Perhepäivähoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhia haaveitako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhia haaveitako?

Vieras
Meidän kunnassa on kova pula perhepäivähoitajista, kouluttamatonkin kuulemma kelpaa jos muuten on hoitajaksi sopiva ja hyvä tilat jne.
Mietin että kyselisinkö tarkemmin, josko kelpaisin? Mulla on 3v tyttö joka siis kotihoidossa (itse olen tällä hetkellä työtön) ja ekaluokkalainen. Eli saisinko ottaa max. 3 hoitolasta?
Sen tiedän että rikastumisen toivossa tuota työtä ei tehdä, mutta tykkään touhuta lasten kanssa, askarrella, ulkoilla jne. Lisäksi olen hieman erakkoluonne, eli aikuisen työkaverin puuttuminen ei ole minulle ongelma.
Eli uskoisin työssä viihtyväni.
Onko täällä ketään joka kyseistä työtä tehnyt, voitko suositella ja mitä seikkoja tulisi ottaa huomioon jo tässä harkintavaiheessa?

ota yhteyttä johtavaan perhepäivähoitajaan tai päivähoidon ohjaajaan, mikä se nyt on, joka näistä päättääkin. Hän käy kotonasi ja tutustuu sinuun, voi sen perusteella sitten katsoa, sovitko ko.työhön. Kysy, et häviä mitään ja vielä jos epäröit, voit perua.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
miten kunta palkkaa kouluttamattoman pph:n?

Yhdessä kunnassa oli kova pula hoitopaikoista ja pphoitajista, et ne palkkas kouluttamattomia mutta kunta järjesti jotaki oppisopimus tyylistä koulutusta johon piti sitoutua. Että oli normaalisti töissä, mutta sen lisäksi oli koulutusiltoja tjtn.

Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
miten kunta palkkaa kouluttamattoman pph:n?

Yhdessä kunnassa oli kova pula hoitopaikoista ja pphoitajista, et ne palkkas kouluttamattomia mutta kunta järjesti jotaki oppisopimus tyylistä koulutusta johon piti sitoutua. Että oli normaalisti töissä, mutta sen lisäksi oli koulutusiltoja tjtn.

nii joo sitä miekii.

Yhteistyössä