Perätilassa?

Onko muilla kokemusta perätilasynnytyksestä?
Tai sitten ulkokäännöksestä?
Itsellä nyt viikot 33+3
Viime viikolla Neuvolassa sanottiin että on perätilassa että jos ei oo lääkärineuvolaan mennessä kääntynyt niin sitten äitipolille lähete
 
vierailija
Esikoinen jumahti perätilaan joskus rv 29. Yritettiin kääntää (onnistuu vain jos istukka takana), mutta ei kääntynyt. Tehtiin suunniteltu sektio, en edes harkinnut perätilan alakautta synnyttämistä, koska siinä isommat riskit vauvalle kuin minulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Mun esikoinen oli perätilassa. Sain valita alatie synnytyksen tai sektion. Valitsin alateitse synnytyksen. Toipuminen oli nopeampaa kuin sektiossa. Oli ihana kätilö joka sanoi että 30 v kokemuksella voi sanoa että ei yhtään hätäsektioon joutunutta tai muuta ongelmaa ollut
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
@Jonsku88 n tilanne on varmastikin jollain tavalla jo ratkennut, mutta kommentoin tähän oman tarinani verran, eli toinen lapseni oli perätilassa eikä kääntöyrityksistä huolimatta kääntynyt. Kävin magneettikuvassa, jossa varmistettiin, että mahtuu tulemaan väärinkinpäin ja että tarjonta on hyvä. Kaveri tuli sieltä normaalisti peppu edellä maailmaan ilman ongelmia. Olin tyytyväinen, etten päätynyt/joutunut sektioon. Ponnistusvaiheessa oli aika tungosta salissa, kun siellä oli pari lääkäriä sekö joukko opiskelijoita katsomassa suoritusta. :)
 

Yhteistyössä