Perhekerhoon tms vilkkaan lapsen kanssa?mahdotonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Tarkoitan sitten todella vilkasta 2v8kk lasta,ei tottele eikä pysy paikallaan,neurologiset tutkimukset on käynnissä.
Tekisi mieli mennä mll perhekahvilaan,mutta oikeesti pelottaa et miten toi poika siellä käyttäytyy,pistääkö ranttaliksi,joudunko vaan juokseen perässä..kokemusta kellään?

no mä olen käynyt kolmen kanssa, joten selviytynet kahdella kädellä yhdestä? paitsi jos haluaa vaan autoo arsee penkissä, niin kannattaa jäädä kotiin ja laittaa leikkikehään lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja :P:
no mä olen käynyt kolmen kanssa, joten selviytynet kahdella kädellä yhdestä? paitsi jos haluaa vaan autoo arsee penkissä, niin kannattaa jäädä kotiin ja laittaa leikkikehään lapsi.

hmm,juoksitko siis kaikkien kolmen perässä koko ajan?pelkään nimittäin että niin tässä käy,yrittikö lapsesi koko ajan karata pihalle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:

hmm,juoksitko siis kaikkien kolmen perässä koko ajan?pelkään nimittäin että niin tässä käy,yrittikö lapsesi koko ajan karata pihalle?

no yks onneks eteni konttaamalla! täällä oli yksi suljettu huone+pieni keittiö. ei päässy karkuun, ei halunneet lähteä. paljon uusia leikkejä ja pelejä siellä, joten energia meni sinne, tätit auttaa et saa kahvin juoda rauhassa! =)

Meillä on kanssa todella vilkas tapaus tuo 1,8 vuotias. Käydään me silti kerhoissa. Välillä saa juosta perässä. Ainakin jos kerho sattuu olemaan sellasessa tilassa jossa on rappusia tai muuta vaarallista. Mutta jos on leluja ja muuta kiintosaa niin keskittyy niihin. Joskus on niin kiltisti, että ihan ihmettelen. Ei ne muidenkaan lapset aina niin kiltisti ole ja samoja ongelmia on monella muullakin. Mene ihmeessä kokeilemaan!

Käy kokeilemassa. Voin kyllä kuvitella, ettei ehkä ole herkkua, kun pitää juosta lapsen perässä koko ajan, eikä ehdi itse tutustua ollenkaan muihin vanhempiin, mikä on kuitenkin osa perhekahvilassa käynnin ideaa ja antia.

No mulla on ap, samankuuloinen poika, tosin tutkimuksia ym. ei tehdä, mutta vilkas on. Juoksen perässä lähes koko ajan, pari kertaa ehtinyt ovesta ulos (kerho on kerrostalossa joten pääs vaa rappukäytävään), ja tän episodin jälkeen ovi onki ollu takalukossa.. Kerhon tädit on todella ihania, patistavat mua juomaan kahvini rauhassa ja antamaan heidän vahtia poikaani. Nyt olen huomannut että poika on alkanut rauhoittua kerhossa, leikkii aloillaankin ja on kiinnostunut toisista lapsista.
Suosittelen että käyt kerhossa, omakin pää tuulettuu.

Meidän tyttönen pistää ranttaliksi |O Ikää nyt 2v10kk. 3v neuvolalääkäristä saamme toivon mukaan lähetteen neurol.polille.

Minun aikani menee hänen perässä juoksemiseen (vauva kainalossa ja yrittäen samalla toimia tulkkina pojan leikeissä, poika viittoo ) joten arvata saattaa kuinka usein perhekerhossa käymme... :ashamed:

Se on totta, että kahviaan ei välttämättä saa juoda rauhassa ja joskus kerhon jälkeen on itse ihan puhki. Mutta meillä ainakin lapsi niin nauttii kerhoissa käynnistä, että kannattaa kyllä. Ja tuo meidän ainokainen kotihoidossa oleva lapsi ei muuten niin usein muiden kanssa leikkimään pääsisi näin talvella. Kesällä on kyllä leikkipuistot täynnä.

Meillä ei ole kerhotätejä, vaan itse on katsottava omat lapset ja täytyy myöntää etten aina jaksa kahden uteliaan ja nopean tutkimusmatkailijan kanssa lähteä.. Täytyy olla niin tarkkana koko ajan, ja vahtia ettei kumpikaan karkaa ulos tai portaisiin. Tutut äidit auttavat niin että pääsee esim. vessassa käymään, siitä olen kiitollinen. On se kuitenkin henkireikä siellä käydä ja tavata muita äitejä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos sitä rohkenisi,poistuu sit paikalta jos siltä näyttää.

Oikea asenne! Kokeilemaan vaan, saatat vaikka yllättyä. Ja sitä paitsi, hittojakos se muille siellä olijoille kuuluu jos lapsesi on vilkkaampi ja äänekkäämpi kuin muut. Samalla lailla se kerho kuuluu teillekin. Pidät vain huolen ettei satuta toisia lapsia. Erilaisuus kunniaan!

Yhteistyössä