Pelottaako synnytys??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nunnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei pelota, jännittää kylläkin. Ekaa puskin 18h20min, toista tunnin enemmän, tosin silloin käynnistys joka kesti 3vrk. Alatiesynnytyksestä useinmiten toipuu onneksi todella nopeasti. Nyt pelottaa lähinnä (rv37), että onko tilanne sairaalassa sama, kuin viime vuoden kesällä jolloin synnytyin edellisen kerran: Kaikki osaston huoneet olivat täynnä ja sänkyjäkään ei ollut tarjolla ylimääräisiä, vierailutilan sohvat oli vallattu mummoilla ja papoilla ja jouduin synnytyksen jälkeen seisoskelemaan käytävillä 5tuntia, ennekuin pääsin lepäämään, siinäkin aluksi käytävällä lainasängyssä

Ei pelota.. En oo tosin synnyttäny alakautta.. Esikoinen synty suunnitellulla sektiolla.. Toivottavasti tän toisen sais synnyttää normaalisti alakautta, niin ois kokemusta sitten siitäki :)

Mua ei pelottanut, paitsi ekat kymmenen minuuttia raskaustestin tekemisen jälkeen. ;) Siinä kohtaa olis kai pitänyt riemastua vauvasta, mutta ei, mulla oli paniikki, että synnytys on edessä alle 9kk päästä vaikka mitä tekisin. Sittemmin usko sihen, että luonto hoitaa asian pääsi vallalle. Tietty mikä vaan olisi voinut mennä pieleen, mutta päätin, että sellaista murehditaan vasta, jos on tarvetta ja siihen asti uskotaan ja luotetaan, että kaikki menee hyvin ja kätilö on ammattilainen.

Ei varsinaisesti pelota, jännittää kylläkin. Olen 37.viikolla, lähinnä odotan että pääsen tositoimiin. Välillä käy kyllä mielessä että mitä kaikkea voikaan synnytyksessä mennä pieleen, mutta luottavaisin mielin.... Ponnistusvaihe pelottaa kieltämättä jonkin verran, ne olleet aina aika kauheita!!

ei pelota tai jännitä sitten yhtään! paitsi hyvällä tavalla, en malta odottaa että milloin ja missä tilanteessa se synnytys taas käynnistyy :heart: Ei pelottanut ekaakaan odottaessa.

Nyt siis toinen tulossa rv 36

Ei synnytys, vaan ennemminkin se mitä sen jälkeen tapahtuu, sairaalassa. Me ollaan ajateltu että poiketaan joistaki käytännöistä, ja todennäköisesti tahon päästä mahollisimman pian ulos sairaalasta vauvan kans, kunhan on vähän levänny. Niin että mitenkä mahtavat suhtautua ja rupeavatko kiusaamaan eivätkä päästä pois tai jottai. :/

Mua pelotti. Ja täällä kerran samaan tyyliin asiasta kerroin kuin sinä. Vastaukseksi sain vain, että olis pitänyt jättää lapsi tekemättä :O eipä juuri mieltä ylentänyt :(

Yhteistyössä