PERÄPUKAMAT!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikävä vaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikävä vaiva

Vieras
Oon raskaana ja mulla on tullu peräsuolesta ulos iso pukama hyvinki yli peukalonpäänkokoinen ja on aika kipee. Kävin suihkusa ja sain sen kivulla sisään ku sievästi työnsin sormella. Kauhulla ootan et ku seuraavan kerran ulostan niin se tulee taas ulos sieltä. :( En uskalla mennä minnekkään nukutukseen et ne poistaa sen. AUTTAKAA!! Kokeilenko ensin jtk rasvaa apteekista. Se on niin iso et pelottaa itteäki. Se vähä vuotaa ainaki tuntuu niin mut ei näy verta ehkä vähä ruskeaa oli pikkareisa. Te joilla on ollu iso pukama niin ootteko selvinny pelkällä voiteella? Synnytykseen vielä pari kk. Pakko kärsiä... meinaa masentaa tää homma.

iso pukama oli..ja ostin jotain menthol rasvaa joka kyl poltteli aika paljon että suosittelen jotain muuta rasvaa ostamaan..ja laitoksella kysy ihan rohkeasti heti rasvaa jos siltä tuntuu..itse kärsin vaivasta enkä kehdannut kysyä ennen ku oli pakko. Ja vierustoverini kärsi samasta eikä ollut kehdannut kysyä ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
iso pukama oli..ja ostin jotain menthol rasvaa joka kyl poltteli aika paljon että suosittelen jotain muuta rasvaa ostamaan..ja laitoksella kysy ihan rohkeasti heti rasvaa jos siltä tuntuu..itse kärsin vaivasta enkä kehdannut kysyä ennen ku oli pakko. Ja vierustoverini kärsi samasta eikä ollut kehdannut kysyä ollenkaan.

Mulla yleensä "helpottaa" synnytyksen jälkeen tuo pukama mut ei koskaan ole ollu näin iso. :(

Käytän juuri tuota menthol voidetta ja on mielestäni ihan parasta. polttaa hetkisen aikaa, mutta sen kyllä kestää, koska itse vaiva on paljon epämiellyttävämpi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen selvinnyt pelkällä voiteella ja käytin raskausaikanakin apteekista saatavaa voidetta. Ilman sitä olis todella hankalaa...

Ai joo pitää marssia apteekkiin ja ostaa joku rasva ku tietäis mikä ois paras.

Mulla oli pukama. kävellessä hankas ja istuminen sattu. lääkärille sitten näytin samalla ku oli tytön neuvolalääkäri aika.. no se sit tokas että varataan aika ja poistetaan sen pukaman sisältä hyytymät.
ja se tapahtu niin että se "puudutti" sen pukaman jollain suihkeella joka jäädytti sen. teki viillon siihen ja kaivoi sellaisella pienen pienellä lusikalla ne hyytymät pois. Ja ai että kun helpotti. Mutta se toimenpide :( siihen en tahtois uudestaan. Se SATTU. mutta kannatti. ja paljon nopeammin ohi kuin jollain voiteella

mulla tuli tollanen samaa kokoluokkaa oleva rypale pari päivää ennen synnytystä. Tunne oli ällö. Pelkäsin, et se räjähtää, niin paljo sitä pakotti... Mutta viikko synnytyksestä, niin se meni itsestään pois, eikä oo sen koommin näkyny. Apteekista ostin kans sitä rasvaa, mut vaikutusta en paljoo ehtiny siinä ajassa huomaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulla oli pukama. kävellessä hankas ja istuminen sattu. lääkärille sitten näytin samalla ku oli tytön neuvolalääkäri aika.. no se sit tokas että varataan aika ja poistetaan sen pukaman sisältä hyytymät.
ja se tapahtu niin että se "puudutti" sen pukaman jollain suihkeella joka jäädytti sen. teki viillon siihen ja kaivoi sellaisella pienen pienellä lusikalla ne hyytymät pois. Ja ai että kun helpotti. Mutta se toimenpide :( siihen en tahtois uudestaan. Se SATTU. mutta kannatti. ja paljon nopeammin ohi kuin jollain voiteella

Auts. En tiedä alkaako ne tekemään jos on raskaana?

Alkuperäinen kirjoittaja sädis:
niin ja kannattaa pitää ruokavalio sellasena, et uloste ei tuu kovaks. Vettä paljon ja kuitupitoista ruokaa tai vaikka luumuja .

Joo kiitos. Kaikki neuvot ovat kalliit nyt. :) Varmaan joudun kärvistelleen synnytykseen saakka... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Tuo tarkoittaa sitä että sulla oli pukamassa hematooma, eli verihyytymä, siksi tehtiin tuo toimenpide, eli tyhjättiin se pukama. Usein pukamat vetäytyy synnytyksen jälkeen. Hirttämällä voi poistaa pukamia, mutta jatkuvasti ulkoisena olevat pukamat voi poistaa vain leikkaushoidolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuo menthol-rasva on HÄDENSA nimistä ja itse en sitä suosittele kenellekään, paitsi kolmannen asteen kuulustelun kidustusta vauhdittamaan, on se niin kamalaa ainetta! Etenkin jos pukama on vuotava tai jos peräaukossa on haavaumia, tuota voidetta laitettaessa lähtee taju.
Ennemmin käsikauppalääkkeistä suosittelen Scheriproct voidetta ja peräpuikkoja, ensin pari päivää molempia rinnakkain ja sen jälkeen pakkauksen ohjeen mukaan.
Ja menisin kyllä lääkäriin, oli sitten vaikka kuinka noloa. Paitsi tosiasiassa se ei edes ole nolo vaiva, vaan perin yleinen raskausaikana. Joten aivan turhaan kärsit ja tuskailet asian kanssa kotona, mars vaan tohtorille :)

Yhteistyössä