Peräpukamista..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Mulla ilmeisesti tullut peräpukamia synnytyksen seurauksena. Netistä yritin etsiä tietoa, mutta aika huonolla menestyksellä... Missä vaiheessa nuo pukamat tarvitsee hoitoa? Mulla siis tuntuu pari sellaista pikkurillin pään kokoista pukamaa. Ei vuoda eikä muutenkaan oireile. Häviääkö ne itsestään?

Jos eivät oireile tai tule kipeäksi niile ei tarvitse tehdä mitään. Voivat olla aikaajoin pienempiä mutta tuskin häviävät täysin koskaan. Vältä liikaa ponnistelua pytyllä se voi pahentaa vaivaa. Jos kipeytyvät niin on syytä hankkia voidetta ja hoitaa tulehdus kuntoon.

Mulle tuli peräpukamat synnyttämisen myötä. Olivat tosi kipeet, käveleminen sattui. Hoisin ne apteekin salvalla, reseptivapaa. Oli joku sellanen viilentävä geeli. Kandee myös koettaa työntää niitä pukamia varovasti takaisin sisäänpäin.

Kutisee, kirvelee, vuotaa verta, tulehtuvat, turpoavat, käyvät kipeiksi... siinä oireita Hädensa niminen rasva on ollut tehokasta. Siitä tulee hyvin avara tunne... Sisältää methoolia :laugh:

mulla tuli kanssa synnytyksen jälkeen ja ostinkin sitten sitä Hädensaa. Se auttoi oikeasti tosi hyvin, eikä vaiva ole enää kiusana. Epäilen, että seuraavan synnytyksen jälkeen kuitenkin comeback uhkaa. Tai sitten jo tämän raskauden loppuvaiheessa. Mutta sitten palaan Hädensan luo :D

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Kutisee, kirvelee, vuotaa verta, tulehtuvat, turpoavat, käyvät kipeiksi... siinä oireita Hädensa niminen rasva on ollut tehokasta. Siitä tulee hyvin avara tunne... Sisältää methoolia :laugh:

Avara tunne, heh! Mutta ihan totta. Ihanasti viilentää ja rauhottaa kirvelyä ja kipua :) :)