Perätila vauva ja synnytys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko täällä ketään, joka ois synnyttänyt perätilavauvaa? Lääkärit meinasivat, että voi synnyttää, kun 4.s lapsi, mutta itseä hirvittää... Kääntyisi nyt vain,ettei tarvis murehtia...

Itse en, mutta eräs hyvin läheinen henkilö synnytti perätila vauvalinsa, niinkuin perinteisesti synnytetäänkin. Lapsen äiti on pienikokoinen ja kyseessä oli esikoinen, sekä vauva oli normaalin/ison kokoinen. Kaikki sujui hienosti.

Menisin ehdottomasti, etenkin kun koin karmean sektion johon en enää koskaan ikinä halua.
Lapseni oli jalat edellä joten ei auttanut itku ja jouduin sektioon. No ainakin voin sanoa että kärsimys kasvattaa..haa haa.. : /

Jos lääkärit sanovat että on mahdollista, suosittelen. Ystävä synnytti perätilassa ja kaikki meni hyvin :)

Menisin ehdottomasti, etenkin kun koin karmean sektion johon en enää koskaan ikinä halua.
Lapseni oli jalat edellä joten ei auttanut itku ja jouduin sektioon. No ainakin voin sanoa että kärsimys kasvattaa..haa haa.. : /

Jos lääkärit sanovat että on mahdollista, suosittelen. Ystävä synnytti perätilassa ja kaikki meni hyvin :)

mikä merkitys noilla jalkojen eka tulemisella on? miksei silloin saisi synnyttää?

Minullakin oli 4. vauva perätilassa, sairastuin hepatoosiin, joten synnytys käynnistettiin viikolla 35. Lääkäri kysyi haluanko leikkauksen vai uskallanko synnyttää, mahtui kuulemma hyvin tulemaan. Kysyin siinä sitten että miten se eroaa normisynnytyksestä ja sanottiin ettei mitenkään.
Karvas pettymys siinä vaiheessa, kun rt-tilassa olevan lapsen saa ponnistaa pihalle, perätilavauva ponnistetaan ensin alas synnystyskanavasta, mikä on se pahin vaihe. Sitten vasta saa ponnistaa ulos. Ja minullakin poika oli kasvamassa tosi isoksi, oli 3500g,joten koski ja kovaa.
Sain epiduraalin, mutta ei se noissa ponnistuskivuissa auttanut.
Mutta jälkeenpäin olin tyytyväinen, että synnytin alateitse, parantuminen oli nopeaa.
Vauva sensijaan meni tuossa synnytyksessä aivan mustelmille, se vietiin heti teholle ja siellä sitten erinäisten vaivojen takia 10 päivää vierähti, ennen kun poika saatiin kotiin. Pojalla jäi niskaan jumeja ja selkärankaan, käytettiin osteopaatilla viitisen kertaa ja hän ne huomasi ja korjasi. Alunperin mentiin vatsavaivojen takia.:)
Mutta en osaa sanoa muuta, kun että itse en enää toista perätilavauvaa suostuisi synnyttämään. Mutta kipuhan on yksilöllistä ja samoin miten missäkin sairaalassa saa kivunlievitystä. Itse en saanut tarpeeksi enää loppuvaiheessa, joten tuskat oli kovat.

Yhteistyössä