Perhepäivähoito

• Viestiketjun aloittaja alkup.
  • Ensimmäinen viesti
alkup.
Kenelläkään kokemusta perhepäivähoidosta jossa on myös hoitajan oma lapsukainen ryhmässä mukana?? Miten jos oma lapsi sairastuu? Olen uusi alalla ja asiat hiukan askarruttaa..

No jos jäät oman lapsen sairauden takia vapaalle niin se on sitten palkatonta vapaata. Hoitaja ehtii varahoitopaikat ( ainakii täällä) joissain kunnissa on etukäteen määritellyt varahoitopaikat.

Ota yhteyttä oman paikkakunnan pph ohjaajaan tai päivähoidonjohtajaan ja kysele tarkempia tietoja hältä

pph
No mulla itsellä oli tuo kuopus ryhmässäni ennen kuin aloitti eskarin. Ja silloin, kuten nytkin, jos lapsi sairastaa olen sairaslomalla. (Tosin siis palkatontahan se melkein kaikissa kunnissa mulla silloin on, mutta kummiskin)

pph+lapsi
Minulla oma lapsi, reilun vuoden. Jos oma lapsi sairastuu niin ei tuu muutkaan hoitoon silloin. 3 päivää saa omalla ilmoituksella olla tilapäisellä hoitovapaalla. Hoitolapset menee silloin varahoitoon.

pph+lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja pph+lapsi:
Minulla oma lapsi, reilun vuoden. Jos oma lapsi sairastuu niin ei tuu muutkaan hoitoon silloin. 3 päivää saa omalla ilmoituksella olla tilapäisellä hoitovapaalla. Hoitolapset menee silloin varahoitoon.
...meillä saa sen 3 päivää palkkaa.

pph
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
No jos jäät oman lapsen sairauden takia vapaalle niin se on sitten palkatonta vapaata. Hoitaja ehtii varahoitopaikat ( ainakii täällä) joissain kunnissa on etukäteen määritellyt varahoitopaikat.

Ota yhteyttä oman paikkakunnan pph ohjaajaan tai päivähoidonjohtajaan ja kysele tarkempia tietoja hältä
Tiesitkö muuten että joissain kaupungeissa on jo saatu meneen läpi se, että oman lapsen sairastaessa ei ookkaan enää meille palkatonta?
Toi on huisia...Tarviis vaan saada se ihan kokomaan kattavaksi..plääh..

Ä
Hoitajahan ei itse saa palkallista vapaata jos lapsi sairastuu. Meidän lapsen hoitajan oma lapsi kun sairastuu, jää hänen miehensä kotiin hoitamaan omaa lastaan ja hoitaja hoitaa muita. Tuossa vaiheessahan muut lapset ovat jo saaneet tartunnan, eli ei ole mitään syytä oolla viemättä lapsia hoitoon, vaikka pph.n lapsi olis sairaana.

pph
...meillä saa sen 3 päivää palkkaa.
Joo näinhän jo joissain paikoissa on .Mikä on siis todella hienoa. Mutta suurimmassa osassa se yhä on palkatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:

Tiesitkö muuten että joissain kaupungeissa on jo saatu meneen läpi se, että oman lapsen sairastaessa ei ookkaan enää meille palkatonta?
Toi on huisia...Tarviis vaan saada se ihan kokomaan kattavaksi..plääh..
Enpä tienny, täällä ainakii se on palkaton vielä. En kyllä nyt oo töissäkään, mutta tuskimpa tilanne on kuukaudessa mikskään muuttunu. Olis kyllä reilua että samalla tavalla olis palkallinen kun muillakii

pph
Alkuperäinen kirjoittaja Ä:
Hoitajahan ei itse saa palkallista vapaata jos lapsi sairastuu. Meidän lapsen hoitajan oma lapsi kun sairastuu, jää hänen miehensä kotiin hoitamaan omaa lastaan ja hoitaja hoitaa muita. Tuossa vaiheessahan muut lapset ovat jo saaneet tartunnan, eli ei ole mitään syytä oolla viemättä lapsia hoitoon, vaikka pph.n lapsi olis sairaana.
Jossain saa, jossain ei.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Hmm, no kun on tietty perus kuukausipalkka, niin vähennetäänkö se palkaton siitä vai miten??
No meillä ainakii mie ilmotin päivähoidonjohtajalle että tilanne on tämä oon poissa 3 päivää. Totes että hän ilmottaa palkkatoimistoon sitten 3 päivää sitä palkatonta. Ja näky tilissä sitten että oli vähennetty

voi hyvää päivää
Alkuperäinen kirjoittaja Ä:
voi lapsi raukka kun ei saa edes rauhassa sairastaa. Ajatelkaa mikä stresi kun talo on täynnä meluavia mukuloita....ja niille mukuloille kun ei ovi sanoa että "hiljaa kun mein mussu on niiin kipee", koska he ovat hoitoon tulleet.

pph+lapsi
Itse viihdyn hyvin. Rytmi on: lapset hoitoon, ovat syöneet himassa aamiaisen, ulos, lounaalle, opäikyille, välipalalle, ulos, kotiin. Väliin askarteluja, leikkiä, retkiä.....meillä on tosi kivaa!

alkup.
Itse viihdyn hyvin. Rytmi on: lapset hoitoon, ovat syöneet himassa aamiaisen, ulos, lounaalle, opäikyille, välipalalle, ulos, kotiin. Väliin askarteluja, leikkiä, retkiä.....meillä on tosi kivaa!
Minkä ikäisiä lapsia? Nukkuvatko kaikki?

Yhteistyössä