2006
15
0
1
Olen palaamassa töihin syksyllä; rahavarat eivät salli pidempää hoitovapaata :(. Mietin kovasti, kumpi olisi parempi vaihtoehto hoitopaikaksi, perhepäivähoito vai päiväkoti. Eskarilainen menee päiväkotiin. Olisiko 1 v 8 kk:lle kuopukselle mielestänne parempi saman päiväkodin pienten ryhmä (voisivat nähdä pihalla eikä tarttis kahteen paikkaan kuskata) vai perhepäivähoito (kodinomaisempi)?

mä meen elokuun alusta töihin.pojat sillo 4v ja 1v5kk.isomman vien ryhmäperhepäivähoitoon ja nuoremman perhepäivähoitoon.vaikkakin ovat eri paikoissa niin olen sitä mieltä,että tää ratkasu on pojille paras pitkässä juoksussa.

Mä suosittelen samaa hoitopaikkaa molemmille lapsille jos vaan mahdollista.

Meillä 11kk tyttö aloitti päiväkodissa ja pian sen jälkeen muutettiin. Nyt jonotetaan uutta hoitopaikkaa lähempää uutta kotia ja voin sanoa, että työpäivän päälle kaikki ylimääräiset "mutkat" käy rassaamaan. Meillä sumplataan, voiko mies jättää autoa johonkin, että saisin helpommin haettua vai kärräänkö tyttöä jalkaisin kotiin lumisohjossa. Illat menee muutenkin niin nopeasti, että ei kannata tuhlata aikaa siihen, että pitää kahdesta eri paikasta vielä hakea.

Tee vaan arjesta niin yksinkertaista kuin suinkin voit!!

Muuten minulla on pelkkää hyvää sanottavaa päiväkodista. Sairastelua on kyllä ollut enemmän, mutta tyttö on oppinut uusia asioita aivan ilmiömäistä vauhtia ja hihkuu aamuisin kun mennään hoitoon. Turha pitää päiväkotia jonain hirveänä paikkana.

Jos päiväkoti on mukava ja ryhmät tarpeeksi pieniä, niin päiväkotikin voi olla oiva ratkaisu. Kahteen paikkaan vieminen voi pidentää päivää tosi paljon, niin omaasi kuin lastenkin. Meillä oli jonkun aikaa kahden paikan systeemi, ja oli se kyllä aika raskasta. Toisaalta jos löytyy oikein ihana perhepäivähoitaja,niin se voi kannattaakin.

Jossain vaiheessa pienempikin varmaan sitten menee päiväkotiin, joten hankala vaihe ei kestä kovin pitkään, ja kyllähän sitä hankaluutta kestää jonkin aikaa jos tietää ettei se ole pysyvä ratkaisu. Meillä ensi vuonna sellainen tilanne että isommat lapset eri kouluissa ja pikkuinen hoidossa. Eka luokkalaista täytyy saattaa vielä aika pitkään kun lähellä on iso tie, joten aika konstikkaita aamuja tiedossa, mutta mitäpä sitä ei tekisi lapsostensa eteen...

Yhteistyössä