Perä-/ poikkitilassa oleva vauva

• Viestiketjun aloittaja millä viikol sektio
  • Ensimmäinen viesti
millä viikol sektio
Eli meidän vauva on nyt poikkitilas ja minulla tulee olemaan luultavasti sektio edessä ellei käänny rv 37, miten ne antavat sen sektio ajan? Määrääkö lääkäri jonkun ajan vaik viikkojen 39-40 välistä vai saanko itse päättää esim. viikkojen 38-40 välistä? Ja mikä on aikaisin viikko kun määräävät sektion jos vauva vaikuttaa hyvän kokoiselta ja normaalilt eli ongelmia ei ole?

Minulla ei kääntynyt rv37 mennessä, niin silloin annettiin sektioaika rv39+0, sain valita kahdesta päivästä kumpi sopii paremmin, toinen vaihtoehto oli rv39+1. :) Voi olla sairaalakohtaista, mutta TYKSissä siis on se rv39 milloin leikataan.

Mulla tehtiin perätilan tulokseton kääntöyritys viikolla 37 ja samana päivänä kuvattiin lantio, jossa todettiin ahtaaksi. Leikkauspäivän sain vasta 40+1, kun ei ollut tilaa kertakaikkiaan, mutta vauva päätti syntyä jo 38+6, joten menin sairaalaan supistusten ja lapsiveden menon vuoksi. Pääsin kuitenkin kivasti aamun ensimmäisenä saliin kun aamuyöllä sairaalaan mentiin. Paikkana oli NKL.

kohta äitix2
Minulle annettiin sektioaika viikko ennen laskettua aikaa, ja olihan siinä monta päivää joista sai valita. Esikoinen päätti kuitenkin tulla maailmaan jo viikolla 38+1 eli viikkoa suunniteltua sektiota aikaisemmin :)

Myös nyt tuntuu että vauva on perätilassa tai jotenkin sivuttain :/ . Ensin sain ajan synnytystapa-arvioon viikolle 37+4, mutta sain sen vaihdettua onneksi vähän aikaisemmaksi. Tuntuu nimittäin että myös tämä vauva syntyy ennen laskettua aikaa (supistuksia ym. muita vaivoja) ja on ihan kiva tietää miten päin se vauva siellä on ettei tule sitten hurjaa paniikkia jos vaikka vedet menevät.

Meillä myös vauva perätilassa tai kait se on niinku vähä poikittain mut kuitenkin pää ylempänä.
viikkoja huomenna 35. ensi viikkoon katsotaan jos kääntyy itse ja sit varmaan saan lähetteen että kääntävät :x

hassua että antavat leikkaus ajat noin myöhäselle kun meilläkin keskimmäinen synty jo viikolla 38.

kohta äitix2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 10:34 Jaana kirjoitti:
Meillä myös vauva perätilassa tai kait se on niinku vähä poikittain mut kuitenkin pää ylempänä.
viikkoja huomenna 35. ensi viikkoon katsotaan jos kääntyy itse ja sit varmaan saan lähetteen että kääntävät :x

hassua että antavat leikkaus ajat noin myöhäselle kun meilläkin keskimmäinen synty jo viikolla 38.
Just sen takia mäkin halusin sen synnytystapa-arvion aikasemmaksi kuin 37+4 (musta se on aika myöhään, varsinkin kun esikoinen just synty rv 38+1 ja olen pieni kokoinen ja tuntuu että tila loppuu vauvalta jo nyt!!!)

peppi28
Meillä kanssa tulossa todnäk sektio, kun maha-asukki istuksii vielä ja viikot menee.

Meillä taitaa olla yleisenä käytäntönä, jos ei ole mitään ongelmia ollut rask.kulussa että sektioaika annetaan vasta lasketulle päivälle, eli näyttää olevan kiinni sairaalasta miten leikkaavat :(

Yhteistyössä