Pelkään kuollakseni anafylaksiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kärsin astmasta ja lukuisista allergioista.
Nyt aikuisiällä anafylaksian pelko on ottanut minut haltuunsa. Olen kahden lapsen äiti ja tää vaikuttaa kaikkeen meidän elämässä.
Ruokavalio on tosi minimaalinen, pelkään ottaa lääkkeitä, liikkua ulkona.. Ja tarinoita lukiessa, senhän voi saada mistä tahansa!
Olen koko ajan hälytysvalmiudessa ja painelen suurin piirtein 112 jos saan pienen kutiavan täplän johonkin.

Onko täällä ketään kuka olisi tuon kokenut?
Millaista se oli? Miten elätte elämäänne?
Kaipaisin todella apua tähän! Olen miettinyt terapiaakin, mutta ymmärränhän itsekin etten voi pelätä tätä tällä tavalla.

Itellä ei, mutta pojalla on ollut lukuisia. Pari viikkoa sitten edellinen. Toki se pelottaa, mutta rauhallisesti toimien... Ehkä Sun kannattais jtn apua pelkotilaasi hakea.

Kannattaa hakea apua itsellesi, koska pelko selvästi haittaa elämääsi.

Minulla ei ole ollut anafylaksiaa, mutta lapsellani on ollut useita. Onhan se järkyttävää ja pelottavaa ja olen käsitellyt aihetta myös psykologin kanssa. Loppujen lopuksi ei kuitenkaan voi muuta kuin yrittää ennalta ehkäistä vahingot, pitää aina lääkkeet (ja puhelin mukana!) ja yrittää rentoutua eikä pelätä aina pahinta.

Anafylaksia on loppujen lopuksi harvinainen ja Suomessa se onneksi osataan hoitaa hyvin, siis todennäköisesti jää henkiin, kunhan vaan pääsee ajoissa hoidon piiriin.

Yhteistyössä