Pelkäsin kuollakseni tien päällä äsken ja vollotinkin sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ford Prefect

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
10 143
0
36
|O :'( :snotty: :ashamed:

Katkes virta kesken ajon KAKS kertaa.
(Mutkassa eri kivaa, auto ei ohjaannu)

Sammuu risteyksiin kokoajan.
(Kiva keskellä risteystä ja rekka paahtaa ylinopeutta kohti)

Ei käynnisty.
(Kts edellinen)

No sitte käynnistyy, ja kohta olen tien tukkona, joka suunnasta tulee autoja, ja joku kiltti pappa tulee selostaa, että kaasu täysin pohjaan (katalysaattori mahto tykätä) ja annat ottaa kierroksii jonkun aikaa.

Sitte lähti. Kunnes tuli uusi risteys. :snotty: :snotty: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja !?:
Missä autossa on sähköinen ohjaus?

No en kuule itekään tajuu, mutta ei suostun kääntää ohjauspyörää, kun virrat katkes. :/ :xmas:

En mä sitä sävellä, siinä yksi syy miksi olen kuset housussa. :ashamed:

Muistaakseni autossa on edelleen oltava mekaaninen yhteys ratilta renkaisiin, elikkäs voiskos olla, että ilman ohjaustehostinta olis vaan todellä jäykkä kääntää?

No en kuule itekään tajuu, mutta ei suostun kääntää ohjauspyörää, kun virrat katkes. :/ :xmas:

Käytännössä siis moottori sammui ja ohjauksesta katosi tehostus, ei sen vakavampaa. Olisi vain pitänyt kääntää rattia vähän voimakkaammin kuin tavallisesti.

Ei kai ohjaus häviä, jos virta katkee? Korkeintaan menee raskaammaksi kun ohjaustehostin menee pois päältä. Jos mutkassa ohjaus poissa niin sittenhän ajoit suoraan ojaan??

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Muistaakseni autossa on edelleen oltava mekaaninen yhteys ratilta renkaisiin, elikkäs voiskos olla, että ilman ohjaustehostinta olis vaan todellä jäykkä kääntää?

Vai menikö rattilukko päälle, kun virrat sammui?

mutta senhän vuoksi kielletään sammuttamasta autoa alamäessä, että kun moottori on sammunut, menee rattia käännettäessä rattilukko päälle? Vai muistanko väärin? Auton sammuminen kesken liikkeen voi olla aika kurja juttu jos näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rattilukko menee päälle jos vetää avaimet pois ja kääntää rattia. Ei pelkkä virrankatkaisu.

Mies oli hinannut yhtä autoa ja nainen tietty ratissa. Se nainen oli jostain keksinyt ottaa avaimet pois virtalukosta kesken hinauksen. Lopputuloksen saatatte ehkä arvata. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja inkeri:
mutta senhän vuoksi kielletään sammuttamasta autoa alamäessä, että kun moottori on sammunut, menee rattia käännettäessä rattilukko päälle? Vai muistanko väärin? Auton sammuminen kesken liikkeen voi olla aika kurja juttu jos näin on.

Juu, muistat väärin. Onneksi!

Mie en tiiä mitä kävi, voi olla että ohjaus vaan muttu sata kertaa raskaammaksi. :ashamed:

Mut helvetin kiva... :snotty:

Huusin miehellekin puhelimessa, että vittu saatana perkele tee tälle helvetin romukasalle jotain järkevää!!!! |O |O |O
(Hain nimittäin KORJAAMOLTA sen just ÄSKEN. Vaihdettiin jarrupalat :laugh: :headwall: :xmas: )

Pikaisesti googlettamalla moottorin sammuttamisesta kesken ajon vaikuttaisi seuraavan: ohjaus- ja jarrutehostimien sammuminen (luonnollisesti) ja rattilukon päälle meno. Rattilukko ei ilmeisesti mene aina päälle, mutta milloin menee ja milloin ei, ei selvinnyt.

Googleta moottorin sammuminen kesken ajon ja saat ainakin 5 eri vaihtoehtoa vian syyksi. Kunnon korjaamoon auto vain.

Alkuperäinen kirjoittaja inkeri:
Pikaisesti googlettamalla moottorin sammuttamisesta kesken ajon vaikuttaisi seuraavan: ohjaus- ja jarrutehostimien sammuminen (luonnollisesti) ja rattilukon päälle meno. Rattilukko ei ilmeisesti mene aina päälle, mutta milloin menee ja milloin ei, ei selvinnyt.

Googleta moottorin sammuminen kesken ajon ja saat ainakin 5 eri vaihtoehtoa vian syyksi. Kunnon korjaamoon auto vain.

Meneekin huomenna merkkihuoltoon.

"Jarrupalakorjaamomies" sanoi, ettei taida osata tehdä sille mitään. :D :/

Voi vitsi että nuo korjaajat osaa olla ärsyttäviä. Teille sentään myönsi ettei osaa korjata, raivostuttavimpia on ne, jotka väittää kirkkain silmin, ettei missään mitää vikaa ole. Ai siis kuvittelen vaan, että auto sammuilee kesken ajon?

Onneksi Toyotan huolto toimii täällä unelma!

Yhteistyössä