peräaukon kutina :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
mulla todettiin emätintulehdus viikko sitten ja nyt mulla on ruvennut kutisemaan myös peräaukko.Ei kai liity tuohon emätintulehdukseen?Vai stressaanko niin paljon että on ruvennut kutisemaan?

No kuitenkin mitä voin laittaa sinne,mulla löytyy bebanthen,sibicort ja ceral öljyä.Bebanthenia jo pikkkuisen kokeillut,eikä ole auttanut.

hanki tatuointi..niinku siinä mainoksessa...

ei ku käy lääkärissä on kait se vakio vastaus.tai soita terkkarille ja kysy onko mahdollista että tulehdus myös siellä.

Oon niin monesti soittanut terveyskeskukseen tuon emätinkutinan kanssa etten yksinkertaisesti ilkee enää soittaa.Kun sanoivat ettei tuohonkaan emätintulehdukseen ole enempää apua saatavilla,jos nää nykyiset flagyl emätinpuikot eivät auta.Rasvaakin kyselin ulkosynnyttimille kun kutisivat,mut kuulema ei oo :(

Ei oo todettu peräpukamia.En tarkalleen tiiä mikä tulehdus,joku bakteerin aiheuttama,tuossa reseptissä lukee että emätintulehduksen hoitoon.Miten mulle kaikki vaivat tulee kerralla.Ihan pelottaa jos näille ei loppua näy :(

Uskaltaako tuota sibcortia laittaa vai ärsyttäköhän se lisää?Vai meneekö tämmöinen kutina ihan itsestään ohi.Tätä on kyllä kestänyt ainakin viikon.

Siis oikeesti mitä teen???Otanko varmuuden vuoksi tuon kuurin vai??Entäs jos ei kuitenkaan olekaan niitä matoja?
Ja mites 2 vuotias,sillekkiikö pitää antaa vaikka ei oireita ole?
Itse en kyllä usko että mulla olis kihomatoja.Ja mistä hitosta sen tietää?Alkaa hermot mennä näitten ongelmien kanssa!!!!

Kihomadot kutittavat yleensä yöllä, varsinkin alkuyöstä. Että jos sinulla on kutinaa muulloinkin, se ei todennäköisesti ole sitä. ONko sukupuolitautitestit otettu? kuivat limakalvot? NEkin aih. kutinaa ja voisit siihen kokeilla vaikkapa ceridal intimeä. Vaihda wc-paperimerkkiä, jos siinä on jotain, joka ärsyttää.

Mulla kutiaa päivisin,ei yöllä ollenkaan!Sukupuolitati testejä ei otettu,kun lääkäri sanoi ettei tarvista,kun kävin tän emätinvaivan takia,kun kutis ja oli tulehtunut.syy selvisi siis emätintulehdukseksi ja sain kuurin.Nyt kutina emättimestä hävinnyt.Tuota ceridalia olen laittanut koko alapäähän ja nyt tänään kokeilin myös peräaukkoon.Toivon että johtuis van kuivuudesta.Alkaa vaan jo kypsyttää kun koko ajan joku ongelma on alapäässä,toivo menee!

ehkä kannattaisi kuitenkin kokeilla canesten combia. Hiivalääke, joka sisältää puikon ja voiteen. Jos hiivaa olisikin ulkosynnyttimillä/peräaukossa tuo voide auttaisi siihen. Sillä voi hoitaa myös miehen. Eihän se ota, jos ei annakaan, siis vaikka kokeilisit.. (huomasin kyllä, että hiivaa ei sinulta löydetty) mutta ainakin minulla tuo voide on auttanut vaikka ei varsinaista hiivatulehdusta ole ollutkaan. Niin ja silitä alushousut ja käytä vaan hengittäviä pikkuhousunsuojia. Eihän muuten niistä johdu? Oletko vaihtanut merkkiä/ollut käyttämättä?

