Penetraatio kirvelee

• Viestiketjun aloittaja tööt
  • Ensimmäinen viesti
tööt
Mikäköhän minussa on vikana, kun yhtäkkiä penetraatio on alkanut sattua - ei se sitä ennen tehnyt. Ihan kun olisin yhtäkkiä muuttunut neitsyeksi ja seksi sattuu kun sisälleni tullaan. En ole mitenkään ""kuiva"" ja nestettä tulee ihan kiitettävästi.. En tiedä mistä tämä voisi johtua. Onko kenelläkään ollut vastaavia kokemuksia?

puh-huh
Minulle on ilmennyt sama vaiva n. viimeisen puolen vuoden aikana. Seksi siis todellakin sattuu ja vielä seuraavana päivänä alapäässä tuntuu ""pistelyä"" esim virtsaamisen yhteydessä tai istuessa ""huonosti"". Edes liukuvoiten käytöstä ei ole ollut mainittavaa hyötyä. Sukupuolitauteja ei meillä kummallakaan ole.
Taitaa olla sanomattakin selvää, että seksihalut on menneet lähes täysin. Voisiko johtua esim pillereistä? Onko kenelläkään muilla kokemuksia?

nina
Minullakin on vastaavia kokemuksia. Minun vaivani aiheuttaja oli NuvaRing, jota käytin reilut puoli vuotta ennenkuin seksi alkoi sattua ja muutkin vaivat ajoivat ko. ehkäisyn etujen ohitse. Ilmeisesti limakalvot ovat ohentuneet. Olen kuitenkin kostea ja liukuvoidekaan ei auta, sattuu vain tosi paljon. Seksihalut ovat tästä syystä kadonneet ja se on tosi huono juttu varsinkin näin tuoreessa suhteessa kuin meillä eli vajaa vuosi yhdessä. Seksitön loppuelämä nakertaa suhdetta.

Muu
Seksitöntä loppuikää on turha pelätä, jos vain tekee asialle jotain!

Mulla alkoin samanlaiset ongelmat 1,5 vuotta Diane Novan aloittamisen jälkeen. Sitä sitten kestikin jotakuinkin yhtä kauan, kun vaihdeltiin pilsuja ja olin välillä ilman. Vasta kun kesäkuussa laitatin kuparikierukan kaikki yhdyntäkivut lakkasivat. Minulla siis juuri pillerit olivat kaiken pahan alku ja juuri, limakalvot eivät vaan kestäneet.

Jos seksi sattuu, kannattaa asialle tehdä jotain, sillä tiedän itse miten se kaihertaa suhdetta. Mars vain gynelle ja pilsuja vaihtamaan tai testaamaan kierukkaa. Tietysti myös kortsuihin siirtyminen voi auttaa, jos niiden kanssa jaksaa pulata.

Minä
Lääkäriin, lääkäriin, lääkäriin....

Itsellä on ollut samanlaista oireilua aikoinaan ja syynä oli epäspesifi emätintulehdus, jota aluksi vielä turhaan hoidettiin hiivana ja vaiva vaan ehti pahentua :-S

Epäspesifin tulehduksen aiheuttajana taas oli mitä ilmeisemmin pillerit, joiden vuoksi emättimen bakteeritasapaino heitti helposti häränpyllyä ja lisäksi ne ohensivat limakalvoja.
Pillereiden lopettamisen jälkeen alkoi ihan uusi elämä, enkä takuuvarmasti enää koskaan ala niitä popsimaan.

Tulehdusherkkyys on tosin tuon parin vuoden tulehduskierteen aikana (pillereitä söin reilut 2 vuotta) lisääntynyt ja nykyisinkin sillon tällön tulee hiivaa tai joku tulehdus, mutta nykysin onneks vaan kerta-pari vuodessa...

Yhteistyössä