Perätön lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä äiti

Vieras
Meistä tehdään jatkuvasti L.s ilmoituksia nimettömänä ja ollaan käyty juttelemassa ja kaikki on kunnossa. Voiko asialle tehdä mitään. meidän oveen myös kiinnitellään lappuja, joissa uhkaillaan poliisilla ja lastensuojeluviranomaisilla ja väitetään lapsilla olevan hätä. Oikeasti kaaikki on hyvin ja lapsilla on turvallinen koti, rakkautta, hyvin vaatetta ulkona ja hoidossa, eivät juokse yksin ulkona jne...
Ottaa aivoon kun joku saa tehdä omaksi ilokseen noita ilmoituksia, eikä viitsi tulla minulle puhumaan jos naamani ärsyttää!

Poliisille vaan ilmoa aiheettomasta ilmiannosta niin ilmoitusten tekijäkin paljastuu. ;)
Noi ilmot muuten jää sossun arkistoon sitten vaikka olisi kuinka aihettomia näin ainakin meillä jäi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä äiti;26099703:
Meistä tehdään jatkuvasti L.s ilmoituksia nimettömänä ja ollaan käyty juttelemassa ja kaikki on kunnossa. Voiko asialle tehdä mitään. meidän oveen myös kiinnitellään lappuja, joissa uhkaillaan poliisilla ja lastensuojeluviranomaisilla ja väitetään lapsilla olevan hätä. Oikeasti kaaikki on hyvin ja lapsilla on turvallinen koti, rakkautta, hyvin vaatetta ulkona ja hoidossa, eivät juokse yksin ulkona jne...
Ottaa aivoon kun joku saa tehdä omaksi ilokseen noita ilmoituksia, eikä viitsi tulla minulle puhumaan jos naamani ärsyttää!

häirintä syyte. Teillä on näyttöä. moni kansan edustaja tuossa viime vuosina teki häirintä syytteitä kun on herjattu omissa blogeissa. Yhteys asinajajaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä äiti;26099703:

Että ihan omaksi ilokseen niitä tekevät vai? Kai siinä täytyy jotain taustalla olla.

[QUOTE="vieras";26099875]Että ihan omaksi ilokseen niitä tekevät vai? Kai siinä täytyy jotain taustalla olla.[/QUOTE]

Kyllä niitä valitettavan moni omaksi ilokseen(kiusa se on pinikin kiusa) tehtailee.
Ap. poliisille vaan ilmoitusta loppuu kiusanteko!

• Tykkää
Reactions: Wolt
hesari:
Perättömien lastensuojeluilmoitusten tekemisestä on tullut ase erilaisissa riitatilanteissa. Vuonna 2011 oli 1?470 lastensuojeluilmoitusta, joiden kohdalla todettiin, ettei tarvetta lastensuojelun asiakkuudelle ole.

96 tapauksessa ilmoitus todettiin suoralta kädeltä aiheettomiksi eli ne eivät johtaneet minkäänlaisiin toimenpiteisiin.

Helsingin kaupungin perhekeskustoiminnan päällikkö Riitta Vartion mukaan on mahdotonta arvioida, kuinka monen näistä taustalla on perätön ilmoitus.

–?Usein nämä kiusallaan tehdyt lastensuojeluilmoitukset liittyvät huolto- ja tapaamisriitoihin. Vanhemmat pelaavat joskus aika kovaa peliä, Vartio toteaa.

Paitsi huoltoriidoissa, lastensuojeluilmoitukset toimivat lyömäaseina myös naapuririidoissa. Suivaantunut naapuri soittaa kostoksi lastensuojeluun ja väittää kiistakumppaninsa esimerkiksi pahoinpitelevän lapsiaan.

[QUOTE="vieras";26099891]Kyllä niitä valitettavan moni omaksi ilokseen(kiusa se on pinikin kiusa) tehtailee.
Ap. poliisille vaan ilmoitusta loppuu kiusanteko![/QUOTE]

Jos se on nimettömänän tehty (ilmoittaja ei kerro nimeään ilmoitusta tehdessään) niin ei poliisi sille mitään mahda. Meistäkin tehtiin todistetusti valheellinen ls-ilmo, mutta minkäs teet...

Onko mitään aavistusta kuka se voisi olla? Ketään tuttua tai naapuria kenen kanssa olisi ollut riitaa.

