Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa. Ennen hän piti tällaista ajattelua ummehtuneena.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pepin ajattelu kuulostaa sellaiselta amerikkalaiselta parisuhteelta, joka ei sielläkään ole enää suuressa suosiossa. Miehet välttelevät avioliittoja ja ylipäätään parisuhdetta perinteisesti ajattelevien prinsessojen kanssa. Sen vastapainoksi on noussut trad wife -liike, jossa siis mies on elättäjä ja tuo turvaa, mutta saa sen vastineeksi kotihengettären vaimoksi. En tiedä miten kaukana Peppi Robinsonin provider-malli on tuosta, mutta kuulostaa jotenkin oudolta, että naisella on ura, omat rahat jne. ja mies on silti vastuussa rahoituksesta. Tuskinpa sen uranaisen kuitenkaan odotetaan ottavan täyttä vastuuta arjen pyörittämisestä, vai?

Itse olen sitä mieltä, että jokainen perhe päättää ihan itse millaisen elämän rakentavat eikä ole olemassa yhtä mallia, joka sopii kaikkiin tilanteisiin. Perinteisessä roolijaossa on varmasti sellaista luonnollistakin sukupuolieroa eli ei sitä ole ihan tyhjästä keksitty. Mutta se että naisilla on yleensä vahvempi hoivavietti ei tarkoita että kaikilla olisi eikä miesten korkea testosteronitaso tarkoita sitä, että kaikki miehet olisivat kilpailusta nauttivia uraohjuksia. Oleellista on jokaisen löytää itselleen hyvä joukkuetoveri.

Jäi hieman epäselväksi, onko Peppi itse perinteinen nainen. Mutta tietyt asiat, kuten feminismi ja bosslady-asenne, kertovat, että ei ole. Sellainen ei onnistu, että edellyttää mieheltä perinteistä sukupuoliroolia, mutta ei itse suostu perinteiseen naisen rooliin.

• Tykkää
Reactions: Echo ja ruuttis
Jäi hieman epäselväksi, onko Peppi itse perinteinen nainen. Mutta tietyt asiat, kuten feminismi ja bosslady-asenne, kertovat, että ei ole. Sellainen ei onnistu, että edellyttää mieheltä perinteistä sukupuoliroolia, mutta ei itse suostu perinteiseen naisen rooliin.

Tuo lienee sitä "rusinat pullasta"-meininkiä. Saahan sitä vaatia ja pyytää vaikka mitä. Itseä ei kyllä ko. nainen viehätä millään tasolla.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
No toisaalta jo ajatus on se, että naisen asema on huonompi, niin onhan tuo "miehet maksajaksi" ihan ok. Suurimmassa osassa maailmaa todellakin menee näin. Ei se tasa-arvoa edistä, mutta tasa-arvoakin on monenlaista.
Ei se ole tasa-arvoa jakaa rooleja sukupuolen perusteella. Reiluus on sitten asia erikseen eli jos toinen hoitaa lapset kotona, voi toinen tienata perheelle rahaa. Mutta senkään ei tarvitse ottaa kantaa sukupuoleen.

Peppi nimenomaan on jämähtänyt niihin tunkkaisiin sukupuolirooleihin ollessaan huolissaan perheiden sisäisestä jäsenten reilusta kohtelusta. Turha yrittää palauttaa Suomea takaisinpäin kehityksessä vedoten muihin maihin. Kuulostaa liikaa Sirpa Selänteeltä.

Ei se ole tasa-arvoa jakaa rooleja sukupuolen perusteella. Reiluus on sitten asia erikseen eli jos toinen hoitaa lapset kotona, voi toinen tienata perheelle rahaa. Mutta senkään ei tarvitse ottaa kantaa sukupuoleen.

Peppi nimenomaan on jämähtänyt niihin tunkkaisiin sukupuolirooleihin ollessaan huolissaan perheiden sisäisestä jäsenten reilusta kohtelusta. Turha yrittää palauttaa Suomea takaisinpäin kehityksessä vedoten muihin maihin. Kuulostaa liikaa Sirpa Selänteeltä.

