peräpukamat - onko joltain hirtetty tai leikattu?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
vieras12345
Ei ne niitit sieltä irtoa, vaan jäävät sinne kudoksen sisään. Eikä piippaa turvatarkastuksissa! ????
Ite nyt kärsiny leikkauksen jälkeen n. viikon ja edelleen aika hankalaa kaakkosella käynti. Onneks nukutettiin toimenpiteen ajaksi niin ei tarvinnu kuunnella operaatiota...
 
"Kokenut"
Moi! Olen ollut pukamaleikkauksessa 2 kertaa. Söin huonosti, liikuin vähän ja istuin kauan vessassa. Eli jos haluatte niistä eroon ni hoitakaa ittenne kuntoon!! Leikkaus ei auta jos homma jatkuu entisellään !!
 
"Lissu"
Alkuperäinen kirjoittaja en fiskare från Närpes;29918725:
Jos jaksaa kuusi tuntia huutaa putkeen niin tuskin sattuu. Oikein kovassa kivussa ihminen on hiljaa.
Omalla kohdalla allekirjoitan tämän... kerran koin niin kovaa kipua että mieli teki huutaa suoraa huutoa, mutta en pystynyt, en edes puhumaan, hyvä kun pystyin hengittämään.

Mutta kaipa tuokin on yksilökohtainen juttu.

Pukamista sanoisin että pyydä etukäteen ne reseptit kipulääkkeille, sano että muuten et uskalla leikkaukseen mennä kun olet niin paljon kaikkea kuullut. Kyllä ne kannattaa hoitaa, ne menee aina vaan kipeämmäksi ja ennenpitkää on se tilanne ettei vaihtoehtoja ole. Silloin vaan se paraneminenkin on varmaan kivuliainta.
 
vierailija
[QUOTE="a p";29916003]Voin kyllä kertoa, että vaikka olen itkenyt täyttä huutoa päivystyksessä kuusi tuntia putkeen, niin ei mun kipuja ole suostuttu riittävästi lääkitsemään, joten ihan turha toivo, että niin tapahtuisi jatkossakaan oli syy niihin mikä tahansa. Paskapuhetta, että johtuisi siitä, ettei ole kivuista sanonut.
Jos jaksaa kuusi tuntia huutaa putkeen niin tuskin sattuu. Oikein kovassa kivussa ihminen on hiljaa.
[/QUOTE]
Voin kertoa että olen ollut todella kovissa luvuissa mm umpisuoli leikattiin ja kyllä kiemurtelin ja huusin
 
vierailija
Luin vanhaa ketjua ja kerron omista kokemuksista. Minulla on ollut alatiesynnytyksiä, toimistotyö istuen sekä sukurasitteena peräpukamat. Lisäksi tulee helposti ummetusta vieraissa paikoissa kun syön epäterveellisesti ja/tai jännitän kakalla käyntiä. Olen ollut kolme kertaa peräpukamien hirttossa. Ensimmäisellä kerralla hirtettiin kolme verta vuotavaa isoa peräpukamaa. Olin hirton jälkeen tosi kipeä. Makailin kolme päivää kotona ja söin kipulääkkeitä. Peräpää ja alavatsa olivat kipeinä. Istuin ruokaillessa matkoilla käytettävän puhallettavan niskatuen päällä kun peräpää oli niin kipeä etten voinut istua. Toki voi lasten uimarengasta tai muutakin käyttää. En saanut edes sairaslomaa, joten olin omalla lomalla. Helpotti kun hirtetyt pukamat tippuivat irti vessanpönttöön. Muutaman vuoden kuluttua sama uudelleen ja silloin hirtettiin kaksi peräpukamaa. Ei tuntunut mitään kipua ja elin normielämää muuten paitsi en urheillut enkä saunonut. Ihmettelin miten tämä tällä kertaa näin helposti meni. Nyt olen käynyt kolmannen kerran hirtto-operaatiossa ja nyt hirtettiin kaksi peräpukamaa. Tälläkään kerralla ei mitään kipua kuminauhaa ammuttaessa eikä operaation jälkeen. Ihan turha viivytellä ja pelätä hirtto-operaatiota. Se on tosi hyvä keksintö. Nopea toimenpide, josta yleensä selviää suht helpolla. Ja mikä ihaninta pukamista pääsee eroon!
 

Yhteistyössä