Mutta eikös tuosta hiivasienivoiteesta ole haittaa jos sitä muuten vaan käyttää?Herkistää limakalvoja yms.Mitkä olis hengittäviä pikkuhousunsuojia?Nyt on ollut pakko käyttää valkovuodontakia ja emätinpuikkojen takia.Kesällä helteellä en käyttänyt pikkuhousun suojia.Mutta muuten olen aina käyttänyt,eikä ennen ole mitään tämmöistä tullut.Kunhan pääsis tästä emätintulehduksesta eroon,niin sitten voisin ollakin ilman niitä suojia.

mä oon kans kärsiny samojen ongelmien kans vuosia. mitään selitystä ei ole löytynyt vaikka olen juossut vaivan takia lääkärissä jo kyllästymiseen asti paitsi kerran oli emätintulehdus johon sain antibioottikuurin mutta ei auttanut. voiteet on kokeiltu samaten emätinpuikot ei mitään apua. olen jo luovuttanut. ainoa vaihe jolloin ei ollut vaivaa oli silloin kun olin raskaana. tiedä sitten mikä siinäkin oli....joten en pysty auttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
mä oon kans kärsiny samojen ongelmien kans vuosia. mitään selitystä ei ole löytynyt vaikka olen juossut vaivan takia lääkärissä jo kyllästymiseen asti paitsi kerran oli emätintulehdus johon sain antibioottikuurin mutta ei auttanut. voiteet on kokeiltu samaten emätinpuikot ei mitään apua. olen jo luovuttanut. ainoa vaihe jolloin ei ollut vaivaa oli silloin kun olin raskaana. tiedä sitten mikä siinäkin oli....joten en pysty auttamaan.

Miten olet selvinnyt emättimen ja häpyhuulien kutinan kanssa??Mulla meni niin pahaksi että turpoaa ja kuumottaa yms.Toivon että tää puikko kuuri tekee lopun tälle.eilen otin viimeisen.Hiukan on auttanut,ei enää kutittanut.Mut nyt tuo peräpää,aarghh!No se ei oo mitään verrattuna emättimen kutinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja masentunut:
Mutta eikös tuosta hiivasienivoiteesta ole haittaa jos sitä muuten vaan käyttää?Herkistää limakalvoja yms.Mitkä olis hengittäviä pikkuhousunsuojia?Nyt on ollut pakko käyttää valkovuodontakia ja emätinpuikkojen takia.Kesällä helteellä en käyttänyt pikkuhousun suojia.Mutta muuten olen aina käyttänyt,eikä ennen ole mitään tämmöistä tullut.Kunhan pääsis tästä emätintulehduksesta eroon,niin sitten voisin ollakin ilman niitä suojia.

Noita hengittäviä pikkuhousunsuojia on monenkin merkkisiä. Lukee pakkauksessa, että hengittävä. En usko, että siitä canesten voiteesta on haittaa, jos kokeilisit saatko siitä apua.

Mulla oli tosi kiusallista peräaukon kutinaa ainakin puoli vuotta ja tuon ajan juoksin lääkärissä tuloksetta. Kokeilin varmaan 6:tta eri voidetta, mikään ei auttanut. Välillä kutina oli niin kovaa, että mieluummin raavin ihon rikki ja kestin sitä kirvelyä kuin kutinaa. Kutina oli oikeastaan koko ajan, vuorokaudenajalla ei ollut väliä. Lääkäri alkoi jo nostelemaan hertioitaan, hän ei keksinyt mistä moinen voisi johtua.

Jostain luin hiivasyndroomasta ja siihen liittyvistä oireista; suolistovaivat (kuten turvotus, "pulputus", ilmavaivat, kipeä vatsa), ihottumat, väsymys ja juuri tämä kutina. Itselläni oli kaikki nämä oireet. Ongelmana on, että peruslääketiede ei (vielä) hyväksy hiivasyndroomaa sairaudeksi, joten hoitoakaan siihen ei tavallisilta lääkäreitä saa. Samoihin aikoihin kuulin Helsingissä olevasta Antioksidanttiklinikasta, jossa mm. kyseitä vaivaa hoidetaan. Siispä menin snne ja tilanteeni tutkittiin. Hiivasyndroomaa minulla ei ollut, mutta suolistoni oli täysin sekaisin, josta myös tämä kutina sitten loppupeleissä johtui. Sain hyvät ohjeet uuteen ruokavalioon, ja söin ravintolisiä jonkin aikaa. Paino laski heti, ja mikä parhainta, kutina loppui viikon sisällä uuden ruokavalion aloittamisesta!!! Söin tiukkaa ruokavaliota puolisen vuotta, nyt jo vähän lipsuen. Kutina ei ole palannut, vatsa voi paremmin, ihottuma ovat hävinneet ja ylipaino melkein pysynyt poissa :)

Piiitkä sepustus tuli, mutta kysy lisää jos kutina ei osoittaudu esim noiden kihomatojen aiheuttamaksi. Silloin voi kyse olla sinullakin suoliston vaivasta.

Toivottavasti homma selviää! :)

Yhteistyössä