peräpukaman hirttäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä kahdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä kahdelle

Vieras
Tokan synnytyksen jälkeen taas tuo peräpukamaat alko vaivata.Millanen toimenpide tuo hirtto kivuliaisuudeltaan on?olen menossa ja on ihan p...... housuissa kun pelottaa niin...kertaalleen jo leikattu ja tuo pelottaa enempi kuin se leikkaus...tarvin vähä tsemppiä,onkohan ne kivut yhtä pahat kun leikkauksen jäljiltä?pystyykö heti meneen normaalisti samana päivänä töihin?

Mitä oireita sulla on, kun joudut hirttoon? Onko sisäiset kyseessä? mullakin ehkä sama edessä, lekurikäynti edessä ja ilmeisesti hirtto voidaan tehdä tähystyksen yhteydessä.

netistä olen lukenut, että voi olla kamalia kipuja ja että taju menee. pelkään ihan kamalasti myös tuota tapahtumaa.

"Yleisin peräpukamien hoito on kumirengashoito, jonka voi antaa terveyskeskuslääkäri. Peräpukamat "hirtetään" niiden tyveen asetetulla kumirenkaalla, joka jätetään paikalleen. Pukamat irtoavat noin viikon kuluessa. Hoito voidaan uusia kuukauden kuluttua, jos pukamia on jäljellä."

Eli siinä sinkautetaan peräpukamien ympäri pienet tiukat kumilenksut. Voi tietysti hieman tuntua, mutta kuvittelisin vähemmän kuin leikkauksen jälkeen. Työntekoa tuo tuskin suuremmin estää, eipä siitä ainakaan sairaslomaa taida saada.

Vain sisäisiä pukamia hirtetään, ulkoiset leikataan.
Mulla ei sattunut ollenkaan se hirttäminen. Ei siis tuntunut miltään. Enemmän se tähystys itsessään sattuu. Jos se kumilenkki sattuu, niin se on huonosti ja sen voi ottaa pois ja laittaa uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja mä kanssa;24493048:
netistä olen lukenut, että voi olla kamalia kipuja ja että taju menee. pelkään ihan kamalasti myös tuota tapahtumaa.

Jos taju menee, niin varmaan enemmän jännittämisestä kuin itse toimenpiteestä. Ei kannata pelätä, se on pieni toimenpide ja nopeasti ohi, vaikka voikin kirpaista. Tsemppiä teille! :)

Sisäiset tekee välillä aivan kauheat kivut,kutisee...neljä kertaa on tehty ulkoisen avaus,kertaalleen leikattu ja nyt olis tuo edes....kauhistuttaa.Joskus olen ollu niin kipee etten oo voinut edes liikkua,nyt haluan eroon niistä ennen kuin tilanne on sama kuin ennen tota leikkausta.Mietin voiko tuon operaation jälkeen mennä suoraan töihin?

Mä sain sen päivän saikkua, kun kävin siinä tähystyksessä ja samalla hirtettiin muutama. Enemmän siinä heikotusta aiheutti se tyhjennys ym. Mutta kyllä siitä töihin varmaan voisi lähteä. Ei tätä kuukauden sairaslomaa, kuten leikkauksen jälkeen...

kuuluuko pukamiin se,että sieltä ns. valuu jotain nestettä ja ärsyttää ihoa? vaikka kuin hyvin pyyhkisi niin silti aina tulee jotain paperiin hetken päästä.

minulla myös hirveitä kipuja ja kutinaa. ärsyttää kun en pysty hiekkalaatikollakaan istua tai kävellä vauvan kanssa, niin silloinkin saattaa vuotaa verta. ihan kamala vaiva.

Alkuperäinen kirjoittaja mä kanssa;24493221:
kuuluuko pukamiin se,että sieltä ns. valuu jotain nestettä ja ärsyttää ihoa? vaikka kuin hyvin pyyhkisi niin silti aina tulee jotain paperiin hetken päästä.

minulla myös hirveitä kipuja ja kutinaa. ärsyttää kun en pysty hiekkalaatikollakaan istua tai kävellä vauvan kanssa, niin silloinkin saattaa vuotaa verta. ihan kamala vaiva.

No mulla ei muuta ole valunut, kun joskus verta.
Kannattaa mennä lääkäriin. Saat apua ja selviää moni asia. :)

Voi tulla kun ne ärsyttää limakalvoa.Mulla on ollut joskus niin pahat että huh huh aivan kauhulla muistelen.Tehdäänkö aina automaattisesti se tähystys?

Ainakin täällä meidän kaupungissa tehdään. Ja siinä samallahan se hirttokin tehdään. Mutta voi olla, että toisaalla on toisenlaiset tavat.
Mutta pitäähän sinne suolen sisään sen kameran kanssa mennä, ennenkuin löytää sen pukaman. ;) Ja varmaan aina varmistelevat, ettei mitään muuta kummallista löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä kahdelle;24493360:
Entä sitte kun ne lenksut on laitettu pystyykö ihan normaalisti olemaan?Onko minkäänmoisia jälkikipuja?Auttaako niihin särkylääkkeet?

Mulla ei ollut kipuja jälkeenpäin. Luulen, että tekijälläkin on vaikutusta. Jos on kokenut, niin menee sujuvammin, kun aloittelevalla lekurilla.
Ja tietty jokainen voi reagoida eri tavalla.
Mutta varmaan purana auttaa. Mä en huomannut edes niiden lenksujen irtoamista.

Voi antaa olla vaan,mullakin tuli yks ulkonen toisen synntyksen jälkeen ja yhtenä kauniina päivänä se ärtyi,trombosoitui ja täyty avata kahteen kertaan..

mulle on tulossa siis proktoskopia kun lääkäriin meen. hoitaja sanoi että siinä katotaan joku 10cm peräsuoleen ja samalla voidaan tehdä hirttoja. eli välttämättä tehdä kolonoskopiaa. mieluummin olisin halunnut kolonoskopian koska muutakin vatsan kanssa ongelmaa on. esim. ulostusongelmia ja mahan reistailua, mutta kuulemma noi voisi johtua pukamista..

saa nähdä miten käy. toivottavasti pääsisi viimein näistä eroon. välillä tuntuu että ei uskalla toista lasta hankkia kun tuntuu että p**** ei kestä...

Minulla kumirinksun laitto ei sattunut, mutta piru vie sitä kipua mikä kesti neljä päivää. Ja kyllä saikkua sai. Sen sijaan kun puukolla aukoivat, niin eipä just jälkikäteen vaivannu (tosin silloin oli ennen operaatiota niin kipeät että).

Yhteistyössä