No eiköhän kyse ole vaan siitä, että hän uskoo tämmöisestä hyötyvänsä. Suurimalle osalle naisia (tai miehiä) tämä ei ole Suomessa realismia.

niimpä, pitää olla pikkasen hyvä /ce että saa jonkun miehen suostumaan nuin huonoon kauppaan

• Tykkää
Silloin kun puhuja käyttää sanaa "toksinen", lakkaan lukemasta.

• Tykkää
Luin vieraskielisen Amerikkaan sijoittuvan kirjan, jossa parikymppinen
nainen tapaa unelmiensa miehen. Pika-avioliiton jälkeen selvisi, että mies on vakavasti väkivaltainen. Nainen raskautui pahoinpitelyn yhteydessä.
Kirjan loppusanoissa naiskirjailija kertoo miksi kirjoitti kirjan.
Yksi väkivaltakohtauksista on yksyhteen hänen äitinsä ensimmäisestä avioliitosta.
Jos Peppi olis opiskellut muita kuin kaupallisia aineita, hän kiinnittäisi parinvalinnassa täysin eri asioihin kuin luksuselämään.
Ihmisen kannattaa kuunnella läheisten ja puolison sukulaisten varoituksia.
Minä en niin aikoinaan tehnyt, ja sain tuntea seuraukset nahoissani.
Ei ihmisten parinvalinnoilla pidä pyörittää yritystä ja puhua puutaheinää.
Realismia kehään. Jutussa haastateltu naistutkija puhuu täyttä asiaa.
Peppi elää pää pilvissä ja tulee sieltä joskus rytinällä alas.
Ei suomalainen realistinainen sulata hänen puppua.
Kirjan luettuani totesin, että kunpa joku suomalainen nainen kirjoittaisi samaan
tyyliin menestyskirjoja. Nuoret lukijat ovat Tiktokissa vaatineet kirjalle jatkoa ja
kirjailija teki työtä käskettyä. Hyvän kirjan lukeminen on paljon antoisampaa kuin hömppäpodcastien kuuntelu.
Kirjan loppusivulla silmälasini ihan oikeasti huurtuivat. Olin hyvilläni kirjan loppuratkaisusta.

Luin vieraskielisen Amerikkaan sijoittuvan kirjan, jossa parikymppinen
nainen tapaa unelmiensa miehen. Pika-avioliiton jälkeen selvisi, että mies on vakavasti väkivaltainen. Nainen raskautui pahoinpitelyn yhteydessä.
Kirjan loppusanoissa naiskirjailija kertoo miksi kirjoitti kirjan.
Yksi väkivaltakohtauksista on yksyhteen hänen äitinsä ensimmäisestä avioliitosta.
Jos Peppi olis opiskellut muita kuin kaupallisia aineita, hän kiinnittäisi parinvalinnassa huomion täysin eri asioihin kuin luksuselämään.
Ihmisen kannattaa kuunnella läheisten ja puolison sukulaisten varoituksia.
Minä en niin aikoinaan tehnyt, ja sain tuntea seuraukset nahoissani.
Ei ihmisten parinvalinnoilla pidä pyörittää yritystä ja puhua puutaheinää.
Realismia kehään. Jutussa haastateltu naistutkija puhuu täyttä asiaa.
Peppi elää pää pilvissä ja tulee sieltä joskus rytinällä alas.
Ei suomalainen realistinainen sulata hänen puppua.
Kirjan luettuani totesin, että kunpa joku suomalainen nainen kirjoittaisi samaan
tyyliin menestyskirjoja. Nuoret lukijat ovat Tiktokissa vaatineet kirjalle jatkoa ja
kirjailija teki työtä käskettyä. Hyvän kirjan lukeminen on paljon antoisampaa kuin hömppäpodcastien kuuntelu.
Kirjan loppusivulla silmälasini ihan oikeasti huurtuivat. Olin hyvilläni kirjan loppuratkaisusta.
lisäys: huomion, iPadini pätkii lauseita

Yhteistyössä