Pelolle ei saa antaa valtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Joka taholta toitotetaan mantraa siitä, miten pelolle ei saa nyt antaa valtaa, koska silloin terroristit voittavat.
Mielestäni tuo on vaarallinen ohje. Päinvastoin, pelko on luonnollinen reaktio tällaisiin tapahtumiin ja meidän oikeasti tulisikin olla peloissaan ja toimia sen mukaan. Eli tunnustaa avoimesti, että nyt on pelottavaa, ja pelon kohde pitää eliminoida. Typerää vain tuudittautua siihen, että kyllä joku hoitaa pelon kohteen pois, kun näin ei näytä tapahtuvan.

Mun puolesta annetaan vaan pelolle valta ja rajat kiinni. Jos terroristit sillä voittavat, niin okei mä hävisin. Mutta jos häviämällä nämä teot loppuu, niin ihan sama. Vai onko nyt niin, että taistelemalla "vastaan", eli pitämällä rajat auki, pommit paukkuu? Ja jos me "annetaan periksi" ja laitetaan rajat kiinni, niin pommit paukkuu sittenkin? Ja jos niin on, eli ihan sama, niin laitetaan sitten vaan ne rajat kiinni :D

Nimenomaan pitää pelätä, kun se on aiheellista. Nyt se on aiheellista ja silloin on syytä laittaa rajat välittömästi kiinni. Päättäjät, jotka eivät tätä tajua, pitää tuomita maanpetturuudesta ja oman kansan tuhoamisesta.

pelolle ei saa antaa valtaa ei tarkoita etteikö saisi pelätä, vaan sitä ettei saa antaa pelon ohjailla itseään.

Ilmeisesti muslimimaissa naiset antavat pelon ohjailla itseään, kun ovat pukeutuneet kaapuihin ja sulkeutuneet neljän seinän sisälle miesten käskyvallan alle. Mikä estää sen, ettei sama tule tapahtumaan täälläkin, kun muslimit ovat enemmistönä? Ei mikäään.

ööh pelko vie järjen pois ja toimintakyvyn. eli päinvastoin pitää olla entistä rohkeempi. pelokasta on helppo ohjailla.

Päinvastoin. Pelko auttoi ihmiset suojautumaan luoliin ja vartioimaan oviaukoilla. Sen ansiosta ihmiskunta selvisi evoluutiossa näihin päivin asti. Pelottomille käy huonosti, kuten nyt on eurooppalaisille käymässä, kun terve itsesuojeluvaisto on kadonnut.

mqdefault.jpg

tumblr_mjoebvA8gK1ryx31uo1_500.jpg

Mä olen samaa mieltä kuin tuo joku aikaisempi kirjoittaja. Ihan sama annetaako periksi, vai eikö anneta periksi. Pääasia että teot loppuu. Mutta jos ne ei lopu kummallakaan tavalla, on aikamoista jeesustelua ja keppihevosella ratsastamista sanoa että maahanmuutto pitää tämän takia sallia. Jos siis teot ei kuitenkaan lopu.

Mä olen samaa mieltä kuin tuo joku aikaisempi kirjoittaja. Ihan sama annetaako periksi, vai eikö anneta periksi. Pääasia että teot loppuu. Mutta jos ne ei lopu kummallakaan tavalla, on aikamoista jeesustelua ja keppihevosella ratsastamista sanoa että maahanmuutto pitää tämän takia sallia. Jos siis teot ei kuitenkaan lopu.
Maahanmuutto pitää sallia, koska rakkaus voittaa aina,

Yhteistyössä