pelottaa! imusolmukkeet

• Viestiketjun aloittaja imusolmuke
  • Ensimmäinen viesti
imusolmuke
Kuinka yleistä on et imusolmukkeet turpoaa? Minulla niitä on kaulassa ja nivusissa ollut suurentuneina jo monta kuukautta. Flunssaa tai tulehduksia ei ole ollut. Nyt tota kaulaa on alkanut jotenkin vihlomaankin ja kääntäessä tuntuu että osa kaulasta olisi ikkänkuin "turvoksissa"vaikka mitään ei näy.
Ultrattiin muutama kuukausi sitten ja mitään ei löytynyt, mutta kyllä se mieitityttää silti kun eivät vaan HÄVIÄ! Tänään löysin kaulalta yhden uuden...Täytyy tilata aamulla lääkärin aika jottei pää leviä.
Onko muilla ollut imusolmukkeita ilman syytä?Ja missä ajassa kadonneet?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 20:44 imusolmuke kirjoitti:
Kuinka yleistä on et imusolmukkeet turpoaa? Minulla niitä on kaulassa ja nivusissa ollut suurentuneina jo monta kuukautta. Flunssaa tai tulehduksia ei ole ollut. Nyt tota kaulaa on alkanut jotenkin vihlomaankin ja kääntäessä tuntuu että osa kaulasta olisi ikkänkuin "turvoksissa"vaikka mitään ei näy.
Ultrattiin muutama kuukausi sitten ja mitään ei löytynyt, mutta kyllä se mieitityttää silti kun eivät vaan HÄVIÄ! Tänään löysin kaulalta yhden uuden...Täytyy tilata aamulla lääkärin aika jottei pää leviä.
Onko muilla ollut imusolmukkeita ilman syytä?Ja missä ajassa kadonneet?
Kaikilla ihmisillä ovat imusolmukkeet, toisilla vaan ei tunnu niin herkästi. Itsellä on ollut varmaan 3-4 vuotta samat imusolmukkeet turvoksissa ja ultrattiin silloin ja kaikki oli ok. Ne voivat jäädä pysyvästi jonkin tulehduksen/flunssan jälkeen, eli oletko ihan varma ettei mitään sellaista ole ollut? Esim. hampaissa tms? Mitä ei heti tule ajatelleeksi. Mun myös vihloo välillä kaulaa ja sitten taas menee ohi, ilmeisesti kuuluu asiaan, lääkäri ei ainakaan mitään siihen sanonut kun joskus uudelleen kyselin. Itsekin joka päivä mietin että mitä jos onkin jotain vakavaa ja tottakai tuollainen mietityttääkin. Sen pitäisi olla hyvä merkki että pysyvät samankokoisina eikä siis suurene. Normaalia on taas että välillä ovat pienemmät ku yleensä. Tsemppiä sulle ja varaa ihmeessä aika lääkärille jos tuntuu siltä ja vielä mieluummin yksityiselle! Älä ainakaa tee samaa virhettä kuin minä että etsisit googlesta tietoa, se lisää ainakin pelkoa ja kohta alkaa tuntumaan että isessähän on kaikkea...

Lovemother
Varasitko ajan lääkärille? Milloin menet? Mulla myös ollut iso imusolmuke kaulassa maaliskuusta lähtien. Sairastin talvella lähes pari kuukautta putkeen kunnon flunssaa, jonka sain lapsiltani ja ensin ajattelin että johtuu siitä. Räpläsin imusolmuketta oikein kunnolla ja sain koko kaulan kipeäksi. Sitten tilasin ajan yksityiselle lääkärille, joka kokeili kaulan alueen ja sanoi, että imusolmuke on kooltaan "normaalin rajoissa" eli mantelin kokoinen. Lisäksi totesi, että on useita suurentuneita solmukkeita. Ei määrännyt ultraan. Sanoi, että jos haluan voin käydä verikokeissa ja kävinkin sitten samantien. Tulokset ok ja asia jäi siihen. Kuitenkin siitä lähtien kaulani on ollut aran tuntuinen ja imusolmuke ennallaan, eli ei ole pienentynyt. Se ihan näkyy tietyssä asennossa. Päivittäin mietin asiaa, mutta en ole saanut aikaiseksi / uskaltanut mennä uudelleen lääkäriin.

Kerrotko miten sinulle kävi?

Imusolmuke
Sain tänään akuutin ajan lääkärille, julkiselle puolelle.
Lääkärin mielestä kaikki oli ok, mutta laittoi mulle kuitenkin lähetteen ultraan, joka on tammikuun lopussa... Pitää miettiä maltanko odottaa niin kauan vai maksanko yksityisestä...
Nyt ainakin helpotti jo pelkkä lääkäri reissu ja se et lääkäri sanoi ettei hänen mielestä ultralla ollut mitään kiirettä-koska hän ei usko että tässä on mitään hätää.
Tänään ei ainakaan ole ahdistanut niin paljoa. Ensi viikolla on rahaa ja lapsenvahti jos päätän käydä yksityisellä kuitenkin...Katsellaan...
Mutta suosittelen lääkärireissua, vaikka mitään ei oliskaan! Putoaa taakkaa pois harteilta.
Niin, mulla on suussa ollut tulehdus, mutta hammaslääkäriltä asiaa kyselin, niin hän sanoi ettei vaikuta kaulan imusolmukkeisiin.

Imusolmuke
Nonniin. Tuhlasin sitten ihan urakalla näin joulun alla ja kävin yksityisellä.
Kaik hyvin!! :LOL:
Nyt en aio ajatella sairauksia vaan nauttia elämästä vihdoin ilman pelkoa!!

Yhteistyössä