Perheen ajankäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöppis

Vieras
Mitä kaikkea te teette perheenä/pariskuntana? Kun musta tuntuu et me ei tehdä mitään muuta kun käydään ruokakaupassa! Yksi lapsi on ja toinen masusa. Mies tekee paljon pihatöitä ja touhuaa varastossa pihalla kaikkea yleishyödyllistä ja harrastukseensa liittyvää. Minä sitte työpäivän jälkeen pojan kansa leikin sisällä tai ulkona ja iltatouhut tehään ja siinä vaiheessa mies tulee sisälle tai vähän myöhemmin. usein sit kyllä käydään saunassa yhdessä tms "pieniä" juttuja. Mut jotenki tuntuu ettei yhdessä tehdä mitään kivaa... Mulla ei oo mitään sellaista omaa harrastusta kun taas miehellä on ja hänellä siihen menee aikaa. Sit kerran pari viikossa on illan harrastuksensa parissa. Kaipaisin irtiottoja silloin tällöin, kyläreissuja jne jne... Mutta oon yrittäny tästä pouhua mutta ei se jotenki ymmärrä. Ja aina kun hän ilmoittaa jostain menostaan mä alan kiukuttelemaan. Kyllästyttää. Jos ois vastapainoa ni ei tarvis kiukutella.

Mites muiden illat sujuu? Mitä touhuutte?

Vähän sama juttu se on meilläkin..yhessä ei tehä mittään vaikka kotona ollaan molemmat. Mie touhuan muksujen kans ja ukko tekee mitä tekee....kyllä me nykyään käydään aamuisin vaunulenkillä ja keinumassa ulkona koko kööri mutta siihen se sitten jääkin...Mitäpä sitä pitäis sitten touhuta?en mie keksi mitään....paitsi iltasella :whistle:

No musta olis kiva vaikka vaan oleilla yhdessä. Mutta kun se mies menee aina muualle, piahlle, pajaan, kalaan, jne jne...

Ja sitte joskus viiä poika hoitoon ja käydä leffassa jne jne muttei se syty tällaisista...

Tympii.

Kyläillään,käydään kaupassa (isommissa kaupungissa,täällä maalla kun ei oo), ollaan pihalla ja leikitään siellä,tehdään ruokaa,katsotaan leffoja ja pidetän herkku iltoja jne.. :)

Taas sitten kun ollaan kahdestaan, lapset on n.2krt kuussa hoidossa niin.. Käydään leffassa,syömässä,ollaan ystävien kanssa, käydään mökkeilemässä, kävelyillä, ihan mitä vaan mieleen vkl:n aikana putkahtaa :)

meillä on koko perheen huvi sillä tavalla, että mies ja isot pojat pelaavat jalkapaloa meijän pihalla, ja minä ja veljiään kiljuen kannustava vauva istutaan huovalla pakastemustikoiden kanssa.

ja sitten vaan olemme samassa tilassa, tuparissa tai makkarissam ja kuuntelemme mitä jolle kulle meistä kuuluu... ja yleensä aina joku on kokenut jotakin kuohuttavaa.

juuri nyt olemme miehen kanssa vähän kaksin, vauva on miltei aina kolmantena, mutta se on meidän oma ratkaisu.

Meillekin jää yheistä aikaa todella vähän nyt kun lapset on pieniä ja mies tekee kahta työtä ja lisäks on vielä tää meiän talo-piha-autotalli rakennus/laitto.
Mutta pieniä hetkiä ehitään kuitenkin viettää perheen keskenkin, illalla esim. usein pötkötellään koko porukka sohvalla ja kaikki saa kertoo päivän kuulumiset.
Viikonloppuisin joskus mökkeillään ja ulkoillaan yhdessä..
Tuon turhautumisen tunteen tiedän todella hyvin, joskus tuntuu epäreilulta että mies saa mennä ja tehä iltasin vaikka mitä ja minä vaan kökin täällä lasten kanssa..mut eihän se ihan niin kuitenkaan mee..työt on tehtävä ja talo rakennettava kuitenkin jonkun..

Ota itsellesi aikaa..ilmoita vaikka miehellesi että TÄNÄÄN illalla minä meen sitten kävelylle, kahville kaverille, kaupoille yksin tai jotain muuta..
Ei meilläkään mies tuu kysymään että "koskahan se rouva tahtois mennä johonkin itsekseen".. ;)
Ja meillä toimii tuo kaksin menokin usein niin että minä hommaan lapsenvahdin, sovin vaikka ystäväpariskunnan kanssa jonkun menon ja ilmoitan siitä sitten vaan miehelle..muuten sille ei muka koskaan sovi :)

Yhteistyössä