perhepäivähoito / ryhmis / päiväkoti?

tämä valinta meillä edessä, kaipaisin monipuolisia mielipiteitä. (kokopäivähoitoon sisarukset)

missä hoitopaikkamuodossa teidän lapset on? oletteko tyytyväisiä? jos pitäisi valita uudelleen, mihin vaihtaisitte? hyvät ja huonot puolet?

kiitos jos joku viitsii vastata =)
 
minä
ehdottomasti päiväkoti, koska siellä hoitajat vain hoitavat lapsia eivätkä siivoa tai laita ruokaa. kokemusta on perhepvhoidosta, ei ollu paha, mutta tuntu, et siivoo aika suuren osan päivästä. tarhassa on hyvät askartelujutut, päivärytmi ja käyvät retkillä. sieltä on helppo lähtä kouluun, ku tottunu olemaan ryhmässä. mulla 2 koululaista ja yks tarhassa.
 
Kokemusta noista kaikista kolmesta. Ryhmiksessä lapsemme viihtyi parhaiten. Omasta näkökulmastani taas ajttelisin niin, että lapsimäärä on yleensä ryhmiksessä pienempi, kuin päiväkodissa, mutta kuitenkin siellä on sitten useampi hoitaja, ettei ole yhden ihmisen varassa(pph) hoito. Samoin, jos perhepäivähoitaja sairastuu/ on muuten lomalla, täytyy lapsi viedä varahoitopaikkaan. Ryhmiksessä/päiväkodissa hoitopaikka on aina sama.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitä se sulle kuuluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Meillä sälli toista vuotta ryhmiksessä ja se on juuri meidän juttu B)
voitko kertoa että miksi se on teidän juttu? pliis...
Lyhyt matka hoitoon, kivat hoitajat, kiva kiinteistö, kiva ryhmä siis lapset hyvin keskenään toimeen tulevia ja kaikenkaikkiaan paras juttu meille. Ja pää asia että lapsi viihtyy siellä todella hyvin

 
Alkuperäinen kirjoittaja mitä se sulle kuuluu:
itse vähän mietiskelin tuota ryhmistä. pph:ssa hyvältä kuulostaa se kodin omaisuus jne. mutta sitten jos sattuukin joku raivohullu-asennevikainen hoitaja? miten sinne uskaltaa lapset jättää?
ryhmiksessä olis aina ne muutkin hoitajat. kai?
tätä just mäkin aina mietin. eli pyydät kaikkia tuttujasi ja ystäviäsi yms suosittelemaan sulle hyvää ja luotettavaa hoitajaa. täysin vieraalle en veisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ehdottomasti päiväkoti, koska siellä hoitajat vain hoitavat lapsia eivätkä siivoa tai laita ruokaa. kokemusta on perhepvhoidosta, ei ollu paha, mutta tuntu, et siivoo aika suuren osan päivästä. tarhassa on hyvät askartelujutut, päivärytmi ja käyvät retkillä. sieltä on helppo lähtä kouluun, ku tottunu olemaan ryhmässä. mulla 2 koululaista ja yks tarhassa.


Kyllä ne hoitajat myös siivoavat ja laittavat ruokaakin kun sijaisia ei palkata...eli jos pk-apulainen sairastuu niin hoitajat siivoavat itse osastot ja onpa niitä ollut keittiössäkin häärämäässä keittiöapulaisen sairastuttua. Ryhmässä ei todellakaan ole aina sitä kolmea aikuista mikä lukee hienosti esitteissä ja papereissa. Se on bullshittia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ehdottomasti päiväkoti, koska siellä hoitajat vain hoitavat lapsia eivätkä siivoa tai laita ruokaa. kokemusta on perhepvhoidosta, ei ollu paha, mutta tuntu, et siivoo aika suuren osan päivästä. tarhassa on hyvät askartelujutut, päivärytmi ja käyvät retkillä. sieltä on helppo lähtä kouluun, ku tottunu olemaan ryhmässä. mulla 2 koululaista ja yks tarhassa.
Meillä oli esikoinen yksityisessä, siivosivat kaiken, lattiat, ikkunat ym. ja hoitajia vähemmän kuin kunnan paikoissa. Kunnan päiväkodit saavat helposti työllistettyjä lisäavuksi, yksityinen ei.
 
Mulla on tyttö nyt pph:lla. Tää hoitaja ainakin suhtautuu varsin myöteisesti lapsiin, välittää aidosti. Kaikin puolin mukavan oloinen ihminen.
Ryhmä on ok, siis lapset tulee hyvin keskenään juttuun. Mun vähän arka, hiljainen tyttö huomataan tuolla paremmin.
Mutta jos nyt on ihan pakko miinuksi etsiä meillä pitkä matka (yli 6km sivu), tyttöni vanhin hoitolapsista (siis eivät hirveesti askartele yms.) Hoitopaikka vähän syrjässä eivät tapaa muita lapsia/hoitajia kuin äärimmäisen harvoin.
Tyttö oli aikaisemmin kun kaupungissa asuttiin niin päiväkodisa sekin ihan ok paikka.
Tosin viime viikolla päätin et kysyn syksyksi tyttöö päiväkotiin, koska ensi vuoden 5v ryhmä on sellainen vahvojen tyttöjen ryhmä, haluan että ennen eskaria tyttö on jo sinut sen ryhmän kanssa.
 

Yhteistyössä