perhepäivähoitajat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksonen

Vieras
olen tosissani miettinyt jäädä kuopustani hoitamaan kotia ja ajattelin kunnalle mennä pphksi, kun tänne juuri sopivasti haetaan hoitajia. tiedän työn raskauden jne, ainut asia mitä tuossa mietin, on palkkaus. siispä te jotka nyt toimitte pph:jana, paljonko saatte palkkaa/kk/lapsi? Itselleni tulisi 3lasta oman lisäksi.. saako palkkaa huonommin kuin päiväkodissa olisi työssä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla on terveysalan koulutus, voiko se vaikuttaa palkkaukseen?

niin, sä mietit rahaa,mä mietin niitä lapsia jotka sulle tulis hoitoon.
sä olet terveysalan ihmisii, et kasvatusalan, ne on eri asioita.
mä nään punasta näissä missä on et haluan hoitaa omaa lastani ja alkaa perhepäivähoitajaksi, HALOO, eihän mihinkään ammttiin noin vain aleta

Alkuperäinen kirjoittaja juupati:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla on terveysalan koulutus, voiko se vaikuttaa palkkaukseen?

niin, sä mietit rahaa,mä mietin niitä lapsia jotka sulle tulis hoitoon.
sä olet terveysalan ihmisii, et kasvatusalan, ne on eri asioita.
mä nään punasta näissä missä on et haluan hoitaa omaa lastani ja alkaa perhepäivähoitajaksi, HALOO, eihän mihinkään ammttiin noin vain aleta

Mun kokemus omassa lähipiirissä on, että ne, ketkä on alkanu pph:ksi lähinnä siksi, että haluavat pitää omat lapsensa kotona, eivät oo jaksaneet sitä työtä kuin maks. vuoden verran. Sit ovat olleet niin väsyneitä että ovat hakeutuneet muuhun työhön. Ja tuosta terveysalan koulutuksesta, että jos ap tarkoittaa lähihoitajan ammattia niin sehän sopii kyllä työhön.

Koulutus vaikuttaa nykyään palkkaan. Pph:n ammattitutkinnon suorittanut tai sellainen, jolla on muu soveltuva koulutus, saa yhdestä lapsesta vähintään n. 370 euroa, muut n. 350. Monet kunnat maksaa enemmän. En tiedä, käykö terveysalan koulutus, voi jopa käydäkin.

no itselläni palkka ei ole motiivina. menisin heti päiväkotiin töihin, jos kuopukseni ei olisi niin pieni. Olen varma että pystyn tarjoamaan rakastavan, huolehtivan ja turvallisen hoitopaikan kolmelle lapselle. lisäksi pitäisin itsenäisestä työstä. mutta pakko mun on palkkausta kysyä, koska jos käteen jää 400e/kk niin ei ole mulla mitään mahdollisuuksia alkaa pphksi. tekisin heti vapaaehtoistyötä perhepäivähoitajana jos olisin miljonääri eikä tarvis miettiä raha-asioita ollenkaan!

mulla kolme lasta, palkka pikkusen vajaa tonnin kuussa, pohjoissuomessa. Tohon toki lisätään kulukorvaukset jotka on noin180-260kk, riipuen lasten paikalla olosta. Oman lapseni hoitamisesta(vaikka olis sairaana) en saa palkkaa mutta jos itse sairastun niin saan palkan.