pelottaa keskenmeno/kuinka pian alkaa vuoto

Olen rv 6+6 ja pelko keskenmenosta on kova (osa oireista heikentyny, osa pysyyy ennallaan, liekö normaalia). Varhaisultrassa (rv 6+4) kaikki oli kunnossa ja syke näkyi :heart: Takana on kolme keskenmenoa ei onnistuneita raskauksia.

Nyt mietin, että miten ihmeessä sitä pärjää seuraavaan ultraan asti. Sydänmen sykettä on neuvolassa (rv 10) turha edes kuunnella, kun tuota vatsanpeitettä on ihan kivasti :eek: Jos raskaus menee kesken, niin miten pitkän ajan kuluttua se vuoto alkaa? Heti, päivien, viikkojen... Vai onko yksilöllistä. Ettei kovin pitkään tarttis luulla olevansa raskaana, vaikka mitään ei masussa enää eläis. Sekavaa tekstiä joo, mutta toivottavasti tolkkua saa.

OJ

Koita ottaa rauhallisesti vaikka tiedän, helppoa se ei ole. Keskenmenossa vuoto voi alkaa heti tai voi olla alkamatta kokonaan (keskeytynyt keskenmeno) joten koita nyt vaan nauttia niistä hetkistä jotka sinulla nyt on. Murehtia kerkiää myöhemminkin jos siihen on tarvetta :hug: Mulla takana yks keskeytynyt keskenmeno muiden keskenmenojen joukossa niin siinä mielestäni selvin "oire" oli oireiden täydellinen katoaminen ihan parin päivän sisällä. En ajatellu siitä sen kummempaa mutta seuraavassa ultrassa todettiin, että raskaus on on päättynyt kolmea viikkoa aikaisemmin. Tosiasia on, että murehtimalla et tilannetta saa toisenlaiseksi joten jos suinkin pystyt niin päätä, että nyt nautit raskaudesta niin kauan kuin olet raskaana =)

Mulla on ollut yksi keskeytynyt keskenmeno, ja siinä oikeastaan ei esim. pahoinvointia ollutkaan paljon, rinnat oli todella arat, mutta muistan juuri että tämä rintojen arkuus loppui kuin seinään yhtäkkiä..alkoi vuotamaan 12+2 viikolla ihan todella vähän sellaista rusehtavaa vuotoa, vain paperiin tuli, ei siis housuihin saakka. Päivystykseen kuitenkin menin ja raskaus oli keskeytynyt joku 3-4 viikkoa aikaisemmin..

Muissa raskauksissa ei esim. ollut rinnat lähellekkään yhtä arat, mutta pahoinvointia oli enemmän. Mutta mielestäni näistä oireista ei keskenmenoa voi ennustaa, koska kaikki raskaudet ovat yleensä ainakin jollain osin erilaisia, ainakin itselläni. Minulla ainakin esim. pahoinvointi loppui välillä ja alkoi uudelleen..

Ymmärrän huolesi ja pelkosi, mutta koita nyt nauttia siittä että ultrassa kaikki oli hyvin, joten eiköhän se loppuaikakin mene hienosti ja pääty onnellisesti.

Yhteistyössä