Pelottaa olla yksin kotona

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
^
Kaikenhuippu, että olen 24 vuotta. Asumme avomieheni kanssa kahdestaan, mutta tosi usein hän lähtee viikonlopuksi "minilomalle" mökille kavereidensa kanssa.

Hän siis lähti tänää heti töiden jälkeen ja ahdistaa jo valmiiksi. Viimeksi hän oli poissa viikonlopun yli tammikuussa. Silloin en rehellisesti sanottuna nukkunut silmäystäkään. Maanantaina sain huomautuksia töissä, että toimin kuin unissakävelijä.

Siis en ymmärrä mikä auttaisi? Miten opin/ totun olemaan yksin? Vinkkejä? Mulla tulee yöllä mieleen kaikki näkemäni kauhuelokuvien pätkät ja oon yliherkkä kerrostalon normaaleihin rasahduksiin. Joudun laittaa television päälle, joka huoneeseen valot ja musan soimaan. Eihän tollasessa metelissä ja valoloistossa pystykkään nukkumaan. Mutta jos sammutan valoja, niin en nuku silti. Koska pelottaa niin hitosti!

Osasyy saattaa olla, etten oo koskaan ollut yksin. Kun asuin lapsuudenkodissa, siellä oli aina joku sisarus tai kaveri. Muutin suoraan kotoolta mieheni kanssa yhteen. Olenko läheisriippuvainen paska vai muuten vaan hullu? :D

Kuulostaa ihan samalta kuin itselläni, paitsi että kerrostalossa pystyn kyllä nukkumaan kun on jonkin verran naapureita jne. Nyt olen vuosia asunut okt:ssa ja se, jos mikä on aika pelottavaa välillä. Pitää vaan välttää kaikkia pelottavia ohjelmia ja yrittää rentoutua! Jätä yöksi vaikka rauhallista musiikkia taustalle.

mullakin
Mullakin oli aluksi vaikeata olla yksin, asuin aluksi kaverin kanssa kimppakämpässä enkä koskaan yöpynyt siellä yksin. Muutettuani yksin asumaan tein rutiinin ikkunoiden ja ovien tarkistuksista, ja valot oli sijoitettu niin, että viimeisen valon sain sammutettua sängystä. wc-ssä palaa valot öisin vieläkin.

....
Itsekin jätän valoja päälle kun olen yksin :D
Meillä on onneksi koirat ja tuudittaudun siihen että ne huomaa yöllä jos jotain tapahtuu, joten voin itse huoletta nukkua. Tosin sitä en sitten tiedä mitä tekisin jos ne OIKEASTI alkais hysteerisesti haukkumaan keskellä yötä. :O
Enkä halua miettiäkään sitä :D

Mantra
Mä kans pelkäsin joskus ennen jopa kerrostalossa, vaikka asuinkin useamman vuoden yksin. En ole mikään uskonnollinen ihminen, mutta mulla auttoi nukkumaan mennessä rukoilu. Siis iltarukouksia, ettei möröt tule kiusaamaan :)

Jännä, miten vauvankin seura riittää olemaan pelkäämättä. Nytkin kun kotona on 1,5-vuotias, ei pelota, vaikka mies on poissa. Äidit ei pelkää mörköjä :)

"pelokas"
Pahinta yksin ollessa on yliluonnolliset jutut. Mutta selkeesti aloittajalla toi pelko johtuu siitä ettei ole koskaan asunut yksin ja tottunut, että aina joku turvana. Varjot on kaikkein pelottavinta, joten mielummin missään ei valoja tai jos on niin tosi himmeä ettei siitä pääse tulemaan "normaaleja" varjoja jotka voisi pelottaa ja nostaa mielikuvituksen valloilleen. Itseäni pelottaa aina olla yksin lapsen kanssa. Mietin, että mikä demoni se on. Katsonut liikaa kauhuelokuvia??

toinen pelkuri
Ihan sama ongelma mullakin. Jos mies on poissa niin jo vaan tulee kaikki kauhuleffat ja kummitustarinat mieleen, ja joka rasahdus pelottaa.. Ja asutaan rivarissa, eli maantasalla.. Brrr! Tunnustan että sillon jätän jonkun valon palamaan jos oikein pelottaa, ja katson vaikka jotain hömppäleffaa, tai tv taustaäänenä ees, niin helpottaa :)

Kato muumeja ennen nukkumaan menoa :D. Mun sisko pelkää pimeetä ihan todella ja muistan joskus, kun siskonikin oli muuttanu lapsuuden kodistamme pois ja hänen miehensä oli yötä pois, niin hän soitti aina mulle. Saatto montakin puhelua soittaa ja sano aina, ettei uskalla ajatellakkaan, että kohta pitäis mennä nukkumaan. Siskoni katto aina muumeja enne nukkumaan menoa, eli rauhoitti mielensä ensin. Nykysin on hallinnassa tuo pelko hällä, mutta pimeellä pelkää, kuitenkin edelleen. Siskoni hommas myös itelleen Rotweilerin ja turvaakin koiraansa. Ei tuu enää noita maraton puheluita :).

