pelko..entä jos tekijä/uhri olisikin jossain vaiheessa oma lapsi.asialle on tehtävä jotain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄITI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄITI

Vieras
minua suoraan sanottuna pelottaa että onko oma lapsi tulevaisuudessa tekijä vai uhri.olen todella huolissani siitä että suomen nuoret voi näin huonosti..sittä jankutetaan elämä lapselle konserteissa jne.. ja tämä on se ääripää mihin ahdistunut nuori joutuu pahimmillaan.tiedän että monilla on suuri viha ampujaa kohtaan, mutta minä olisin halunnut kuunnella sitä poikaa..ampuja vihasin ihmiskuntaa ja moni ajattelee että miksi se sit noin teki..ehkä nämä tapahtumat saisivat ihmiset nyt oikeasti näkemään miten paha tilanne on..meidän lapset ja nuoret voi huonosti..kenen vika se on? sitä en tiedä, mutta jotain täälle asialle on tehtävä.ja tämä teko ei jää viimeiseksi näitä tulee lisää ja lisää ja kynnys madaltuu koko aika.. mieleltään sairaat nuoret ihannoivat tällaista.itse ainakin aion kuunnella jokaisen lapseni surun ja murheen ja painotan hänelle sitä että vaikka ois millainen asia niin sen voi tulla äidille kertomaan.ja se ei viel äriitä..pitää olla aidosti kiinnsotunut pienestäkin ja mitättömästä murheesta jotta luottamus säilyy lapsen ja vanhemman välillä ja että lapsi ja nuori tulee kertomaan murheensa

samaa mieltä..mutta sitä ihmettelen miksi nämä ihmiset puhuvat että nyt täytyy alkaa tekemään jotain ja nyt silmät aukesivat yms..ne olisi pitänyt aueta jo viimekerralla..TÄTÄ TOISTA KERTAA EI OLISI SAANUT TULLA..ensmmäinen oli jo aivan järkyttävää..mutta musta tuntuu ikävä kyllä siltä että taaskaan mitään ei saada tehtyä asialle..ja näin käy uudestaan ja uudestaam--

valtio kurjistaa lapsiperheiden oloja kokoajan kaikki ajetaan alas kun ajattelee ni noihan on viime laman aikaisia lapsia/murkkuja.Kaikki kallistuu mut tulot ei nouse millä perheet kohta menee eteenpäin kannattaiskohan jo valtionki herätä ja parantaa lapsiperheiden asemaa eikä aina vaan rikkaiden

joo ei tää jää viimeseksi kerraksi..puhutaan vaan siitä miten aseenkantolupia pitää tiukentaa ja koulun turvallisuuttaa pitää parantaa..mut koko asian ydin jää hoitamatta..kyllähän niitä kriisihoitoja oli ja terapiaa on tarjolla.Olen sitä mieltä että tälle asialle ei ykskään terapeutti voi mitään jos nuori on ahdistunut se kiikutetaan terapiaan vaikka hän tarvitsee sitä kaikkein tärkeintä asiaa eli omaa isää ja äitiä ihmistä joka kuuntelee myös sen terapian ohella..Nyky maailma on sellainen että kasvokkain ei enää keskustella..netti on vienyt nuoret ja ihmiset elävät virtuaali maailmassa..itse syyllistyn tähän samaan..ihminen tarvitsee ihmistä ja sitä ei netistä saa..asiat pitää puhua ääneen pois mielenpäältä

tuskin on viimenen kerta. ei asia millään ase lain tiukentamisella ratkea. osa hankkii luvattomia aseita jne. nyky nuorilla paha olla, siihen asiaan pitäs puuttua eikä mihinkään ase lakiin....

Alkuperäinen kirjoittaja :
valtio kurjistaa lapsiperheiden oloja kokoajan kaikki ajetaan alas kun ajattelee ni noihan on viime laman aikaisia lapsia/murkkuja.Kaikki kallistuu mut tulot ei nouse millä perheet kohta menee eteenpäin kannattaiskohan jo valtionki herätä ja parantaa lapsiperheiden asemaa eikä aina vaan rikkaiden

tätä en kanssa ymmärrä..mun mielestä kun tää on vaan asenne kysymys tää rahahuoli..onko sillä loppujen lopuksi mitää väliä kuinka paljon sitä rahaa on..olen 100% varma että ihmiset olisi onnellisempia ilman rahaa ja krääsää. en aio uhrata ainota elämääni siihen että hermoilen rahaasioista..mutta ymmärrän kyllä pointtisi että valtio sais kyllä tehdä lapsiperheiden asemalle jotain..en ihmettele jos joku ei tee lasta tähän maailmaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oppilashuoltoa paremmaksi ja ryhmäkököja pienemmäksi, luulisi sen ainakin aloittavan oikean suunnan.

joo mutta sitä oppilashuoltoa pitäisi ensisijaisesti tehdä kotona.ryhmäkoosta olen samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

tätä en kanssa ymmärrä..mun mielestä kun tää on vaan asenne kysymys tää rahahuoli..onko sillä loppujen lopuksi mitää väliä kuinka paljon sitä rahaa on..olen 100% varma että ihmiset olisi onnellisempia ilman rahaa ja krääsää. en aio uhrata ainota elämääni siihen että hermoilen rahaasioista..mutta ymmärrän kyllä pointtisi että valtio sais kyllä tehdä lapsiperheiden asemalle jotain..en ihmettele jos joku ei tee lasta tähän maailmaan..

Vaikka se raha ei kuinka saisi olla tärkeä, niin jos on kokoajan ahtaalla taloudellisesti, niin ei se mitenkään mieltä ylennä. Jos joka päivä pitää miettiä, et miten rahat riittä ja riittääkö. Kyllä olen samaa mieltä et jos ihmisten ei tarvis miettiä rahaa ja tavaraa, niin olis onnellisempia, vaa mitäs teet ku jossi on pakko asua ja vaatteet on saatava päälle... En murehdi et onko varaa sisustaa tai ostaa uus auto. Ihan perusasiat riittää, vaan sekin voi tehdä tiukkaa ja lannistaa ihmistä.

lapsuudestahan kaikki juontaa jos vanhemmat on kokoajan pinnatiukalla laskemassa pennejä niin kyllä se vaikuttaa lapsiinki ahdistuneisuus ,hermostuminen,alkontuotteet sit lohdukkeeksi
Oon kyl samaa mieltä et raha ei tee onnelliseksi mut ilman sitä ei pärjää elettävä on

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:

Vaikka se raha ei kuinka saisi olla tärkeä, niin jos on kokoajan ahtaalla taloudellisesti, niin ei se mitenkään mieltä ylennä. Jos joka päivä pitää miettiä, et miten rahat riittä ja riittääkö. Kyllä olen samaa mieltä et jos ihmisten ei tarvis miettiä rahaa ja tavaraa, niin olis onnellisempia, vaa mitäs teet ku jossi on pakko asua ja vaatteet on saatava päälle... En murehdi et onko varaa sisustaa tai ostaa uus auto. Ihan perusasiat riittää, vaan sekin voi tehdä tiukkaa ja lannistaa ihmistä.

olet kyllä oikeassa..olen vain niin vihainen tästä koko jutusta..jokelan jälkeen oli kauhea media mylly ja höyryttiin kriisavusta ja plaaplaa..tässä oli tulos..ja nyt jankutetaan aseenkantoluvista..siis niin jonninjoutavista asioista..unohdetaan se mistä tämä koko juttu on saanut alkunsa ja se ei kyllä liity aseisiin millään tavalla.

Yhteistyössä