peräpukamat synnytyksen jälkeen:(

  • Viestiketjun aloittaja kipeää!
  • Ensimmäinen viesti
kipeää!
aina vaan tulee verta, kun käy isommalla hädällä, ja lisäksi se sattuu hirveästi :( . paperiin jää ehkä 1x1 cm läikkä tummanpunaista verta joka kerta kun käyn "kakkosella". olen käyttänyt sitä AC3-voidetta, mutta ei ole ollut apua.... kauan tätä kestää? synnytyksestä 1,5kk..
 
Mulla ollu pukamia jokaisesta kolmesta synntytyksestä. Apteekista ostin ihan sitä peräpukamavoidetta, sellaisessa valko-vihreä-vaal.pun pahvirasiassa sitä oli. Auttoi tosi hyvin. Huuhtelin joka kerta kun kävin veskissä ja laitoin tuota rasvaa, auttoi kovasti, eikä synnäriltä lähdettäessä ollu juurikaan enää pukamia jäljellä.
 
auringonkukka-75
Mulla helpotti vasta, kun kävin "hirtätyttämässä" ne pois. Suosittelen sitä, jos on tosi kipeät. Jos joskus saan toisen lapsen ja jos silloinkin tulee synnytyksessä pukamia, niin en aio kärsiä 8 kk ajan, niinkuin tein nyt ekalla kerralla. Suosittelen lämpimästi lääkärillä käyntiä. Minä sain Xylocain-geeliä, joka helpotti kyllä aivan huimasti vessassa käyntiin liittynyttä kipua. Ja mulla ei siis ollut vatsa kovalla, vaan lähes aina ihan ripulilla. Ne pukamat on kyllä |O
 

Yhteistyössä