pelkosektion saaneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K-HKS ja saaminen oli kiven takana. Vielä sektiopäivänä lääkäri tuli pakkokäännyttämään alatiesynnytykseen, mutta kun aloin hyperventiloimaan pelkästä ajatuksesta, lääkäri luovutti ja lähti kiukkuisena pois.

Kätilöopistolta helposti. Tapaaminen ensin kätilön ja sitten lääkärin kanssa. Sain kertoa tuntemuksistani ja pohtia asiaa rauhassa. Lääkäri pelotteli sekton riskeillä. Sitten synnytystapa-arviossa lääkäri kysyi mitä haluan ja myönsi samantien sektion ilman mitään vääntöä tai käännytystä.

Minusta kohtelu oli asiallista. Sektiota ei tarvitsekaan tarjota apteekin hyllyltä, mutta ei alatiesynnytykseenkään saa pakottaa.

Sektio sujui hyvin ja henkilökunta Kätilöopistolla on ihanaa.

minä myös Kättäriltä ja helposti. Tai oikeastaan tuli sellainen kompromissi, että jos syntyy ajoissa, niin sitten yritetään alakautta, mutta jos ei käynnisty ennen la:ta, niin sitten on sille päivälle sektio varattu. Olisin kyllä pelkän sektiopäätöksenkin saanut varmasti vain sanomalla, mutta itse olen tyytyväinen tähän ratkaisuun (ja lääkäri myös).

Oys:ssa kätilön kanssa käydyn pelkokeskustelun perusteella. Lääkäri lupasi sektion heti, meinasi, ettei aio alkaa puhumaan ympäri. Viikkoja oli 24+6.

Sain lupauksen kirjallisena ja nyt voin vihdoinkin keskittyä loppuraskauteeni rauhallisella mielellä.

Yhteistyössä