Itsekin jätän valoja päälle kun olen yksin :D
Meillä on onneksi koirat ja tuudittaudun siihen että ne huomaa yöllä jos jotain tapahtuu, joten voin itse huoletta nukkua. Tosin sitä en sitten tiedä mitä tekisin jos ne OIKEASTI alkais hysteerisesti haukkumaan keskellä yötä. :O
Enkä halua miettiäkään sitä :D
Meilläpä onkin sellainen tilanne, että asutaan isossa omakotitalossa, koirat on kyllä eivätkä ne öisin hauku PAITSI jos talossa olen vain minä :D En tiedä, jotenkin kai käyvät ylikierroksilla ja ajoittain öisin innostuvat vaeltelemaan muristen ja haukkuen. Olen alkanut pelätä yksin yötä olemista osin juuri siksi, voi olla että koirat siihenkin reagoivat.

"huoh"
Kannattaako tuollaisen kypsymättömän hysteerikon katsoa kauhuelokuvia?! Osta joku elukka, niistä saa kummasti turvaa. Mut oikeesti hei, kasva aikuiseksi ja opettele olemaan yksin, yölläkin!

"huoh"
Kerrostalon ylimmässä kerroksessa sitä turvallista onkin kun syttyy tulipalo :D Kannattaa myös katsoa faktalta niitä murhadokkareita. Siellä oli kerran sellainen sarjamurhaaja jota ei meinattu millään saada kiinni. Se KIIPEILI kerrostalojen parvekkeita pitkin (joten kukaan ei osannut epäillä edes mitään) öisin ja kävi tappamassa naisia. Mikä lie hämähäkkimies. Se ei ollu mistään kauhuelokuvasta vaan ihan tosielämästä. Mistä sitä tietää mikä hämähäkkimies tänne suomeenkin vielä pesiytyy joku kaunis päivä.

kahvikirahvi
[QUOTE="huoh";29750023]Kerrostalon ylimmässä kerroksessa sitä turvallista onkin kun syttyy tulipalo :D Kannattaa myös katsoa faktalta niitä murhadokkareita. Siellä oli kerran sellainen sarjamurhaaja jota ei meinattu millään saada kiinni. Se KIIPEILI kerrostalojen parvekkeita pitkin (joten kukaan ei osannut epäillä edes mitään) öisin ja kävi tappamassa naisia. Mikä lie hämähäkkimies. Se ei ollu mistään kauhuelokuvasta vaan ihan tosielämästä. Mistä sitä tietää mikä hämähäkkimies tänne suomeenkin vielä pesiytyy joku kaunis päivä.[/QUOTE]

Hyi stna :x Kiitti hei, mä oon aina kuvitellu olevani turvassa yksinäni täällä kuudennessa kerroksessa. Paitsi tulipaloilta, olikohan se neljänteen kerrokseen asti kun nousee ne paloautojen pelastustikkaat vai muistanko ihan väärin.

vierasa
Mun asunto on just täydellinen ku Tää on alin kerros mutta ei kuitenkaan maan tasalla. Tää on vähän niinku joku puolikas kerros, muutaman metrin maasta eli hiipparit ei pääse helpolla sisälle mutta tulipalon syttyessä täältä pääsee kuitenki alas.

"huoh"
Hyi stna :x Kiitti hei, mä oon aina kuvitellu olevani turvassa yksinäni täällä kuudennessa kerroksessa. Paitsi tulipaloilta, olikohan se neljänteen kerrokseen asti kun nousee ne paloautojen pelastustikkaat vai muistanko ihan väärin.
NO mut lohdutukseks voin sanoo että ne parvekkeet ja ovet ja ikkunat jenkeissä on pikkasen huterampia kuin täällä. Ja lämpimään aikaan tais moni pitää niitä parvekkeen ovia auki josta tuon murhaajan oli helppo livahtaa sisälle aiheuttamatta mitään meteliä. (En muista tarkkaan miten se meni..) Kukaan kun ei osannut epäilläkään että joku tulis oikeesti parvekkeiden kautta ja vielä korkeampiin kerroksiin! Se oli kyllä aika hurja tapaus :X

Yhteistyössä