Perhe jossa jaetaan KAIKKI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mieltä?

Vieras
Huhhuh... Rupee itseä närästämään tuo tuttavaperhe jossa siis lapset jakavat KAIKEN. Ymmärrän että on hyvä oppia jakamaan eikä omimaan kaikkea, mutta haluaisin tietää, olenko se vain minä, vai mitä palstakin on mieltä seuraavasta...

-Jälkiruoka jaetaan = lapset syövät yhdestä, isommasta kulhosta
-Huone jaetaan kolmen lapsen kesken vaikka ylim. huone olisi talossa
-Omista leluista ei ole puhettakaan, KAIKKI on kaikkien

Ja viimeisimpänä viimeviikonloppuinen, joka katkaisi tämän kamelin selän - SYNTTÄRILAHJAT! Synttärilahja on siis kaikille kolmelle, kolmikko avaa sen yhdessä, ja synttärisankarille suodaan mahdollisuus leikkiä sillä ensin jonka jälkeen se on kaikkien.

Sama juttu kuulemma jouluisin.. Käsittämätöntä sanon minä!

Kukin tavallaan. Lapset ovat varmasti tottuneet, ja saavathan kai jouluina ja synttäreinä ainakin muillta henk. koht. lahjoja. Tuossa aiheessa ei mielestäni ole syytä kritiikkiin.

[QUOTE="Kenguru";23036607]Kukin tavallaan. Lapset ovat varmasti tottuneet, ja saavathan kai jouluina ja synttäreinä ainakin muillta henk. koht. lahjoja. Tuossa aiheessa ei mielestäni ole syytä kritiikkiin.[/QUOTE]

Mun käsittääkseni neki jaetaan...

No meil on lapset 3v ja 1v ja käytännössä kaikki lelut on yhteisiä.. Toki saavat esim. "omia" leluja mut lapset niin pieniä etteivät vielä osaa eritellä sun lelu mun lelu vaan leikkivät yhdessä. Toisaalta itellä on kyl tullu ostettuaki leluja joilla leikitään yhdessä. Esim. leikki astioita, dubloja, autoja, nuken hoito välineita jne.

No meilläkin jaetaan paljon. Tulee yhteisiä kirja- ja pelilahjoja. Pitää jakaa huone sisaruksen kanssa. Se on ihan kasvatuksellinenkin juttu ja toisaalta kun hankimme kodin, joka on helppo muuttaa elämäntilanteen mukaan sopivaksi, kovin monihuoneinen ei olisi käynyt ollenkaan.

Synttärilahjat on omat. Se on varma ja kullakin oma kuppi, josta syödä, mutta ymmärrän jollain tapaa tuon jakamisenkin.

no kas ku ei syödä ruokiakin yhdeltä lautaselta...

kyllä mäkin olen huoneeni jakanu ja joitain tavaroita mutta kyllä musta lapsella pitää jotain OMAA olla kans. Kaikkia ei tartte jakaa.. esim. jälkiruokaa, synttärilahjoja yms..

Kyllä meilläkin pojat jakaa paljon, omasta halustaan.
Lelut, pelit jne. on suuri osa yhteisiä, mutta kyllä jotain omaakin pitää olla. sitä sitten luvan kanssa lainataan toiselle :D

... ja esim. karkit, popparit yms. muut herkut pitää olla omia eli jaettu yhtämääräisesti omiin kulhoihin..ei tosiaan voi syödä yhteisestä :laugh:

Yhteistyössä