Pelottavaa: lelu alkaa soida itsestään, patterit ei loppumassa. Mistä voisi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä säikähdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllä säikähdin

Vieras
Meillä on tapahtunut tätä kahden lelun toimesta.

Vime kesänä alkoi sellainen lasten "avainnippu" kilisemään itsekseen lelulaatikossa. Se oli sellainen joka normaalitilassa piti kilistelyääntä (avainten kilinää imitoiva ääni) kun sitä avainnippua liikutteli/heilutteli vähän voimakkaammin.
Ensin yhtenä iltana ne avaimet kilisteli kerran-pari. Sen jälkeen vuorokauden päästä, taas illalla, alkoi kilistely joka ei sitten loppunutkaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti kuului kilinä-ääntä, välillä yksi kilistelysarja ja välillä jopa 3 kertaa peräkkäin ilman taukoa. Kun olin laskenut kilinöitä tulleen yli 50 kpl niin mies kävi vaientamassa lelun (sai hakata sen rikki kun pattereihin ei päässyt käsiksi) koska kilinä ei vaan loppunut.

Nyt viime viikon perjantai-iltana lasten leikkijuna (sellainen juna jossa monta eri sävelmää ja paljon eri nappeja joista voi painaa tai pyörittää ääntä ilmoille) soitti yhtäkkiä yhden sävelmän ilman että kukaan junaan koski - se seisoi keskellä eteisen lattiaa eikä sen läheisyydessä ollut mikään joka olisi selittänyt soimisen. Noh, tätä ei tapahtunut enää uudestaan viikonlopun aikana (olimme lähes koko vkl kotona ja lelu käytössä normaalisti, toimi hyvin eikä viitteitä paristojen loppumisestakaan).

Noh, tänään aamulla n. klo 5.30 tämä juna herätti minut soittamalla KOLME erilaista sävelmää peräkkäin, piti parin minuutin tauon ja soitti vielä yhden. Kyllä säikähdin. Lapset eivät onneksi heränneet.
Ja juna seisoi taas keittiön/olkkarin/eteisen välissä keskellä lattiaa ilman että siihen mikään olisi voinut osua. Kyllä vähän pelottaa moinen. Olin lasten kanssa yksin kotona (uusi ok-talo maaseudulla keskellä "ei-mitään") ja oikea herätys olisi ollut vasta tunnin päästä.

Lisää kokemuksia ja lähinnä selityksiä moiselle lelujen käyttäytymiselle??

Meillä tuossa yhtenä yönä junnun puhelin piris iteksee olkkarissa, pistän kyllä sen piikkiin et se namiska on jäänyt jotenkin vähän jumii ja iteksee siitä palautu ja alko pitää meteliä..

Oletko varma siitä, että myös miehesi on kuullut ylimääräisiä ääniä leluista? Hän on saattanut vaientaa ne säälistä sinua kohtaan.

:D
Ihan täysjärkisenä (vielä) itseäni pidän ja kyllä sekä lapset että mies kuulivat esim. perjantaina kun juna soitteli itsekseen. :)
4v lapsi kyllä kyseli että kuka laittoi junan soimaan, selitettiin hänelle että ehkä vikkelä tonttu vilisti siitä ohi ja painoi nappia... itse en toki tonttutarinaan usko mutta jotain oli lapselle keksittävä syyksi.

Meilläkin on itsekseen äänteleviä leluja :p jos jonkinmoista härpäkettä...

No meillä löytyi syy kun avattiin vähän leluja, niihin oli päässyt jotain nestettä. Vahvasti epäilen kuolaa :D mutta on siis vähän niinkuin oikarissa ja sen takia itsekseen ääntelee. Yhdestä moposta yhtäkkiä rupes äänet kuulumaan vääristä napeista, painoit lehmää niin siitä kuului kissa jne... ja silloin vika oli vuotavissa pattereissa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä säikähdin;25025512:
:D
Ihan täysjärkisenä (vielä) itseäni pidän ja kyllä sekä lapset että mies kuulivat esim. perjantaina kun juna soitteli itsekseen. :)
4v lapsi kyllä kyseli että kuka laittoi junan soimaan, selitettiin hänelle että ehkä vikkelä tonttu vilisti siitä ohi ja painoi nappia... itse en toki tonttutarinaan usko mutta jotain oli lapselle keksittävä syyksi.

Olishan sitä voinut sanoa, että siihen leluun tuli joku häiriö ja siksi soi. Alkaa lapsikin pelätä tonttuja ja menninkäisiä kohta...

Meillä sähköhammasharja lähti itsekseen päälle kerran keskellä yötä kun olin vessassa, vähänkö säikähdin. Syynä oli akkukoteloon päässyt vesi eli kosteutta minäkin ensimmäisenä epäilisin tai muuta hajoamista kovassa käsittelyssä.

Kyllä mä meinasin saada slaagin kun olohuoneessa alko se puhelin huutaa, olin just siinä unen rajamailla et melkein on taju kankaalla ja hitto vie kun se kilkatus alko.. :laugh:

No onneks joku ymmärtää. :D

Miksi tällaista tapahtuu aina iltaisin tai öisin? :D
Lelut nököttävät kaikki kiltisti hiljaa päiväsaikaan paitsi tietty sen aikaa kun ovat käytössä. Ja keskellä hiljaisuutta päättävät sitten alkaa temppuilla...
Tämä juna on niin äänekäs että sen omatoimisuus havaittaisiin kyllä päivälläkin jos sitä silloin ilmaantuisi. :)

Meilläkin on ollut noita joskus, säikähdin joskus ihan älyttömästi kun sängyn alla alkoi huuta sellainen moottorivenelelu keskellä yötä :D Joku vika niissä leluissa vain on, voisko olla vaikka kosketushäiriö tmv.?

Jätä ap vastaisuudes ne kauhuleffat vähemmälle!! :D

Meillä on majaillu apina joka lelulaatikossa alkoi aina itsekseen höpistä "dojojojoing dojojojoing" ja "prrrrrrrrrrrrrr". Muumiläppäri toivottaa väliin pelaaajan tervetulleeksi vaikkei pelaajia oo mailla halmeilla ja puhuva koira sanoo keskellä yötä "halaa minua!" :D

[QUOTE="vieras";25025585]Meilläkin on ollut noita joskus, säikähdin joskus ihan älyttömästi kun sängyn alla alkoi huuta sellainen moottorivenelelu keskellä yötä :D Joku vika niissä leluissa vain on, voisko olla vaikka kosketushäiriö tmv.?[/QUOTE]

Kyllä kai se näin yksinkertaista vaan on.
Tuntuu vaan vähän oudolta että se kosketushäiriö-tila tulee päälle yhtäkkiä kun lelu on seissyt paikallaan kenenkään sitä liikuttamatta viimeiset 11 tuntia, sitten yhtäkkiä kosketushäiriö iskee ja lelu alkaa soida... Hassua kai se on mutta lelu joutuu kyllä ensi yöksi jäähylle kodinhoitohuoneeseen. Toivottavasti se ei tartuta ominaisuuttaan pesukoneeseen ja kuivausrumpuun. :)

Yhteistyössä