peräpukamaleikkaus,pääseekö helposti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts

Vieras
pitääköhän kauan jonotella vai pääseekö piankin?
ja onko kuinka kivuliasta?
alkaa jo pikkasen ottaa päähän tämä ainanen persauskipu :(
nyttenkin on niin hankala istua että..

Peräpukamia kun ei tartte leikata välttämättä. Ne voidaan ns.hirttää. Eli pukaman ympärille laitetaan kumilenksu ja sitten pukama hiertyy irti..se on ensisijainen hoito tällä hetkellä. Käy helposti lääkärin vastaanotolla,ei iso juttu

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
hirtto ei onnistu kaikissa tapauksissa, helpompi hoito kuin leikkaus, sillä leikkauksen jälkeen jopa sairas lomaa on kuukausi.

Multa leikattiin 3 pukamaa. Kipeä oli pari päivää ja 2vko sai rasvata/supottaa. Saikkua ei tarjottu yhtään. Onneksi olin äitiyslomalla... Suihkuttelua jatkoin ohjeiden mukaan 2kk aamuin illoin. Menivät pois ja ovat poissa nyt vuoden pysyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mä menin päivystysajalla ta:lle ja ne leikattiin (tyhjennettiin) siinä samantien. Soita heti aamulla!

leikkauksessa pitää olla vuorokausi tarkkailussa, sitä ei tehdä samantien, pitää jopa suorittaa suolen tyhjennys edell.illalla

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mä menin päivystysajalla ta:lle ja ne leikattiin (tyhjennettiin) siinä samantien. Soita heti aamulla!

leikkauksessa pitää olla vuorokausi tarkkailussa, sitä ei tehdä samantien, pitää jopa suorittaa suolen tyhjennys edell.illalla

Multa siis puudutettiin toimenpidehuoneessa ne patit ja sit ne avattiin ja tyhjennettiin. Sen enempää en leikkauksesta tiedä. Aikaa siinä meni varmaan puolisen tuntia.

Mulla tehtiin niihin vain viilto ja tyhjennettiin. Olisko aikaa menny 5min :) Ja tosi nopeasti sai ajan terveyskeskuksesta!
Tosin tuo toimenpide sattu :o Jäädyttivät ne sellaisella suihkeella :x auts! ja sit viilto!! Toista kertaa en siihen kyl haluais. Niin ja ne on kohta vuoden pysyny pois :)

Yhteistyössä