V
"vierailija"
Vieras
Kesällä oli jo lähes päiväkuiva mutta syksyllä tartti taas vaippoja kun meni päiväkotiin. Potalla kävi kesällä mutta ei enää syksyllä muutakuin kakalla.
Tiistaina tyttö halusi itse pöntölle. (Meillä on se supistaja ollut jo vuoden ja ollaan vähän väliä kyselty meniskö pöntölle mutta tyttö on aina itkenyt että pelottaa.) Sanoi "Minä olen iso tyttö. Minä menen pöötölle." ja luetteli päiväkodin 3-vuotiaita jotka käy pöntöllä. Osa 3-vuotiaista käy vielä potalla ja yhdestä tyttö sanoi "**** käy potalla. ***** on vielä vauva" ja se poika on siis vuoden meidän tyttöä vanhempi.
Nyt on tyttö ollut 4 päivää illat ilman vaippaa eikä yhtään vahinkoa.
Niin ja ennen sanoi "pissa tulee" vasta kun pissa oli jo vaipassa. Nyt sanoo jo ennenkuin pissa on tullut. 
Tiistaina tyttö halusi itse pöntölle. (Meillä on se supistaja ollut jo vuoden ja ollaan vähän väliä kyselty meniskö pöntölle mutta tyttö on aina itkenyt että pelottaa.) Sanoi "Minä olen iso tyttö. Minä menen pöötölle." ja luetteli päiväkodin 3-vuotiaita jotka käy pöntöllä. Osa 3-vuotiaista käy vielä potalla ja yhdestä tyttö sanoi "**** käy potalla. ***** on vielä vauva" ja se poika on siis vuoden meidän tyttöä vanhempi.
Nyt on tyttö ollut 4 päivää illat ilman vaippaa eikä yhtään vahinkoa.