Perheneuvolasta???

• Viestiketjun aloittaja Mietityttää
  • Ensimmäinen viesti
Mietityttää
Olisiko jollain kokemuksia jaettavaksi mitä tapahtuu perheneuvolassa? Millaisiin parisuhdeongelmiin sieltä on apua haettu ja kuinka asioihin on suhtauduttu? Ja oliko käynneistä hyötyä?

Niin meillä, kuin monella muulllakin tuntuu olevan monenmoisia ongelmia joista vain haluaisi selvitä, muttei oikein tiedä miten. Itse en haluaisi erota ja olenkin miettinyt olisiko perheneuvolasta apua...

Mietityttää vain ja ajan varaaminen olisi varmasti helpompaa, jos edes vähän tietäisi...

:ashamed:

heips!itse kävin perheneuvojalla tosin yksin koska mies ei sellaiseen lähde vaikka tarvis olis..minulle siitä oli apua.siellä voi purkaa ja kertoa kaikki ongelmansa ja yrittää etsiä ongelmia ja ratkaisuja parisuhteeseen terapeutin kanssa.mullakin ajanvaraus oli mielessä jo kauan, mutta ajattelin aina et kyllä mä vielä selviän omin avuin,mutta elämä alkoi tuntua sen verta vaikealta ja parisuhde varsinkin,että olen tosi onnellinen että menin!kaikille ei siitä varmasti ole apua,mutta miksi ei yrittää?voimia sulle! :)

Perheneuvolassa on yleensä psykiatreja ja muita terapeutteja jotka osaavat varmasti asiansa. Kokeilemalla tietää onko siitä apua omalle parisuhteelle! Aihe on siellä vapaa.. Neuvovat ja kuuntelevat parhaansa mukaan.

Meillä näin
Haimme minun aloitteestani apua muutama kuukausi sitten. Syy: pettäminen (molemmat). Mies piti kuskata puolipakolla paikalle, eikä tule istuntoihin vieläkään mielellään, mutta apua olemme saaneet. Itse olen käynyt terapiassa yksinkin, mies ei siihen suostu.

Olen tullut siihen tulokseen, että neuvolakäynneistä on paljon hyötyä, jos sitoutuu hommaan tosissaan. Itse olen mennyt paljon eteenpäin, mies tulee vähän jälkijunassa, mutta asenne on jo parempi.

Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla. Ei siinä ainakaan mitään häviä.

Yhteistyössä