pelottaa..mietityttää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maiju

Vieras
Niin tuosta sikainfluessasta.Kun sitä nyt suomeen tulee matkailijoiden mukana aika reippaalla tahdilla.

Meidän lapsi menee elokuussa päiväkotiin ja hänen omahoitajansa on kuulemma lähdössä matkalle juuri meksikoon ja yhdysvaltoihin.Itse kertoi kun kyselin kesäloma suunnitelmia.

Olenko mä ylihysteerinen mutta mua vaan pelottaa että jos hoitaja sairastuu ja tuleekin sitten töihin lapsia hoitamaan...

On varmaan tyhmää olla hysteerinen mutta silti se pelottaa ja mietityttää.Ja kuulemma on vaan ajan kysymys milloin se rupee täällä tarttumaan ihmisestä toiseen.

Päivähoitohenkilöstölle on kyllä annettu ohjeistuksia sikainfluenssan varalta, toistaiseksi ketään ei ole tarvinnut eristää tai estää tulemasta töihin/hoitoon. Mutta jos matkalla sairastuu ja oireet viittaavaat mahdolliseen influenssaan ( olipa se sitten ns. normaali influenssaa tai sikainfluenssaa) on hakeuduttava lääkärin hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Sitä mä en tiedä mutta esim yhdysvalloissa se on tosi yleinen ja aika moni suomeen takaisin tullut on juuri tullut sieltä ja saanut tartunnan.Lieviä kumminkin...

No hoh hoh... Jos se täti on nyt lähdössä, niin hän on sen jo sairastanut ennen elokuuta. Ja varmasti jos yhtään oireita on, hän ei tule töihin.

Tarttu lintuinfluenssakin joissakin tapauksissa ihmisestä toiseen ja se on tappava tauti.Miettikää nyt sikainfluenssa on kuin lastenleikkiä jos lintuinfluenssa lähtee leväimään se on menoa.

Yhteistyössä