Pelkosektion saaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaverini sai erittäin helposti pelkosektion oys:ssa vuosi sitten. Ensimmäinen synnytys oli hänelle traumaattinen vaikka synnytys sinänsä eteni täysin normaalisti eikä siinä mitään poikkeavaa ollut. Synnytyksen aikana tää henkilö sai ilmeisesti paniikkikohtauksen jonka vuoksi sen koko synnytyksen työstäminen on kestänyt kauan ja jatkuu kai edelleen. Koko toinen raskaus meni pelätessä tulevaa synnytystä. Mutta yhden kerran kun kävi pelkopolilla niin lääkäri sitä suorastaan ehdotti, että no jos saat sektion niin oisko se parempi? Ja olihan se. Kaveri sai sektion ja oli erittäin tyytyväinen siihen ratkaisuun.

Eipä ole, luin tutkimuksenkin jonka mukaan naiset kokevat sen keskimäärin kivuliaammaksi ja hankalammaksi tavaksi. Ja mukana oli vain naisia jotka kokivat molemmat.
Ero oli vielä aika suuri.
Hyvä että sulla oli noin mutta älä tule puhumaan yleisesti tuota paskaa.
Tuonlaisten tekstien takia minäkin luulin pääseväni vähällä ja hain idioottisektiota=itse haluttua.

Kirjoitin tietysti omakohtaisen kokemukseni, en yleisesti. Vaikea kuitenkin uskoa tuota kertomaasi 'tutkimusta' - olisiko siihen linkkiä ?

Kirjoitin tietysti omakohtaisen kokemukseni, en yleisesti. Vaikea kuitenkin uskoa tuota kertomaasi 'tutkimusta' - olisiko siihen linkkiä ?

Sun on vaikea uskoa että sektiosta toipuminen kestää paljon kauemmin ja on paljon kipeämpi jne?
Yritän löytää josko olisi myös netissä.
Alatiesynnytyksessähän kärsitään voimakasta kipua ehkä päivä-pari, mutta sektiossa viikosta kuukauteen. Mulla oli VOIMAKASTA kipua ja supistusta 5päivää. Kukaan tuskin on synnyttänyt viittä päivää.

Pelkosektio on ihan ok juttu, mutta tiedän tapauksia jotka ovat vain sitä mieltä etteivät jaksa alkaa synnyttämään eli siks haluavat sektion.

Ja joo ite olin ihan paniikissa ison osan raskausajasta synnytyksen takia, mutta lopulta uteliaisuus voitti. Ei se mukavaa puuhaa pääse mitenkään olemaan, varsinkaan kun ponnistus pitkittyy ja päädytään imukuppiin. Mutta uudestaankin meinaan joskus vielä synnyttää.

Viimeksi muokattu: