Perheen kotityöt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen vuoden ikäisen lapsen äiti ja mies yrittäjä, joka tekee todella pitkiä työpäiviä. Kotiin tullessaan ei jaksa juuri tehdä mitään. Tuli tänään siivoamisesta puhetta, kun taas hän näytti minulle ja kertoi missä sitä pölyä ja likaa on. Sanoin että herra on hyvä eikä nalkuta vaan ottaa imurin ja imuroi. Mutta sanoi että ei jaksa eikä kiinnosta. Eikä tule myöskään käyttämään siivoamiseen tulevaa vapaa päivää.
Olen kotona lapsemme kanssa ja teen aina ruuat, siivoan minkä kerkiän sillä aikaa kun lapsemme nukkuu päikkärit (1-3h). Silloin myös syön, pesen pyykit jne..
Nyt vaan alkoi niin ketuttamaan, kun tuli olo että mulle vaan taas näytti missä sitä likaa on.. En tiedä tarkoittiko suoraan vinkkinä, sanoi kyllä että ei.
Miten muilla jos mies paljon töissä eikä osallistu kotitöihin, miten kerkiätte pienen lapsen kanssa hoitamaan kaiken kotona.. Kun ainoa ns vapaa-aika päivässä on se kun lapsi nukkuu.
 
vieorailija
1 ja 2 vuotiaiden kanssa kotona ehtii kyllä tekemään kaikki kotityöt, ja jää vielä luppoaikaakin normaalien lastenhoitojen jälkeen.

Työssäkäyvän ei meillä tarvitse tehdä kotitöitä, osallistuu kyllä illalla lasten nukkumaanmenoihin ja iltapalaan.

Nyt meillä minä töissä, mies kotona lasten kanssa.
 
vierailija
Kiitos vastauksesta! :)
Meillä mies ei osallistu syöttämiseen, vaipanvaihtoon, nukuttamiseen. Ehkä voi leikkiä lapsen kanssa, jos jaksaa ja pitää hetken sylissä.
 

Yhteistyössä