Perhepäivähoitajia paikalla? Ajattelin ehkä alalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja tiedän, että näitä voi kysellä muualtakin :) Mutta kiinnostaisi esim. tällaiset:

-Millainen asunto pitää olla? Pitääkö minun ostaa lapsille omat nukkumisjutut, lakanat, peitteet, tyynyt jne.?
-Entä ruoka, saako ne tehdä etukäteen vai pitääkö tehdä silloin kun lapset ovat täällä? Millaista ruokaa tarjoatte noin yleensä?
-Miten toimitte jos on vaikkapa kolme taaperoa hoidossa, miten siis ulkoilut yms. jos ei ihan pihassa ole leikkipuistoa? Pitääkö omalla kustannuksella ostaa kaksostenrattaat?
-Entä pitääkö koti varustaa lapsilukoin? Mietin vain, kun minulla on kohta kouluikäisiäkin lapsia, enkä haluaisi heidän elämäänsä rajoittaa kovin tällä.

Ja vielä viimeinen: miten omat lapsenne ovat reagoineet hoitolapsiin? Onko heille liian rankkaa?

:)

varusteet eli sängyt jne pitää itse hommata rattaat saa kunnalta/kaupungilta. ruokaa tehdään kun lapset paikalla tai voihan valmistella alustavasti ruokia.omassa pihassa ulkoilu jos puistoa ei ole lähellä.omat lapset jo isoja ja kun olivat pieniä tykkäsivät ku äiti oli kotona

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tiedän, että näitä voi kysellä muualtakin :) Mutta kiinnostaisi esim. tällaiset:

-Millainen asunto pitää olla? Pitääkö minun ostaa lapsille omat nukkumisjutut, lakanat, peitteet, tyynyt jne.?

Minä sain kaupungilta retkisängyn. Muuten lapset nukkuvat mein sängyssä omilla lakanoillaan, siis minun lakanoitahan ne ovat tietysti mutta käytössä vain heillä.

-Entä ruoka, saako ne tehdä etukäteen vai pitääkö tehdä silloin kun lapset ovat täällä? Millaista ruokaa tarjoatte noin yleensä?

Minä teen suuat ja salaatit valmiiksi edellisenä iltana. Ulos lähtiessä ruoka uuniin, sataselle, ja kun tullaan takas on ruoka kuumaa.

-Miten toimitte jos on vaikkapa kolme taaperoa hoidossa, miten siis ulkoilut yms. jos ei ihan pihassa ole leikkipuistoa? Pitääkö omalla kustannuksella ostaa kaksostenrattaat?

Sain rattaat kaupungilta. Kolmen taaperon kanssa sun täytyy miettiä ne ulkoilut itse. Minkä ikäisiä taaperoita? Aika monessa pph:ssa jo alle 2-vuotiaatkin ihan kävelevät paikasta toiseen.

-Entä pitääkö koti varustaa lapsilukoin? Mietin vain, kun minulla on kohta kouluikäisiäkin lapsia, enkä haluaisi heidän elämäänsä rajoittaa kovin tällä.

Sinä teet kodista turvallisen hoitolapsille. Lasten kanssa täytyy sopia säännöt, esim. että hoitopäivän ajan laatikoissa on lukot jne...tosin hoitolastenkin täytyy sopeutua siihen että laatikoilla ei hoitopaikassa mennä, ja piste. Minulla ei ole käytössä lapsilukkoja koska meillä ei mennä kaapeille eikä laatikoille.

Ja vielä viimeinen: miten omat lapsenne ovat reagoineet hoitolapsiin? Onko heille liian rankkaa?

On rankkaa. Mutta myös kivaa.

:)

Ota selvää: Kun suunnittelet päivähoitolasten ottamista, joka tapauksessa olet kunnalisen perhepäivähoidon valvonnassa. Ota siis yhteyttä siis alueesi perhepäivähoidosta vastaavaan virkamieheen / - naiseen, joka tarkistaa olosuhteet, joissa tulet hoitamaan lapsia, Tähän kuuluu fyysinen ympäristö (sisä ja ulkoitilat) leikkiminen, ruokailu, WC toiminnot jne... hän selvittää myös sinun velvollisuutesi ja oikeutesi monipuolisesti vaikka vastuu onkin sinulla KAIKESTA. Onnea ja menstystä, jos aiot alallle sekä hyvää terveyttä ja iloa pitkistä päivistä ja joustavista työajoista.

Yhteistyössä