Perheesi tämän viikon ruokalistan "valopilkut" ja "häpeätahrat"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihanainen

Vieras
Eli kun mietit, mitä perheesi tällä viikolla söi, niin mikä oli mielestäsi "valopilkku" ja mikä "häpeätahra". Perustelut myös. Eikä tehdä tästä mitään haukkumisketjua, eli ei alata kommentoimaan toisten perusteluja negatiivisesti. Esim. jollekin voi olla häpetahra koko perheen Hesburgerissa vierailu; selityksenä lapset mankui, annettiin periksi, äitiä laiskotti tehdä ruokaa, taas syötiin epäterveellisesti jne... Toiselle Hesen käynti voi taas olla viikon valopilkku; selityksenä, että pitkästä aikaa mentiin koko perhe yhdessä ulos syömään, äiti säästyi ruoanlaitolta, kaikki istui saman pöydän ääressä ja kaikilla oli kivaa.

Meidän valopilkku oli tiistain feta-rakuuna-broilerirullat, jotka tein maustamattomasta broilerin fileestä, syötiin perunamuusin ja currykastikkeen kanssa. Perustelut: En ollut aiemmin tehnyt eli oli uusi ruokalaji, currykastikkeenkin tein itse (aiemmin yleensä pussista...), perunamuusi oli puikulaperunoista. Ruoka oli terveellistä ja hyvää ja sellaista, jota myös meidän 1 vuotias sai syödä, tosin hänen broilerirullassa ei ollut sisällä fetaa, pelkkää rakuunaa vain.

Häpeäpillku on torstain pyttipannu, jossa oli paistinperunat ja viljasikaa tölkistä (lähes samaa kuin ns.nöttkött). Perustelut: ravintoarvot ei kovin kohdallaan, lapselle en voinut samaa syöttää (rasvan ja suolan takia) eli piti hänelle olla oma ruoka. Mutta hyvää se oli! :)

eilen tehtiin tortilloja, joita raaaakkkaaaastaaaan!
Häpeäpilkkuna lienee tämän päivä spagettimöskä, joka oli kyllä hyvää mutta sitä oli niin vähän, että mulla jäi nälkä, koska olin viimeinen joka sitä haeskeli :saint:

Häpeätahra vissiin se, kun söimme samaa jauhelihakastiketta kahtena päivänä peräkkäin. Valopilkkuna torstain spelttivehnäpuuro mansikkakeitolla ja perjantain lohkoperunat, jauhelihapihvit, viherpippurikastike ja keitetyt kasvikset.

Valopilkku: tänään lindströminpihvejä, kukkakaaligratiinia ja perunoita. Terveellistä, itsetehtyä, maukasta. Kasvissyöjätytön ja muun perheen toiveet yhteensovitettuina.

Häpeäpilkku: maanantain jämäpäivä. Kaikkea kamalaa kaikille.

meillä vähän tylsä viikko, kun olin poissa hellan äärestä kolmena päivänä. Eli perhe söi einestä: maksalaatikkoa ja pinaattilettuja... valopilkkua en tästä viikosta en keksi. Oliskos eilisen ja tämän päivän marjapirtelöt, joihin ei tullut jätskiä. jospa huomenna jo jaksaisi vähän panostaakin ruokailuun. Tänään lapset sai kanatortilloja, jotka ihan jees. sisällä siis broilerisuikaletta, ketsuppia, salaattia, kurkkua, tomaattia. itselle oli neljä päivää vanhaa perunamuusia... :( mut mä olenkin tällä viikolla syönyt kahtena päivänä ravintoloissa, joten nyt pitäisi sitten taas jaksaa kokota.

Yhteistyössä