perhepäivähoidosta???

• Viestiketjun aloittaja eija1v
  • Ensimmäinen viesti
eija1v

Tiedättekö minkalaiset työpäivät perhepäivähoitajilla on? Onko joku tietty tunti määrä jonka lapsi saa päivän aikana olla hoidossa? :wave:

Kuinkas lapsesta maksu määräytyy? Onko muuta vaihtoehtoa kuin puolikas tai koko päiväinen?

Meillä poika aloittaa tammikuussa hoidon ja nihkeesti ovat tietoja antaneet :snotty:

Kiva olis kuulla myös muitten kokemuksia hoidon aloituksesta???

Meillä hoitajan kanssa on saatu hyvin sovittua hoitoajat, meidän menee noin seitsemältä aamulla hoitoon ja yleensä ennen neljää haetaan pois. Viimeinen lapsi ko. hoitajalta haetaan noin klo 17 eli melko pitkä päivä tulee.

Maksu määräytyy vanhempien tulojen mukaan. Tuloraja on melko alhainen millä saa alennuksia maksuun, 200e on katto eli yli sen ei voi olla. Me joudutaan kyllä se 200 maksamaan...

Mitähän muuta kysyit... Hoidon aloittamisesta, me käytiin tutustumassa hoitajaan, hoitopaikkaan ja ulkoilupuistoon parin viikon aikana ennen hoidon aloitusta noin 5 kertaa et tuli tutuksi edes vähän. Toiset kuulemma käy päivittäinkin, mutta mä en saanut aikaan. Noin kuukauden ajan poika huusi aina kun lähdin ja jätin hoitoon, huuto loppui kyllä kuulemma lähes heti. Aluksi hän itki kun hain hänet kotiinkin -kai se täytyi näyttää äidille mieltä kun olin ollut pois. Sit noin kuukauden päästä yhtäkkiä hän halusi jo kädet ojossa hoitajan syliin ja sanoi hei hei. Hoidon alkaessa poika oli 1v2kk, nyt on ollut hoidossa 3 kk.

Ainakin minun kokemuksieni mukaan, perhepäivähoitajat tekee niin
pitkää päivää kuin lapset tarvitsee hoitoa.
Täyttä hoitomaksua ei tarvitse maksaa jos lapsi tarvitsee hoitoa vain osan kuusta, olikohan se 11 päivää, mutta se pitää olla etukäteen sovittu.
Itse olin säännöllisessä töissä ja hoitomaksu meni jokaisesta päivästä, vaikka lapset olisi ollu kotona , koska oli sovittu "kokopäivähoitopaikka". Arvaa ketuttiko maksaa, vaikka lapset olivat kotona lomat, sairastelut ynm..
Jos lapset aloitti hoidon elokuussa, seuraavan vuoden heinäkuu oli ilmainen, mutta meidän lapset aloitti hoidon syyskuun alussa joten maksoimme maksut heinäkuultakin.
Prehepäivähoitajalla on kiinteä palkka, määräytyy lasten iän, ruokavalioiden ja määrän mukaan, he eivät saa lapsesta rahaa siltä päivältä kun hän ei ole hoidossa, mutta Kaupunki saa!
Minusta hoitomaksut olivat törkeän suuret, vaikka arvostankin perhepäivähoitajien tekemää arvokasta työtä, mutta nyt kun jäin tarkoituksella työttömäksi, kuukaudessa jää enemmän rahaa käteen kuin työssä ollessa, juuri hoitomaksujen takia.

Yhteistyössä