Perhelääkäri ois kiva juttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Ainakin toisinaan. Esim. huomenna (siis tänään) on luultavasti vietävä 3 lapsista päivystykseen :( , ei tästä taudista tuu loppua millään.
Ja kaks muutakin on niin kauheassa kröhässä... mutta heillä ei oo kuumetta - ainakaan nyt.

Tautistatus siis on, että kuopus 3kk kuumeilee, yskii ja on hyvin räkäinen, itkuinen ja siis selvästi kipeä. (Ollut kipeänä aatonaaton aatosta, siis 22. päivästä asti.)

3v on kuumeessa, yskässä ja aivan sippi. Tänäänkin nukkunut melkein koko päivän. Kuume kohoaa helposti yli 40 asteeseen, lääkkeillä laskee, mutta vain hetkeksi. (Ollut kipeänä reilun viikon, joista kuumepäiviä on nyt 6.)

5v yskii, yskii ja yskii. Kuume kohoaa illalla, päivisin on kokolailla kuumeeton, mutta yskii rohisee ja ei voi juurikaan tehdä mitään... tai yskiminen alkaa niin rajuna, että oksentaa. (Ollut selvemmin kipeänä 6 päivää, sitä ennen muutaman päivän van vähän kröhäinen.)

Sit nää vähän terveemmät potilaat ovat vajaa 2-vuotias, jolla on mahtava räkätauti. Nukkuminen on 15 minuutin pätkätorkkuja, jonka jälkeen pitää herätä niistämään ja yskimään. Ei kuumetta enää.

Ja 7v, joka yskii ja köhii myös mahdottomasti, mutta ei kuumeile enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Mä olisin varmaan viennyt jo ainakin sen 3kk vanhan.

Mie oon soitellut tuonne päivystykseen, mutta en oo saanut muuta kun ohjeita ja vinkkejä olon helpotukseen.
Aamulla en enää soittele, vaan menen... erinäisen lapsimäärän kera.

Eikö se pitäisi selvittää ainakin noin pienellä mistä se kuume johtuu tai niin mä oon ainakin kuullu, tietysti isommiltakin jos kerran noin kauan jatkunut. Kannattaa jo todellakin vaan mennä jos ne on sitä mieltä että ihan hyvin voi vielä kotona katsella.

Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Eikö se pitäisi selvittää ainakin noin pienellä mistä se kuume johtuu tai niin mä oon ainakin kuullu, tietysti isommiltakin jos kerran noin kauan jatkunut. Kannattaa jo todellakin vaan mennä jos ne on sitä mieltä että ihan hyvin voi vielä kotona katsella.

No mulle sanottiin, että näin flunssaisena aikana... ja kun perheessä on muita flunssaisia... ja kun ikää on se täydet 3kk ja painoa riittävästi, että voi antaa Panadolin suppoja tai sitä nestemäistä Panadolia, niin...

Ja tosiasiahan varmaan on se, että jos ja kun sinne menee, niin porukkaa siellä riittäisi ilman meitäkin, että...

Yhteistyössä