Ymmärrän että ls-ilmoituksen voi tehdä nimettömänä mutta jos niitä on tehty noin useita, tutkittu ja todettu perättömiksi ja kyse on selkeästi ahdistelusta niin silloin pitäisi jo ls-viranomaisten voida sanoa että eivät ota vastaan enää yhtään nimetöntä ilmoitusta. Jos joku on oikeasti huolissaan voisi tuossa tapauksessa tehdä ilmoituksen omalla nimellään.

Mä taas pähkäilen täällä, pitäiskö mun puuttua naapurin rouvan kasvatustapaan. Päivittäin kuuluu ihan kamalaa huutoa ja hysteeristä kiljumista, kun tämä äiti huutaa lapsilleen. Tänäänkin, kun nukutin kipeänä olevaa lastani, kuulin kuinka lapset juoksivat itkien asunnon toisesta päästä toiseen, äiti perässä aivan hysteerisenä karjuen. Tilanne jatkui kauan. Pahinta on, että heillä on neljä pientä lasta ja viides tulossa!

Jos se on nimettömänän tehty (ilmoittaja ei kerro nimeään ilmoitusta tehdessään) niin ei poliisi sille mitään mahda. Meistäkin tehtiin todistetusti valheellinen ls-ilmo, mutta minkäs teet...

häiriköi ja tekee toisen elämän helvetiks lastensuojelu ilmoituksilla niin eikö jo pitäs soskukun porukoilla raksuttaa? Ne tietää kuka soittaa ja tekee ilmotuksen! Itsestä sanottiin että: "Sekoilut koko viikon" . paitsi satuin käymään soskussa sillä viikolla? Olen tulinen luonne ja tulistun jos on lapsista kyse. En tule päälle mutta puolustan viimeiseen asti. Saatto ärräpäät lentää....ja Loppujen lopuks asia viedään muiden kuulolle ja katotaan sitten. Siis nostetaan "kissa pöydälle".

Mä taas pähkäilen täällä, pitäiskö mun puuttua naapurin rouvan kasvatustapaan. Päivittäin kuuluu ihan kamalaa huutoa ja hysteeristä kiljumista, kun tämä äiti huutaa lapsilleen. Tänäänkin, kun nukutin kipeänä olevaa lastani, kuulin kuinka lapset juoksivat itkien asunnon toisesta päästä toiseen, äiti perässä aivan hysteerisenä karjuen. Tilanne jatkui kauan. Pahinta on, että heillä on neljä pientä lasta ja viides tulossa!

jos on omia lapsia niin sinun pitäs tietää? parempi huutaa kuin lyödä! Ne jotka huutaa lapsille purkaa sitä vitusta! Mutta jos joutuvat olemaan naapureiden takia hiljaa saattavat ruveta lyömään sosiaalisen pelon takia!!!!! Ei haukku pure! Itse korotan ääntä en lyö! jos alkaa tuntua että menee överiks nyt, en ees jaksa huutaa niin menen rauhoittumaan! Vessaan lukkojen taakse ja sanon että liehukaa!

[QUOTE="vieras";26099875]Että ihan omaksi ilokseen niitä tekevät vai? Kai siinä täytyy jotain taustalla olla.[/QUOTE]

MInä olen samaa mieltä, että ei kukaan nyt ihan puskista mene tekemään ilmoituksia ja liimailemaan lappuja kenen tahansa oveen. Meinaan sitä, että vaikka ilmot olisivat täysin asiattomia, niin joku syy täytyy olla moiseen. Oletteko te riidoissa tai muuten huonoissa väleissä jonkun naapurin kanssa tai asuuko teidän naapurustossa jo tunnetusti häiriintynyt ihminen tai onko jotain ongelmia sukulaisten kanssa? En tiedä teidän asumismuodosta, mutta ainakin jos asutte rivarissa tai kerrostalossa, kannattaisi kysellä joltain luotettavan oloisilta naapureilta onko heillä aavistusta jostakin hankalasta ihmisestä sillä alueella.

MInä olen samaa mieltä, että ei kukaan nyt ihan puskista mene tekemään ilmoituksia ja liimailemaan lappuja kenen tahansa oveen. Meinaan sitä, että vaikka ilmot olisivat täysin asiattomia, niin joku syy täytyy olla moiseen. Oletteko te riidoissa tai muuten huonoissa väleissä jonkun naapurin kanssa tai asuuko teidän naapurustossa jo tunnetusti häiriintynyt ihminen tai onko jotain ongelmia sukulaisten kanssa? En tiedä teidän asumismuodosta, mutta ainakin jos asutte rivarissa tai kerrostalossa, kannattaisi kysellä joltain luotettavan oloisilta naapureilta onko heillä aavistusta jostakin hankalasta ihmisestä sillä alueella.

Ei varmasti! Naapurit ja exät ihan mukavia? On on! Kaikkiin voi luottaa ja kaikki ovat mukavia eikä kukaan inhoa ketään! Missä kuplasssa sinä elät? Veikkaan että moni puhuu sinustakin paskaa selän takana! Et vaan voi miellyttää kaikkia!!!!!

Asutaan kerrostalossa ja pieni poikani sai kauhukohtauksia yöllä ja kävin rauhoittelemassa häntä. tästä jo vuosia ja heti tuli sossusta ilmotusta. ja sillon oli oveen teipattu lappu kiinni, jossa uhkailtiin poliisilla ynm... ja kyseisen lapun jättäjä oli varma että lapsillamme on hätä) ei olla riidoissa kenenkään kanssa. minä kovaäänisesti kyllä komennan näitä tenavia, mutta ei täällä mitään pahaa tapahdu. korkeintaan joutuvat jäähylle istumaan. sitten jonkun metelin takia ravaamme jatkuvasti sossussa ilmotusten takia.

Ootkohan sä meidän naapuri? Meiltä kuuluu ihan takuulla lasten huutoa, itkua ja kiljumista sekä myös aika ajoin aikuisen karjuntaa. Nämä äänet johtuu esim siitä että kolmevotiaalla on ihan älytön uhmaikä päällä, satuttaa koko ajan muita lapsia, lyö, potkii ja puree. Välillä keinot lopppuu ja karjun todellakin niin että lamppu tärisee. Tiedän että se on väärin ja tyhmää, mutta olen itselleni sen verran armollinen että en nyt jaksa tuomita itseäni. Huutaminen ei myöskään lasta vahingoita, mutta on tällä hetkellä ainoa tapa saada hänet kuuntelemaan. Myös muut lapset tappelee paljon keskenään ja siksi mieltä kuuluu aika ajoin aikamoista melua. Ulkopuolinen saattaisi hyvvinkin kuvitella, että aikuinen satuttaa lasta. Olenkin oikein odottanut milloin meisä tehdään ls- ilmoitus. Onnekis tämä kerrostaloasuminen on tilapäistä. :) ps. Jos olet meidän naapri niintule vaan reilusti sanomaan et meiltä kuuluu ääniä. Mua itteä stressaa se han älyttämösti et mitä naapurit ajattelee. Lapsiakin vois rauhoittaa kun joku vieras kävis ovella valittamassa melusta.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä äiti;26100096:
Asutaan kerrostalossa ja pieni poikani sai kauhukohtauksia yöllä ja kävin rauhoittelemassa häntä. tästä jo vuosia ja heti tuli sossusta ilmotusta. ja sillon oli oveen teipattu lappu kiinni, jossa uhkailtiin poliisilla ynm... ja kyseisen lapun jättäjä oli varma että lapsillamme on hätä) ei olla riidoissa kenenkään kanssa. minä kovaäänisesti kyllä komennan näitä tenavia, mutta ei täällä mitään pahaa tapahdu. korkeintaan joutuvat jäähylle istumaan. sitten jonkun metelin takia ravaamme jatkuvasti sossussa ilmotusten takia.

ne vaan saanut sen opetuksen että nyt kun sanon kovan sanan niin rauhotutaan!
Itse säikähdin kun komensi lapsia! en oo saanut sellasta kasvatusta! Meillä "hyss, ettei naapurit kuule". En todellakaan tehnyt mitään ilmotusta kun näin lapsista että tykkäävät kummastakin vanhemmasta. Huudon jälkeen halasivat ja kaikki oli taas ookoo!

