Peptiditutteli ei kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyllerö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyllerö

Vieras
Juu eilen kävin ostaa peptidiä ja kuinka ollakkaan meitin herralle se ei kelvannutkaan, oisko jotain hyvää konstia saada poju sitä syömään? Tänään mennään lääkäriin jos saatas lähete allergia testeihin.

Meillä kanssa poika teki lakon aikanan nutrimigenin kanssa aluksi , mutta sitkeesti aina vaan tarjottiin lusikalla joka ruokailun päälle (imetyksen lisäksi siis) eka maistiaisiksi ja pikku hiljaa alkoi kelpaamaan.. Sinnikkäästi vaan, kaikki ns erikoismaidot on "omituisenmakuisia" aikuisen suuhun mutta kyllä pieni laspi niihin tottuu... :wave:

Meillä ei mene peptidi enkä takuulla syötä sitä lapselleni! Siis se haiseekin todella järkyttävälle mun mielestä ja maistuu ihan sairaan pahalle. Onneksi meillä lääkäri kirjoitti toista merkkiä ja nyt jo paremmin uppoaa, en viitsi kiusata poikaa tosiaan moisella jos se ei kerran sitä suostu syömään. Mutta eihän toki kaikilla töki varmaan samanlailla ;)

Meiiä yritettiin peptidituttelia, mutta ei suostunut juomaan edes äidinmaitoa tuttipullosta. 7 kk ikäisenä yritin nokkapullosta, sekoitin ensin joukkoon omaa maitoa, muttei kelvannut sittenkään. Olin siis tiukoilla ruokavalioilla 1v vuotiaaksi ja imetin(maidoton, munaton, soijaton, viljaton, kalaton,...) Sekoitan peptidituttelia nykyisin kaikkiin ruokiin ja puuroihin, näinkin saa tärkeitä ravinteita. Lisänä kalkkivalmiste. Ruokajuomana vesi. Nyt 1,5 v ja hyvin kasvaa monista allergioista huolimatta.

Meillä kyllä meni peptidi ihan ongelmitta! Mä sanoin lääkärille että hyi minkä makusta ja hajusta niin hää sanoi että pienikin vauva tulkitsee äidin ilmeitä ja eleitä ja saattaa pistää stopin jos äiti antaa ymmärtää eetä yäk! Aika uskomatonta! Sanoi vielä että lapsella on aivan erilainen makuaisti kun aikuisella... meillä meni pojulle 2vee asti peptidi.

Yhteistyössä