Pelottaa ihan kauheasti miehen puolesta!!

• Viestiketjun aloittaja hupsis
  • Ensimmäinen viesti
hupsis
Mä oon vähä ylihuolehtiva/murehtija. Ahdistun ihan hirveesti esim sairaalasarjoista joissa on kuolemaa ja sairautta. Olen kyllä menettänyt elämssäni lyhean ajan sisällä rakkaan anoppini (syöpä) ja vielä rakkaamman äitini (yhtäkkinen sairaskohtaus), että net voi olla ahdistusten ja järjettömän pelon takana. Muutenkin olen tosi herkkä luonteeltani...itken helposti toisten ihmisten epäonnen vuoksi ym.
Jos lapsillani tulee vaikkakaan vaan nuhakuume niin pelkään jo että on kyse vakavammasta sairaudesta. Olen jo ajatellut että onkohan tämä ihan normaalia...pelko ei vielä hallitse elämääni mutta tällä menolla ei kaukaa vie :(
Eilen mieheni tunnusteli vatsaansa ja sanoi että kokeileppa tuosta. Silloin jo sydämeni jätti lyönnin jos toisenki väliin ku tiesin et on löytänyt jotain outoa. Sanoi että onko tuossa patti. Kokeilin ja olihan siinä sellanen isohko, ihan tossa vatsapeitteden alla. Ihan niinku lihaksessa oleva. Mutta hän on laihtunut (on siis tarkoituksella laihduttanut liikunnalla) että rasvakerros vatsassa on tietenki pienentynyt huomattavasti aikaisempaan -ei siis koskaan mikään ylilihava ole ollut- mutta muistan että silloin 10 vuotta sitten kun oli sunnilleen tässä kunnossa niin oli ihan samanlainen patti vatsassa. Ja mun mielestä ihan samalla kohdallaki ja samanoloinen. Että olisiko vaan ihan joku mikä lie joka on ollut jo aikojen alusta siinä joka vaan nyt tuntuu kun ei ole vatsaläskiä...heh, näin rumasti sanottuna.

Muuten ei mitään tuntemuksia ole. Urheilee paljon ja muutenkin terve.

Onko teilä jotain tietoa asiasta tai sitten tästä minun tilanteesta että onko normaalia tällainen pelkotila joka asiasta? Onkohan tähän lääkitystä tai mitään? En ole mielestäni ollut ihan näin "räjähdysherkkä" tällaisille asioille vaikkakin aina vähän yliampuva pelkääjä...
Äh, sekava teksti. Anteeksi se annettakoon ;)

sama
mulla on tuollaisia pelkoja kans. aina kun lapset sairastuu niin heti täytyy olla jostain vakavemmasta kye. itselläni on yhtä sun toista krenaa niskojen vuoksi ja olen aivan varma että minulla on aivokasvain, mitä ei kuitenkaan suostuta julkisella tutkimaan tarkemmin.

hupsis
Mulla on se erona että mä en välitä mitä mulla on. Vaan lasteni ja mieheni puolesta oon vaan ihan sairas jo huolesta. Itelläki on kaikki ainekset kyllä vaikka mihin mutta en vaan kanna huolta kauheesti omasta tilasta vaan just miehen ja lasten.

Ihmemaan Liisa
Mulla tuli ensimäisenä mieleen tyrä, joko nivus- tai palleatyrä. Painuuko se sisään kun pattia painaa? Mun miehellä oli nivustyrä ja sellainen kova patti tuli alavatsalle lonkkaluun yläpolelle suunnilleen. Tyrä on vaaraton, mutta jos se on kovin suuri se voidaan hoitaa leikkauksella päiväkirurgisesti.

vieras
No jos muistat, että siellä on ollut sellainen ennenkin 10v sitten niin luultavasti se on jokin sisäelin tms. Ei nyt ainakaan syöpä.

Kaveri (sairaanhoitaja) kertoi itse viime syksynä yhtäkkiä tuntevansa vatsassaan myös tuollaisen möykyn. Ei ollut edes menossa näyttämään sitä minnekään.

Siis missä kohtaa patti vatsassa??JA jos 10 vee takaperin ollut jo patti niin ei se varmasti vaarallinen ole.

