pepunpesu mökkiolosuhteissa

Olen aina luullut, että minulla on maalaisjärkeä, mutta nyt se on hukassa. Olemme lähdössä mökille juhannukseksi. No normaalistikin kakkapyllyn pesu on mielestäni erittäin vastenmielistä, mutta miten se homma hoidetaan "kenttäolosuhteissa"? Lämmintä vettä saa saunanpadasta.
Mulla siis pitänee olla oma vati, koska eihän ihmisten pesuvadeissa nyt voi p.askaa lilluttaa, mutta eihän se yhdellä vedellä valmiiksi tule. jnejne.

Kertokaa yksityiskohtaisesti, kuinka teette sen! Olen sitten ikuisesti kiitollinen!
 
nyymus
kastelukannulla toinen kaataa lämmintä vettä pepulle kun toinen kannattelee lasta ja pesee sen pepun. Eihän sitä tarvitse saunassa tehdä, eikä keskelle pihaakaan kökköjä pudotella. Tontin reunalle pesulle, ihan kuin suihkussa olisi! Hauskaa juhannusta!
 
Samoten mekin ollaan käytetty reissussa niitä (pampers, natusan..?) puhdistuspyyhkeitä ja ihan käteviä on. Tarpeeks monta vaan käyttää niin puhdasta tulee =) =)
Ja tuo kannun avulla peseminenkin kuulosti kätevältä, ett jos tulee sellasta sotkua ett haluais kunnolla pestä... Ei muuta kun reippaasti mökkeileen sen suurempia murehtimatta B)
Hyvää juhannusta vaan :wave:
 
Mökille ollaan taas lähdössä. Tyttö oli reilun puol vuotta kun oltiin eka talvilomaa mökillä, hyvin on kaikki aina mennyt. Meillä on yksi tietty vati jossa kakat on pesty, vedet heitetty kukille lannotteeksi. Vesi keitetään vedenkeittimellä tai padassa. Minusta homma yhtä helppoa kun kotona. Puhdistuspyyhkeetkin ihan hyviä jos reissu ei kestä kuin pari päivää, mut olen ymmärtänyt ettei pidemmän päälle hyvä asia. Vaippa palaa aika huonosti, mut jos on kunnon tuli niin hävittäminen on helppoa :) Eikun kokoon vaan :LOL:
 
Myö ollaan oltu kaikkien neljän kans kesät mökillä ja hyvin on pärjätty. Kakat pestään yleensä miehen kanssa yhteistyöllä, eli toinen kaataa kauhalla vettä (joskus ihan viileetä järvivettä) ja toinen pesee. Ei siinä sen kummempaa. Vauvan kanssa nuo pyllypyyhkeet on kyllä parin päivän reissulla käteviä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 08:19 pönni kirjoitti:
Mökille ollaan taas lähdössä. Tyttö oli reilun puol vuotta kun oltiin eka talvilomaa mökillä, hyvin on kaikki aina mennyt. Meillä on yksi tietty vati jossa kakat on pesty, vedet heitetty kukille lannotteeksi. Vesi keitetään vedenkeittimellä tai padassa. Minusta homma yhtä helppoa kun kotona. Puhdistuspyyhkeetkin ihan hyviä jos reissu ei kestä kuin pari päivää, mut olen ymmärtänyt ettei pidemmän päälle hyvä asia. Vaippa palaa aika huonosti, mut jos on kunnon tuli niin hävittäminen on helppoa :) Eikun kokoon vaan :LOL:
Miks noi puhdistuspyyhkeet ei pidemmän päälle olisi hyvä asia? Meillä on käytetty paljonkin, eikä mitään oo tullu (punoitusta yms.) - tosi käteviä ovat.
 
Max
Meillä pepunpesu tehtiin niin, että ensin toinen kaatoi kauhalla vettä pepulle ja sillä saatiin suurimmat pois. Sitten oli laitettu lämmintä vettä kahteen vatiin, toisessa pestiin ja toisessa huuhdottiin vielä kerran. Tämä oli miehen kehittämä "pesulinjasto" josta hän oli hyvin ylpeä =)

Meillä on käytetty ihan tavallisia pesuvateja, siis niitä samoja mitä on saunassa. Pestäänhän me kotonakin samassa lavuaarissa itsemme ja kakkapyllyt. Puhdistuspyyhkeitä en ole ikinä käyttänyt eikä kiinnosta kokeillakaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 16:35 ä78 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 08:19 pönni kirjoitti:
Mökille ollaan taas lähdössä. Tyttö oli reilun puol vuotta kun oltiin eka talvilomaa mökillä, hyvin on kaikki aina mennyt. Meillä on yksi tietty vati jossa kakat on pesty, vedet heitetty kukille lannotteeksi. Vesi keitetään vedenkeittimellä tai padassa. Minusta homma yhtä helppoa kun kotona. Puhdistuspyyhkeetkin ihan hyviä jos reissu ei kestä kuin pari päivää, mut olen ymmärtänyt ettei pidemmän päälle hyvä asia. Vaippa palaa aika huonosti, mut jos on kunnon tuli niin hävittäminenkin on helppoa :) Eikun kokkoon vaan :LOL:
Miks noi puhdistuspyyhkeet ei pidemmän päälle olisi hyvä asia? Meillä on käytetty paljonkin, eikä mitään oo tullu (punoitusta yms.) - tosi käteviä ovat.
Olen vain saanut sen käsityksen jostain lukemastani. Niiden pesuaineiden, mahd. hajusteiden takia, kait... Pyyhkeiden siedettävyys on varmaan hyvin yksilöllistä. Toisilla ei pylly ärsyynny ja toisilla taas ärsyyntyy.
 
Myös meillä käytössä talouspaperi niihin isoimpiin "kökköihin" ja sitten vadissa vesipesu,ja ihan suoraan sadevesitynnyristä eikä mitään lämmittelyjä.Eikä ole moksiskaan. Ja sitten illalla saunotaan ja nautitaan... Hyvää Juhannusta!
 

Yhteistyössä