Perhana!

Nyt äippä
No voi ei !
Tiedä kyllä kokemuksesta mitä se on, sillä mulla tähystysleikattiin ja vajaa kaksi vuotta siitä niin avoleikkauksella.
Nyt pojan jälkeen on kuulemma rauhoittunut. Pitäisi vaan saada uusi raskaus alkamaan, sehän on sen paras hoito.

ei aina parane
En halua pelotella ketään, mutta minulla ainakin endometrioosi tuli takaisin synnyksen jälkeen. Vauva oli puoli vuotta kun se iski uudelleen, entistä voimakkaampana. Nyt kun lapsi on kolme vuotta, endometrioosi on vaan pahentunut, uutta raskautta yritetty monta kertaa, mutta kaipa se endometrioosi on sitä luokkaa, että menee hoidot ja siirrot hukkaan..

... mä kans sain tuomion endosta... kipulääkkeitä sain. Lääkäri tosiaan sanoi että paras kun tulisin pian raskaaksi... sitähän mekin halutaan. :ashamed: lääkäri suositteli ovulaatiotestejä kun kierto vaihtelee niin paljon...
millasia kokemuksia teillä on noista netistä tilattavista ovistikuista? ja yleensäkkin kun meillä ei ole lapsia ennestään.. onko ketään, kenellä on endo, kenelle ei ole tehty laparoskopiaa mut on tullut raskaaksi ja kuinka kauan vei?... vähän toivonkipinöitä etsin. Tiedän vain ihmisiä, jotka on tullu vasta laparoskopian jälkeen raskaaksi.. :/

odette harmaana
meillä kaikki lapset on saatu ivf:llä eikä endon toteamisen jälkeen enää yritetty luomusti. Kaks avoleikkausta tehtiin ja työkaluja poistettiin siinä määrin ettei enää oo mahollistakaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 11:41 odette harmaana kirjoitti:
Ai nii. Endometrioosi yhdistyksen sivuilla on monenlaista tarinaa. Kandee käydä. =)
joo... mä oon saanu sieltä aika kivasti tietoa =) täytyy varmaankin liittyä jäseneksi jos sais sitten ton infopaketin ja sen lehden....

Äitskäläinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 11:14 mittari kirjoitti:
... mä kans sain tuomion endosta... kipulääkkeitä sain. Lääkäri tosiaan sanoi että paras kun tulisin pian raskaaksi... sitähän mekin halutaan. :ashamed: lääkäri suositteli ovulaatiotestejä kun kierto vaihtelee niin paljon...
millasia kokemuksia teillä on noista netistä tilattavista ovistikuista? ja yleensäkkin kun meillä ei ole lapsia ennestään.. onko ketään, kenellä on endo, kenelle ei ole tehty laparoskopiaa mut on tullut raskaaksi ja kuinka kauan vei?... vähän toivonkipinöitä etsin. Tiedän vain ihmisiä, jotka on tullu vasta laparoskopian jälkeen raskaaksi.. :/
Mulla endometrioosi on todettu jo yli 7v sitten laparoskopiassa jossa sille ei voitu tehdä mitään kun oli sellasissa paikoissa. Raskaaksi tulin silloin ihan luomusti pahemmin yrittämättä, esikoinen nyt 5,5v. Tätä toista raskautta yritettiin yli vuosi ja sit lääkäri sano et mulla endometriooma toisessa munasarjassa ja laitto jonoon laparoskopiaa varten. Samalla sanoi että tuskin tuun raskaaski ilman että sisuksia siistitään tossa laparoskopiassa, mutta kuinkas siinä sitten kävikään tulin raskaaksi ihan yllättäen seuraavassa kierrossa ennen kun ehdin saada edes aikaa tuohon laparoskopiaan. Yllätys oli niin suuri etten sitä ollut todeksi uskoa, nyt rv 30 menossa ja vieläkin tätä toisinaan ihmetten... =) Ihmeitä tapahtuu kun niihin ei enää usko, näin ainakin meillä!

Yhteistyössä