Mutta kerronpa esimerkin vähän vainoharhoista...Oon myös murehtija tyyppi.
Olin 12 vee ja äidilläni oli rintasyöpä kun olin 7 vee ja syöpä oli siis tosi tuttu.Mä diagnosoin 12 veenä että mulla on munasarjasyöpä kun löysin patin mahasta siinä kohdin vasemmalla puolella...
Lääkärissäkin mua käytettiin mutta silloin ei mitään tuntunut.
Vuosikausia pelkäsin mikä mulla on sillä patti tuntui aina vähän väliä...

Vasta aikuisiällä tajusin että se patti oli kakkia suolessa!!
Mulla tuntuu edelleen kakipipanat taikka pötköt masun päältä tunnustellessa,mies nauraakin aina kun kokeilen että Joo,huomenna tuleekin vähän kovempaa tavaraa,on pipanoita taas tässä!!!
Eli miksei lääkärikään tajunnut että suolen sisältö voi tuntua ulospäin!!

Mutta tuo mies patti,voisko olla mahan sisältöä-ruokaa mahalaukussa?Ilmaa suolessa?
tms.

Mulla tuntuu välillä myös ja painelen ja silitän niin "oikenee" tällöin on ilmaa mahassa tai suolessa.
Missä kohdin tuo patti on?haima,maksa,mahalaukku?

vieras
Minä olen myös sellainen, että pelkään itselläni, miehellä ja lapsilla kaikkea. Kaikki pikkujutut on mielestäni heti jotain tosi vakavaa, syöpää ja muuta.

Miehelläni on ollut syöpä, todettiin 3 vuotta sitten. Selkä kipeytyi ja hakeutui ensin yksityislääkärille ja siitä sitten lähti lähete toiseen sairaalaan.

Miehellä oli pernassa 6cm halkaisijaltaan oleva kasvain ja perna oli valtavasti suurentunut. Normaalisti perna on ihmisen nyrkin kokoinen niin miehelläni se oli halkaisijaltaan 20cm. Ja vaikka yksi elin oli noin paljon liian suuri ja miehessä ei ole grammaakaan liikakiloja niin lääkäri ei silti huomannut sitä. Kuvista vasta näkyi.

Kun tunnustelee niin helposti löytää jotain rasvamuhkuroita ja muuta. Ihmisillä on valtavasti kaikkia patteja ja valtaosa niistä on vaarattomia.

anni*
täällä toinen paniikkihäiriöinen, ja joka asiasta... ärsyttävä vaiva joka hallitsee elämää. en ole missään asiasta puhunut, varmaan tarttis. en tiedä onko vaivaan lääkitystä. miestä se ainakin välillä ärsyttäkää kun stressaan viikkokaupalla jostain pikkuasiasta...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
täällä toinen paniikkihäiriöinen, ja joka asiasta... ärsyttävä vaiva joka hallitsee elämää. en ole missään asiasta puhunut, varmaan tarttis. en tiedä onko vaivaan lääkitystä. miestä se ainakin välillä ärsyttäkää kun stressaan viikkokaupalla jostain pikkuasiasta...
Toi on kauheaa. Itse olen aivan samanlainen. Olen miettinyt, että en voisi edes mitään rintojanikaan koskaan oikein tutkia, koska joka kertahan minä panikoituisin.

hupsis
Vielä nostan!!
Se möykky on vasemmalla puolella enempi.
Siis joo, mä löydän iteltäni joka paikasta jotain patteja ja möykkyjä. Lapsilta en uskalla ees kokeilla mitän ku oon sit jo ihan sairas.

hupsis
Katsoin ihmisen sisäelimiä kuvin ja tossa miehen möykyn kohdalla näky olevan suolisto. Eli ehkä sitten sitä ulostetta tai jotain pömpöttää sieltä...olisiko näin??

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hupsis:
Katsoin ihmisen sisäelimiä kuvin ja tossa miehen möykyn kohdalla näky olevan suolisto. Eli ehkä sitten sitä ulostetta tai jotain pömpöttää sieltä...olisiko näin??
Mä luulen, että se on se paksusuolen mutka mikä mulla itselläkin tuntuu.. navan kohdilla ja vasemmalla puolella...

Yhteistyössä