Perhehuone Porissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettivä

Vieras
Perhehuone kiinnostaisi, onko niitä Porissa ja miten monta? Miten niihin pääsee, tarviiko varata etukäteen vai riittääkö että kirjoittaa toiveen esitietolomakkeeseen? Entä sitten jos tietää että isä ei jää sairaalaan kuitenkaan yöksi, saako siitä huolimatta perhehuoneen? Mun mielestä on kamala ajatus että joudun sinne muiden äitien kanssa samaan huoneeseen, tällainen ujo ja omasta rauhasta pitävä kun olen niin olisi niin ihana tutustua vauvaan ihan kahden kesken. Puhumattakaan siitä että saisi opetella hoitamaan vauvaa ilman muiden läsnäoloa. Joten kokemuksia otetaan vastaan, kiitos! =)

Moikka
Mä synnytin esikoiseni 2003 porissa ja olin perhehuoneessa. eka yö meni ruuhkan takia 3 hengen huoneessa lisäpaikalla neljäntenä. Ei mikään kummoinen, mutta ihan ok. parisänky ja oma vessa ja oma rauha. tutustutiin miehen kanssa vauvaan ihan rauhassa. se on kai ensisijaisesti ekasynnyttäjille ja riippuu ihan ruuhkan märästä saako sen vai ei. pikkusen tais olla päivät kalliimmat kuin ryhmähuoneessa.

Me saimme kolmantena päivänä perhehuoneen. 2 ekaa yötä olin tavallisessa huoneessa kahden muun äidin kanssa. Meillä oli isä perhehuoneessa myös yöt, voipi olla että sen saa vaikka isä ei siellä yöpyiskään. Maksoi 52e /vrk, tavallinen maksu 26e

Usean hengen huoneissa saa myös olla rauhassa, onhan siinä verhot joita voi pitää koko ajan suljettuna. Meillä joutui vauva teholle, eikä kauheasti kiinnostanut seurustella, niin sain olla ihan omassa rauhassa vaikka olinkin ryhmähuoneessa.

Pikkuisilta ja ahtailta ne perhehuoneet näytti olevan, kun tutustumiskäynnillä oltiin ja on tuplasti kalliimpi normaaliin, sillä isästäkin menee yhtä suuri sairaalamaksu kuin äitistä. Itselle ei olisi tullut mieleenkään perhehuone, kun ei tuntunut yhtään viihtyisältä. Kolme kappaletta niitä siellä on.

Synnytyspäivänä itse menin neljänneksi kolmen hengen huoneeseen, mutta siitä kotiutettiin samana päivänä kaksi ja yhden yön olin jopa yksin. Itse en muiden äitien kanssa pahemmin jutustellut ja kaikilla muutenkin tuntui olevan verhot kiinni ja kukin omassa kopissaan. Riippuu paljon siitä onko ruuhkaa vai ei, sillä jos hyvin käy, voi saada montakin yötä olla yksin kahden tai kolmen hengen huoneessa.

sunnytin satkissa 99 ja olin alusta asti perhe huoneessa.olin kirjottanut sen esitietoihin toiveeksi.mies oli kotona esikoisen kanssa.ja kävivät joka päivä esikoisen kans kattomassa(asuttiin säkylässä).rauhassa sai olla ja apua sai tarvittaessa.maksu oli mun mielestä sama,kuin jos oisin ollu ryhmä huoneessa.

Mä synnytin tän vuoden huhtikuussa ja oltiin viimiset 2 yötä perhehuoneessa. Kovin ankeethan ne on, verrattuna siihen mitä oon kuullut muiden sairaaloiden perhehuoneista: kaks sairaalasänkyä, keinutuoli ja vauvanhoitopöytä ja toooosi pieni telkkari. Tosin maksoin silti ilomielin sen kaksinkertaisen päivämaksun siitä ilosta, että mies sai olla meidän kanssa siellä ja saatiin ihan rauhassa opetella yhdessä vauvanhoitoa.

Mies kysäisi perhehuonetta hoitajalta ihan ohimennen, kun poika oli syntynyt, mutta juuri silloin ei ollut vapaata huonetta. Toisena päivänä sitten kätilö tuli sanomaan että nyt vapautuis perhehuone jos vielä kelpaa.

Yhteistyössä