Pelko etävanhemman käytöksestä

Erottiin jo raskausaikana, etäisä ei ollut edes synnytyksessä mukana. Ekan kerran kävi, kun vauva oli 3kk.

Nyt vauva 7kk, ja etäisä käynyt 6 kertaa. Viime kerralla hän halusi pitsaa, huusi ostaessani 'vääränlaista' juustoa kaupassa, ja pitsan syötyään meni makuuhuoneeseen nukkumaan yli 3 tunniksi.
Tapaamiset olleet tätä luokkaa. Riepottaa vauvaa miten sattuu, vauva vierastaa isäänsä, kommentoi raskauskilojani.

Nyt yritti luoda tilin lapselle ja raivosi kun mun pitäis se allekirjoittaa. Haluaa vauvan itselleen jouluksi ja 1 wee synttäreiksi. Sanoin että vuoden ikäsenä voi olla ehkä yhden yön, niin suuttui ja sanoi että kaksipa.

Kyseli puuron syömisistä ja käski antaa jogurttia.
Ei sen vertaa ole vauvan ravinnosta lukenut..

Tulee milloin huvittaa, n. Kerran kuussa ja saattaa vaan soittaa että olen siellä kohta.

Välimatkaa meillä 200km...

Mites toimisitte. En uskalla millään antaa vauvaa yöksi kun suunnitteli että pistää pakettiautoon etupenkille turvaistuimen. On myös todennut mm. Että vauva voi kuulemma olla leikkimökissä itekseen, ja oppii tekeen nopeesti pottaan kun opettaa inhoamaan kakkansa hajua.
Ja koska nukun vauvan kanssa perhepedissä, kasvatan lellittyä kultapoikaa.

Lisäksi kuulemma jos vauva tulee yöksi niin olisi miehen isovanhemmilla, joita ei ole ikinä nähnyt, kun mies tekee töitä... Ei siis aio hoitaa edes silloin.

Ei suostu tapaamissopimuksiin..

Tuli kyllä lisäännyttyä ääliön kanssa, sen tiedän.
 
vierailija
Ei pientä voi tuollaiselle antaa, yöksi varsinkaan. Jos uhkaa viranomaisilla kerro niille nuo seikat ja että on aihetta pelätä lapsen puolesta. Sitä paitsi noin harvoin tapaa niin sehän on kauhea trauma kun joutuu melkein tuntemattomalle yöksi.. Sääli toki noita isovanhempia jotka eivät pääse osallistumaan, mutta en antaisi tuollaiselle isälle tuossa iässä. Ehdottaisin jotain että menisitte lapsen kanssa reissuun isän kotikaupunkiin ja voisi sitten tavata lyhyempiä hetkiä ja tavata isovanhempia tai jopa sinun läsnäollessa jos onnistuu. Jos saat luotua yhteyden näihin isovanhempiin ja ovat vastuullisia niin se on vain hyvä kaikkien kannalta.
 
Yli-talo
Itse en antaisi lastani tässä tilanteessa isälleen muuta kuin valvottuna tapaamisena. Se tarkoittaa kunnan tapaamispaikkaa, jossa on paikalla valvoja. Hänen pitää hakea niitä itse joko sosialaitoimesta tai käräjäoikeudesta.
 

Yhteistyössä