Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö:
muuten perätilassa olevan vauvan saa myös ns synnyttää sektiolla? Itsellä kans perätilassa ja ensimmäisestä lapsesta kyse. Toki aikaa vielä kääntyä, mutta kun on aika isokokoinen vauva, niin en uskalla kyllä perätilas synnyttää.
Tuosta en tiedä, luulen että aina ensisijaisesti alatiesynnytystä suositellaan, mutta lienee niin, että perätilan takia saa valita haluaako edes yrittää(??). Itse oon pähkäillyt lähinnä sitä, että jos jää perätilaan, niin SAANKO SILTI yrittää alakautta, kun on takana sektio ja käsittääkseni ei oksitosiinia voida maksimimäärää antaa synnytyksen aikana sen vuoksi. Mutta näistä juuri kuukauden päästä menossa juttelemaan synnytyssairaalaan, sittenpä tietää
Jos vauva on perätilassa ja lääkäri suosittelee synnyttämistä niin äiti voi päättää haluaako synnyttää vai ei. vastenahtoisesti ei ketään pakoteta synnyttämään, koska äidin asenne on tärkeä synnytyksen sujuvuuden kannalta.
Minä synnytin alakautta vaikka mulle on tehty sektio kertaakaan ei ollut puhetta, että sillä olisi merkitystä asian suhteen.
Saat yrittää alakautta, jos sun lantio on riittävän iso suhteessa vauvan kokoon ja vauvan tarjonta on oikeanlainen, jos joku näistä on pielessä niin sun ei anneta edes yrittää.