[QUOTE="Neljän äiti";26100136]Ootkohan sä meidän naapuri? Meiltä kuuluu ihan takuulla lasten huutoa, itkua ja kiljumista sekä myös aika ajoin aikuisen karjuntaa. Nämä äänet johtuu esim siitä että kolmevotiaalla on ihan älytön uhmaikä päällä, satuttaa koko ajan muita lapsia, lyö, potkii ja puree. Välillä keinot lopppuu ja karjun todellakin niin että lamppu tärisee. Tiedän että se on väärin ja tyhmää, mutta olen itselleni sen verran armollinen että en nyt jaksa tuomita itseäni. Huutaminen ei myöskään lasta vahingoita, mutta on tällä hetkellä ainoa tapa saada hänet kuuntelemaan. Myös muut lapset tappelee paljon keskenään ja siksi mieltä kuuluu aika ajoin aikamoista melua. Ulkopuolinen saattaisi hyvvinkin kuvitella, että aikuinen satuttaa lasta. Olenkin oikein odottanut milloin meisä tehdään ls- ilmoitus. Onnekis tämä kerrostaloasuminen on tilapäistä. :) ps. Jos olet meidän naapri niintule vaan reilusti sanomaan et meiltä kuuluu ääniä. Mua itteä stressaa se han älyttämösti et mitä naapurit ajattelee. Lapsiakin vois rauhoittaa kun joku vieras kävis ovella valittamassa melusta.[/QUOTE]

Emme asu kerrostalossa, eli et varmaankaan ole meidän naapuri. :)
Mutta kun se huutaminen kuulostaa siltä, että tämä kyseinen äiti on oikeasti jaksamisensa ja mielenterveytensä äärirajoilla. Hyvä, ettei itkien rukoile lapsiaan olemaan hiljaa. Sitten taas karjuu niin, että oksat pois. Ei voi olla niin, ettei tuollainen vahingoita tai pelota lapsia, kun minäkin, aikuinen, seinän takana asuva naapurikin koen siitä ahdistusta.

Mutta joo, vaikeaa, todella vaikeaa olisi mennä ovelle koputtelemaan. Lupaan kuitenkin sen, että mikäli juttuihin joskus päädytään niin otan jotenkin kautta rantain puheeksi pikkulasten äitinä olemisen raskauden ym...Minua pidetään yleensä empaattisena ihmisenä, jolle ihmisten on helppo avautua. Nyt on vaan niin, että emme tunne toisiamme kyseisen naapurin kanssa, moikkausasteella ollaan.

Olisiko joku mt-ongelmainen naapuri? Yhteys nyt välittömästi poliisiin jo tuollaisesta. Vastaavasta on annettu tuomioita(jatkuva kiusa perättömillä ilmoituksilla)

[QUOTE="vieras";26100094]Ei varmasti! Naapurit ja exät ihan mukavia? On on! Kaikkiin voi luottaa ja kaikki ovat mukavia eikä kukaan inhoa ketään! Missä kuplasssa sinä elät? Veikkaan että moni puhuu sinustakin paskaa selän takana! Et vaan voi miellyttää kaikkia!!!!![/QUOTE]

Ei kerta kaikkiaan, miten voi joltain mennä ihan ohi mitä kirjoitetaan:O Minun pointtini oli, että kaikkeen on JOKU SYY ja se syy voi olla vaikka sen turhien ilmojen tekijän hulluus tai paskamaisuus. Miten minä en muka ymmärrä, että pahoja ihmisiä on olemassa:O Jos on tämmöinen ongelma, minusta olisi todella järkevää miettiä onko itsellä vihamiehiä (en syytä ap:tä, huonot välit ja vihamielisyys voi olla myös täysin yksisuuntaista). Se olisi tapa selvittää kuka mahdollisesti niitä ilmoja tekee ja sitten voisi yrittää keskustella hänen kanssaan ja jos se auta, tehdä häirinnästä ilmoitus poliisille.

[QUOTE="vieras";26261587]ja laiton. Sitä paitsi sossu ei saa sitä yksityishenkilön nimeä kertoa kuitenkaan ilmoituksen kohteelle, eikä sitä voi kirjata ilmoitukseen.[/QUOTE]

Ei saakaan kertoa, mutta kun kutsu käräjille tulee häirinnästä ja kunnianloukkauksesta, niin tokihan ilmoittaja tulee tietoon ja joutuu vastuuseen perättömistä ilmoituksistaan.

Yhteistyössä