Perhepäivähoitajalle joululahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu

Vieras
Eli viettekö lapsen hoitajalle joululahjaa ja jos niin mitä? Meillä lapsi jäi tänään joululomalle ja itse vein hoitajalle vain (lapseni kuvasta tehdyn) joulukortin sekä muutamia valokuvia lasten joulujuhlasta joita olin teettänyt. Jälkeenpäin jäi kuitenkin kaivelemaan että olisiko "pitänyt" muistaa vähän isommin, hoitaja kuitenkin on ollut aivan ihana ja hoitanut lastamme hyvin. Kaiken lisäksi hän antoi lapselle joululahjan, paketista päätellen jonkun kirjan. Kehtaako enää viedä vai onko mielestänne kortti riittävä? Lapsemme ollut hoidossa vasta alle vuoden joten en hölmönä osannut ajatella että onko tällainen tapana.

Lapsen kuvasta tehty joulukortti ja valokuvat ovat hieno lahja, joista jää kiva muisto. :-) Perhepäivähoitajalle voi viedä myös kukkia tai joulukukka-asetelman, kynttilöitä, jouluaiheisia koriste-esineitä, suklaata, herkkukorin, lasiesineitä tai oikeastaan mitä vain lahjaksi sopivaa, mitä antaisi vaikka työkaverille. Äitini toimi pph:na parisenkymmentä vuotta, ja monenlaisia lahjoja hän sai joka joulu.

Munkin mielestä veit tosi hyvän lahjan! Itse annoin pk:n tädeille suklaata ja kynttilät. Voisi kuvitella, ettei hoitajat edes halua mitään suurta tai varsinkaan krääsää jouluna. Jos joka vuosi tulisi tavaraa ja joka hoitolapselta, niin siihenhän hukkuisi! Mun mielestä just parhaita lahjoja hoitajille ovat pienet ja "poiskuluvat" lahjat.

Perhepäivähoitajilla on todella pienet palkat ja ainakin pääkaupunkiseudulla on vaikeuksia saada riittämään kulukorvaus esim. leluihin (vaikka ostais kirppikseltä lelut ja halvinta mahdollista paperia + askartelutarvikkeita) ja ruokakulutkin meinaavat nousta korkeiksi. Siksi on minusta hienoa osoittaa pph:lle, että arvostaa hänen työtään ja haluaa palkita hoitajaa vuoden aherruksesta. Ihan eri asia olisi siinä tapauksessa, jos pph:lla olisi ruhtinaalliset tulot ja tietäisi, että hän kierii rahoissa.

Itse olen antanut joululahjan aina hoitajalle (pph:lle tai päiväkodissa ryhmän hoitajille). PPH:lle lahja voi olla esim. kynttilä, itsetehty herkkukori tms. Joskus olen esim. töistä tuonut piirrustuspaperiksi sellaisia kopioita, joista toiselle puolelle voi vielä piirtää (esim. epäonnistuneiden 1-puolisten mainosten kopioita).

Yhteistyössä